efunkelist 03.12.2004 16:31:38 (muokattu 04.12.2004 18:38:41) | |
---|
Haettiinpa juuri vaimoni kanssa minulle valmistujaislahjaksi microcube, somaa. Tietenkin saan sen vasta 17. päivä :/ Mutta ajattelinpa että tekisin nettiin kunnon arvioinnin digikuvineen ja soundclipit laitteesta ja vertais-arviointiin kavereilta cube30 ja cube60 lainaan. Itselläni on strato ja kavereilta sais ainakin yhen ärgeen ja ehkä jopa seiskakielisenkin hevistelyä varten lainaan. Testata vois kotiäänityslinjasoittoa ja treeniksellä vähän "luukutusta" ja mikitystä.. Kattava selonteko luvassa siis. Mutta työlästähän tuo on. Mahtaako ketään kiinnostaa vai olenko tekemässä tuota vain tekemisen ilosta? On se microcube kyllä hieno peli ja ainoa laatuaan, kaupassa rakastuin siihen heti. Joululomalla tuota voisi pykäillä sitten.. että 1.1.2005 vois julkaista linkin. Jos sen siis teen. Teen jos porukkaa kiinnostaa. Kiinnostaako? Kuin kilo turvetta? EDIT: Kiinnostusta on ilmennyt jo sen verran että riittää kannatukseksi. Nyt vaan sitte muistilistalle huomioita ja toiveita että mitä asioita cubesta tutkitaan. |
Kimmo72 03.12.2004 16:35:49 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
efunkelist 03.12.2004 16:41:33 | |
---|
Tee se, mutta tee se suoraan tänne http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkelit.php?cat=laitearviot No tulee se sinnekin Ja mitä sitä nyt ennen mainostamaan.. No kun en mainosta. Haluan vain tietää onko sille mitään tarvetta ennenku alan käyttää siihen aikaani. Jos kannatus on "tee vain" niin "ehkä" mutta jos ihmisiä oikeasti tuo kapine enemmän kiinnostaa, ehkä joku harkitsee sen hommaamistakin, niin sitten autan mielelläni. Kun mun mielestä tekemisen arvoiset asiat kannattaa tehdä KUNNOLLA. |
JartZA 03.12.2004 16:47:13 | |
---|
No kun en mainosta. Haluan vain tietää onko sille mitään tarvetta ennenku alan käyttää siihen aikaani. Jos kannatus on "tee vain" niin "ehkä" mutta jos ihmisiä oikeasti tuo kapine enemmän kiinnostaa, ehkä joku harkitsee sen hommaamistakin, niin sitten autan mielelläni. Kun mun mielestä tekemisen arvoiset asiat kannattaa tehdä KUNNOLLA. Tee se. Tuskinpa sentään mikään perunanruoskija. |
outo_O 03.12.2004 16:54:51 | |
---|
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
Kimmo72 03.12.2004 16:56:19 | |
---|
Tee se. :) Tottakai mikään ei ole turhaa arvostelua. Aina niitä joku kuitenkin harkitsee ostavansa, oli kyse sitten mistä tahansa, vaikka Harley Bentonista. Ja noista kuutioistahan on ollut täällä varsin hyvin juttua, joten jonkun näköinen tarina, tai paremminkin enemmän syväluotaava juttu, kuin "joo mä testasin, se on hyvä kannattaa ostaa" on aina tervetullutta. Ei se todellakaan ole turhaa. Go on.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
efunkelist 03.12.2004 17:08:25 | |
---|
Nuo rolandin sivut kattamattomuudellaan ainakin ärsyttää mua sen verran että suatanpa oman artikkelini tehdä jo ihan siitä syystä :D Kun nyt vaan olisi jo todistus kädessä jotta saisin sen kapistuksen ja lomalla niin teen sen artikkelin! Ja vertailuun tosiaan useampi kitara ja käyttöympäristö jotta laitteesta saa syvällistä tarinaa irti. |
Kimmo72 03.12.2004 17:18:26 | |
---|
