Lostprophet 30.11.2004 15:11:34 | |
---|
Ostin muutama vuosi sitten tuon gt6:en ja muutaman päivän kuluessa tulee peavey 5150. eli täytyykö hommata erillisiä efektipotikoita/esim. G-major kun haluaa käyttää jotakin efektiä (säilyttäen tietenkin 5150:n oman soundin) vaiko pystyykö gt6:sta käyttämään pelkästään efektien tuottamiseen? (ilman säröä, mallinnuksia yms.) Jokseenkin tuntuu siltä että ei taida onnistua. Mutta apu kelpaa jos löytyy. Voipi olla että jos ei pysty niin saattaa ilmestyä gt6 myyntiin. :) |
EMS 30.11.2004 15:16:56 | |
---|
Eiköhän se onnistu kun otat gt6:sta säröt ja mallinnukset pois päältä... =) |
Ben_D 30.11.2004 15:21:36 | |
---|
Kyllähän noista multiefekteistä saa vaikka kaikki pois päältä. Ei kannata myydä ellet halua välttämättä erilispedaaleita. Voit käyttää GT-6:sen koko efektiarsenaalia. |
JoeHans 30.11.2004 17:10:44 | |
---|
Haetaan basistia roi -seudulta metallibändiin! |
alphamale 30.11.2004 17:14:45 (muokattu 30.11.2004 17:15:08) | |
---|
Mulla on GT-3 jossa on siis "external OD/DS" paikka just tolleen. http://www.eroticsupport.net/setup.jpg ja sitte efektichaini kompura -> wah -> "ext OD/DS" eli etunen -> loput. toimii ku junan vessa, luulen että GT6 kanssa pelaa ihan samalla tavalla. en vaan ikinä meinaa muistaa miten noi piuhat piti kytkeä siinä vaiheessa kun pitäis kiireessä rupee säätämään :) Tämä postaus siis ehkä lähinnä siksi että toi kuva saattaisi vähän selvittää asiaa. |
jpentti 30.11.2004 22:08:09 | |
---|
Käytin aikoinaan GT6:sta Marsun TSL100-putkinupin kanssa tuolla em. "4-cable" menetelmällä. Vahvistimen oma soundi kuitenkin muuttui jonkun verran ohuemmaksi, korkeimmat taajuudet vaimenevat, eikä alemmatkaan kuulostaneet yhtä tuhdilta kuin ilman multihässäkkää. Signaalin tasonsäätöjen kanssa saa myös olla paljon tarkempana verrattuna siihen että GT6 olisi kytketty suoraan vahvarin inputtiin. Myöhemmin hankin G-majorin, joka toimi efektiluupissa paljon paremmin pilaamatta vahvistimen omaa soundia. Nyt on ENGL Powerball, jonka luupissa Bossin monipuolinen VF-1. Toimii pirun hyvin, mutta silti laadukkaampaa G-Majoria on hieman ikävä... GT6 on mielestäni parhaimmillaan suoraan päätevahvistimeen kytkettynä tai äänityskäytössä. |
LaXu 30.11.2004 22:26:00 | |
---|
Käytin aikoinaan GT6:sta Marsun TSL100-putkinupin kanssa tuolla em. "4-cable" menetelmällä. Vahvistimen oma soundi kuitenkin muuttui jonkun verran ohuemmaksi, korkeimmat taajuudet vaimenevat, eikä alemmatkaan kuulostaneet yhtä tuhdilta kuin ilman multihässäkkää. Signaalin tasonsäätöjen kanssa saa myös olla paljon tarkempana verrattuna siihen että GT6 olisi kytketty suoraan vahvarin inputtiin. GT6 on mielestäni parhaimmillaan suoraan päätevahvistimeen kytkettynä tai äänityskäytössä. Minulla oli ihan samanlaisia kokemuksia GT-6:sta. Väritti efektiluupissa (vahvistinmallinnukset pois päältä, neljän piuhan menetelmällä tai ilman) soundia huonolla tavalla, tuntui syövän kaiken "elon" kelpo putkisoundista. |
J_Mantyla 30.11.2004 22:36:18 | |
---|
Kerro jos löydät multihärpättimen joka ei kajoa 5150:en omaan soundiin, mulla on sama ongelma menossa jo toista vuotta. Alan kyllä kallistua analogiarsenaalin hankinnan suuntaan. Mietin tuon GT6:en hankintaakin jossain vaiheessa, ilmeisesti hyvä ettei tullut ostettua ... |
Lostprophet 01.12.2004 13:28:37 | |
---|
kiitoksia avusta! Tuo "4-cable"-tsydeemi kuullostaa hyvältä ratkaisulta näin aluksi. täytynee kokeilla. Mutta jos se vaatii räkin ni sitten se vaatii. Ei niillä rahoilla haudassa mitään tee. :') Soundit on kuitenkin mun mielestä kaiken a ja ö. Tietysti kai sitä täytyy osata vähän soittaakin vaikka olisikin hyvät soundit. |
Miikathebest 01.12.2004 13:45:08 | |
---|
Jättää gt-6:n kotileluksi ja ostaa tilalle vain muutaman erillispedaalin, joita todella tarvitsee. |