StratF69 30.11.2004 19:17:44 | |
---|
Mistä saan halvimmalla ostettua groove tubes- pääteputket? Asun Oulussa, eikä niitä näillä seuduilla myydä. Löytyisikö jostakin internetistä joku liike, joka näitä kauppaisi? itse en löytänyt sellaisia kauppoja, joissa olisi puhuttu nimenomaan putkista esim. 6L6 Hard 8 nelikko, eli yhteen sovitettu nelikko. Tällaisia siis vielä vailla vahvistimen restauroinnissa. |
LaXu 30.11.2004 19:25:13 | |
---|
Tarviiko ihan välttämättä olla Groove Tubes lätkällä merkitty putkia? Ne on paria mallia lukuun ottamatta kuitenkin samaa Sovtek ym. tehtaiden kamaa, tietyllä tavalla testattuna. Musamaailmasta noita kyllä saa, mutta hinnat hirvittävät, jos vertaa esim. muihin "merkkeihin" joita saa esim. http://www.uraltone.com |
StratF69 30.11.2004 21:35:48 | |
---|
Joo, kävin tuolla sivuilla ja lähetin kaverille spostiakin, mutta en saanut vastausta. Noissa Uraltonen putkissa ei ainakaan netissä näyttänyt olevan mitään kovuusluokituksia. Onkohan niissä? |
LaXu 30.11.2004 22:30:11 | |
---|
Eihän noissa mitään luokituksia ole, mutta tuppaavathan nuo putket muutenkin käyttäytymään vähän eri tavalla eri vahvistimissa. |
Kitarasankari 30.11.2004 23:10:34 | |
---|
osta JJ:t, on muuten paljon paremmat ku GT:t Jazz is not dead...it just smells funny... |
maza 30.11.2004 23:35:29 | |
---|
Kyllä se Mikko sulle varmasti vielä vastaile. GT:n putket ovat ihan huuhaata. Ja "kovuusluokitus" nyt on ihan pelleilyä, mikäli vahvistimessasi on säädettävä bias, niin et tee moisella tiedolla mitään. Eri merkkisissä putkissa on tietysti erilainen soundi. Itse olen juuri rakentamassa 50W Fender-henkistä vahvistinta (osia mm. Bassman, Twin, Deluxe, Vibroverb) ja päätteeseen on tulossa 2 kpl Svetlanan 6L6:ia. Ovat laadukkaimpia mitä kaupasta saa. Etuseen JJ:t. |
goose 01.12.2004 00:22:51 | |
---|
Mikolla on muutto meneillään, joten se vastailee lähiviikkoina vähän viiveellä. me olemme kuin veljet? |
Lilli 01.12.2004 08:02:57 | |
---|
Itse olen juuri rakentamassa 50W Fender-henkistä vahvistinta (osia mm. Bassman, Twin, Deluxe, Vibroverb) ja päätteeseen on tulossa 2 kpl Svetlanan 6L6:ia. Ovat laadukkaimpia mitä kaupasta saa. Etuseen JJ:t. Voiko asian noin yleistää? Ovatko mainitsemasi Svetlanan 6L6:t aivan tasalaatuisia so jokaisen putken soundi on taatusti mieleinen? Eiköhän asian kuitenkin ole niin, että 'sopivat' putket löytyvät ainoastaan arvoja mittaamalla ja/tai kokeilemalla. - Minne hoppu, poju? |
maza 01.12.2004 09:50:46 | |
---|
Voiko asian noin yleistää? Ovatko mainitsemasi Svetlanan 6L6:t aivan tasalaatuisia so jokaisen putken soundi on taatusti mieleinen? Eiköhän asian kuitenkin ole niin, että 'sopivat' putket löytyvät ainoastaan arvoja mittaamalla ja/tai kokeilemalla. Ok, olin epäselvä. Kyseessä on tietysti sovitettu pari. Yksilöeroja tosiaan on nykyisin laatuvalmistajinakin pidetyillä puljuilla melkoisesti. Vielä muinaisella 70-luvullahan laatu oli sen verran tasaista, että kukaan ei mistään sovittamisesta puhunutkaan. Anyway, sovitettuja pareja ja nelikkoja saa käytännössä jokaisesta putkia myyvästä liikkeestä - jos ei saa, kannattaa vaihtaa myyjää. Kivaa soundia muuten saa, jos vahvistimen joka putken biaksen voi säätää itse. Sit voi käytellä vaikka EL34:sta ja 6L6:sta yhtä aikaa ja saa ihan uudenlaisia soundeja irti. |
maza 01.12.2004 09:52:34 | |
---|
Sovittamisesta vielä sen verran, että jotkut asiantuntijat (täälläkin useasti mainittu Kevin O'Connor) on sitä mieltä, että pääteputkien sovittaminen on nykypäivänäkin höpöhöpöä, kun sovitus kuitenkin muuttuu kun putket käytännössä aina kuluvat hieman eri vauhtia. Hän kannattaakin tätä "oma biassäätö joka putkelle"-metodia, jolloin mätsättyjen putkien käyttö ei ole tarpeellista. |