Aihe: 600€ "ylimääräistä", mikä vahvistin?
1 2 3
Aksu89
20.11.2004 13:35:10 (muokattu 20.11.2004 13:35:57)
Eli olisi nyt rahaa kertynyt noin 600€ ja pitäis saada uusi vahvistin joitain hyviä putkivahvistimia tai trankkuja ehdottakaa ja myös perustelkaa, kuten nyt on harkinnassa Tech 21 Tramerk 60. Myös Peaveyn Classic 30 on houkutteleva, mutta en ole päässyt testailemaan. Eli soittelen aika paljon cleanilla, mutta sitten tulee myös reviteltyä säröllä rokkia ja ihan heviäkin.

Edit:

Provo = Ostakaa multa Peaveyn Envoy 180€ niin saan sen uuden vahvistimen!
Super-Jari
20.11.2004 13:43:58
Säästä vielä vähän ja hae ENGLin kompo kotiin. Kyllä.
askomiko
20.11.2004 13:50:10
Engl Thunder.
Aksu89
20.11.2004 15:49:35 (muokattu 20.11.2004 15:51:57)
Säästä vielä vähän ja hae ENGLin kompo kotiin. Kyllä.

EI oikein säästäminen huvittais ja toi Thunder kompoko?
Ostakaa multa Peaveyn Envoy 180€ niin saan sen uuden vahvistimen!
Niskamies
20.11.2004 15:57:21 (muokattu 20.11.2004 15:59:18)
Kuuluuko toi Peaveyn myyminen tohon 600 euroon?

EDIT: osta tää http://www.soundslive.co.uk/moreinfo.asp?ID=2307

tai mielummin säästä pikkasen: http://www.soundslive.co.uk/moreinfo.asp?ID=2306
Meitsi on meshissä.
Aksu89
20.11.2004 15:59:02
Kuuluuko toi Peaveyn myyminen tohon 600 euroon?

Kuuluu
Ostakaa multa Peaveyn Envoy 180€ niin saan sen uuden vahvistimen!
Super-Jari
20.11.2004 16:15:34
EI oikein säästäminen huvittais ja toi Thunder kompoko?

Säästäminen on tympeää, mutta sitä ei tarvi tehdä kuin kerran. Thunder jytisee.
MareZ
20.11.2004 16:31:57
Randall RG75/G2

Tollasta itekkin olen ehkä hommaamassa.Yritin tossa kyselläkkin onko kenellä käyttö kokemuiksia laitteesta.

Testasin kerran tota ja sen verran hyvältä vaikutti että on pakko päästä lisää kokeilee ja ehkä tuomaan kotiin.

Hyvät säröt ja yllättävän puhdas clean ainakin minun korvaan oli.Soundit jopa hämäsi luulemaan ensin että olisi putki peli.
Eikä ole hinnalla pilattu.
eikun...perk..
tommi_899
20.11.2004 16:40:01

eikös peaveyn classic 30 lähde melkeen tuohon hintaa?
aarre on siellä mistä sen löytää http://www.brokenfuture.tk/ pastilli
toxic
20.11.2004 17:10:13
Randall RG75/G2

Tollasta itekkin olen ehkä hommaamassa.Yritin tossa kyselläkkin onko kenellä käyttö kokemuiksia laitteesta.

Testasin kerran tota ja sen verran hyvältä vaikutti että on pakko päästä lisää kokeilee ja ehkä tuomaan kotiin.

Hyvät säröt ja yllättävän puhdas clean ainakin minun korvaan oli.Soundit jopa hämäsi luulemaan ensin että olisi putki peli.
Eikä ole hinnalla pilattu.

Kymysyksiä taas:

Miten tehokas tuo on?
Paljonko maksaa?
Myydäänkö noita kuopiossa?
Nixzar
20.11.2004 17:24:11
Voisin tuota fender hotrod deluxee suositella. Erinomaiset cleanit ja rouheat säröt. Tuolla 600 epillä luulisi saavan käytettynä. Omasta maksoin 650, joka oli ostettu kesällä.
*IHKK #12*
myrtonen
20.11.2004 17:29:16
Säästäminen on tympeää, mutta sitä ei tarvi tehdä kuin kerran. Thunder jytisee.

Toinen tapa on ottaa vitusti velkaa. Nimim. marsupinon onnellinen, mutta velkaantunut, omistaja. Mut tota thunderin comboa kyllä suosittelisin, siinä on kyrpää.
Pastilli?
The Fuel
MareZ
20.11.2004 17:38:04
Kymysyksiä taas:

Miten tehokas tuo on?
Paljonko maksaa?
Myydäänkö noita kuopiossa?

75W 2-kan. 12" Celestionilla, efektilenkki, jousikaiku yms.
hinta 399e
Tosta en tiedä myydäänkö kuopiossa mutta Porvoossa myydään.
eikun...perk..
carlos
20.11.2004 18:41:31
Osta Ashdown. aivan mahtava vahvari.
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
Super-Jari
20.11.2004 18:47:09
Toinen tapa on ottaa vitusti velkaa. Nimim. marsupinon onnellinen, mutta velkaantunut, omistaja. Mut tota thunderin comboa kyllä suosittelisin, siinä on kyrpää.

Tuolla tavalla itekkin enkelini ostin. Lainaaminen on jeppis.
saturnzreturn
20.11.2004 21:09:48 (muokattu 20.11.2004 21:10:22)
laney lc-II

edit: paitsi, ettei ihan riitä, mutta säästä satanen lisää
my wallet's fat and so is my head
napander
20.11.2004 21:48:43
Jos hyvillä cleaneilla haluat soitella niin joku käytetty putkifenkku varmaan tuohon hintaan lähtisi. Joku taisi mainita jo Hot Rodin.
LaXu
20.11.2004 21:55:08
Osta Ashdown. aivan mahtava vahvari.

Ja mitähän Ashdownin mallia tarkoitat?

Minäkin suosittelen säästämään, hyvästä vahtistimeseta joutuu (ja kannattaakin!) maksamaan.
Vemmy
20.11.2004 22:01:16

Kolmas tapa on tehdä töitä. Nimim. kahden Marsun puolipinon onnellinen, mutta velaton, omistaja.

Itse aiheeseenkin poikkeuksellisesti tällä kertaa sen verran, että se kun riippuu niin pirusti soitettavasta musiikkityylistä se sopiva vahvistin. Itse en Marshalleista luopuisi mistään hinnasta, enintään hankkisin niitä lisää, mutta sen mitä olen Fenderin putkikomboja kokeillut, niin tiettyyn tarkoitukseen ehdottomasti hankkisin. Peaveyn putkihässäkät ovat ihan kelpo pelejä, mutta mielestäni niitä kyllä pikkuisen liikaa täällä aina joka käyttöön tyrkytetään. Ja sama koskee noita Engelejäkin, hyviä vehkeitä, mutta onhan niitä muitakin olemassa, vaikkei täältä juttuja lukiessaan sitä aina uskoisikaan. Kyllä entiselle Craten Blue Voodoo-vahvistimellenikin käyttöä löytyi, vaikkei sekään mikään jokapaikanhöylä ole.

Ja samaa tekstiä voisi jatkaa trankkupuolellekin. Ei muuta kuin ekskursioreissulle isompaan (ja mielellään useampaan) musiikkiliikkeeseen, ja kitara mukaan. Tai no, on niitä sielläkin. Ei kannata turhaan hätiköidä ostopäätöstä tehdessään, vaan puntaroida huolella mielessään eri vaihtoehtoja. Ja menee se vahvistin kumminkin jossain vaiheessa vaihtoon, ennemmin tai myöhemmin, ja yleensä ennemmin, ja sama rumba on taas edessä. Aina muutaman vuoden välein. (Ja kohta paikalle paukahtaa joku sankari kehumaan omaa vahvistintaan, jotta kuinka hyvä se on ja muuta ei tarvita, ainakaan ennen seuraavaa...)
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Wolffie
20.11.2004 22:12:04
Mullakin olisi tässä kohtapuolin vähän samanlainen tilanne joten päätinpä nytten tähän pistää samaan enkä uutta topiccia aloittaa.

Tällä hetkellä mulla on 2 kaappia, Hartke G410a reeniksellä ja 4x12 hughes kettnerin vortex kotona, nuppia siis kuljettelen (100w transistori). (kuva kettneristä omassa kuvassa)

Ajattelin jos nuo myisin niin voisin saada yhteensä noin 600e, jos hinta heittää pahasti niin valaiskaa minua (etenkin jos voisi saada enemmän :)? Molemmat ovat uutta vastaaviakin. Tilalle ajattelin putkivahvistinta ja 2x12 kaappia. Tietysti kaappi voi olla myös 4x12 mutta sanoisin että en niin isoa tarvitse.

Nupiksi uskoisin 50w täysputken riittävän vallan mainiosti kovaankin reenissoitteluun, kun alla on 2x12 kaappi? Tuossa näytti ainakin askomiko mainitsevan Englin thunderin? Käytettynä ei näytä hirveästi liikkuvan? uusikaan tietty mahdottomuus ole, rahaa kuitenkin on se noin 1000e ja sillä pitäisi saada tuo 2x12 kaappikin hankittua, mielellään laadukas ja semmoinen että olisi soittokaveri pitkäksi aikaa.

Mutta mitäs muita ehdotuksia olisi? Musiikkityyli on sitä rock/hard rock tyyliä (Van Halen, Ozzy Osbourne, Alice in Chains). Särön pitäisi olla semmoinen munakas tyyliin 5150 (5150 ei mahdollinen sillä 120w on reilusti liikaa ja budjetin ulkopuolellakin) ja cleanitkin saisivat olla korvia miellyttäviä. Hieman olen Marshalin jcm800 katsellut, pitäisi löytyä käytettynäkin ihan sopuhintaan?

Mutta siis jos saisi tuohon nuppiin ehdotuksia ja kaappiin etenkin, niistä ei tietoa löydy paljon yhtään. Ja jos jotain saundi näytteitä löytyisi niin mukava olisi. (Thunderiin yritin etsiä mutta en löytänyt)

Kiitoksia
Jaa a...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)