Nuo rolandin sivut kattamattomuudellaan ainakin ärsyttää mua sen verran että suatanpa oman artikkelini tehdä jo ihan siitä syystä :D Kun nyt vaan olisi jo todistus kädessä jotta saisin sen kapistuksen ja lomalla niin teen sen artikkelin! Ja vertailuun tosiaan useampi kitara ja käyttöympäristö jotta laitteesta saa syvällistä tarinaa irti. Hyvähyvä. mitä kattavampi artikkeli sen parempi. Käy koeponnistamassa sitä kun emännän silmä välttää :P Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Neppimise 03.12.2004 19:03:21 | |
---|
Teeppä ihmeessä tuo vertailu. Mörrr |
rakula 03.12.2004 19:19:09 | |
---|
juu, tuohan olis loistavaa, itsekin aattelin joskus ostaa tommosen pikkuvahvarin, kun sitä voi roudailla ympäriinsä. Se on Viidakon laki |
trih 03.12.2004 22:08:37 (muokattu 03.12.2004 22:09:27) | |
---|
Ehdottomasti kannattaa jos kerrankin saisi ääninäytteitä. Rolandin näytteet eivät kuulosta kovin hyvältä, itsellä microcube niin tiedän. Huolellisuutta vaan mikitykseen ettei huonon mikin takia sounditallenteet kärsi. |
efunkelist 03.12.2004 22:48:13 | |
---|
Huolellisuutta vaan mikitykseen ettei huonon mikin takia sounditallenteet kärsi. Ensisijaisesti olen ajatellut nimenomaan linjasoittoa koska mulla ei ole kunnon mikkiä. Kimppatreeniksellä pitäis olla shure58 tai jotain kopiota edes jota voisin siellä käyttää ja vetää minidiscille. Kotiini saisin kaverilta beyerdynamicin micin. Itselläni on joku tuntematonta merkkiä ja hobbyhall-laatua oleva "konkka"mikki. Mutta pitää vielä lisäksi kokeilla tuota microcubea etuasteena isommille putkikoneille että miten sitä kautta soi. Antakaapa muuten ehdotuksia mitä muita asioita toivoisitte tuohon artikkelintapaiseen aiheesta microcube (ja 30 ja 60-kokoiset cubet) niin yritän mahdollisuuksien puitteissa toteuttaa. |
trih 04.12.2004 18:07:22 (muokattu 04.12.2004 18:08:02) | |
---|
Microcuben soundit mikitettynä. Ja vertailun vuoksi joku (Useampikin?)putkipeli ja soundi mikitettynä. SM58 käy yhtä hyvin kuin 57 kunhan on vertailukappaleissa elementit mikitetty samalta etäisyydeltä ja samasta kohdasta/kulmasta. Tietenkin plussaa olisi jos joku cuben mallinnussoundi löytyis aitona vertailuun. Ainoa järkevä keino verrata on tosiaan tuo mikittäminen. Toisaalta Microcubessa on se bassorefleksiputki joka pitäisi varmaan mikittää erikseen(?) Jos pelkästään cubesoundeja linjasta niin eiköhän sekin kiinnostuneille enemmän kerro kuin rolandin omat näytteet. Kannattaisi ehkä ovelasti yrittää jäljitellä sitä biisiä minkä soundia mahdollisesti demotaan. Vaikka Enter Sandman takaperin tms ;) |
Hohhoijaa 04.12.2004 18:22:55 | |
---|
Ehdottomasti, Cubesta minäkin kaipaan kunnon arvostelua. Tee se. |
efunkelist 04.12.2004 18:37:47 | |
---|
En mä nyt sentään mitään VTT-selontekoa microcubesta tee mutta kyllä mä yritän saada verrokit samalle viivalle audioclippejä tehdessäni :) Muita aitoja pelejä ei valitettavasti ole saatavilla kuin marshall jcm900 4x12" kaapilla mutta eipä mua noiden mallinnosten autenttisuus kiinnosta vaan käyttökelpoisuus. COSM-rectifier ei ikinä ole aito mesa mutta jos sillä saa hyvin tehtyä kotihevit niin mission accomplished. Mutta jeeskyllä, sainpa minkä hyvänsä mikrofonin käyttöön niin pyrin siihen että akustiikka/etäisyys/kulma olisi verrokeille sama. Lisäksi otan kuvamateriaalia äänitystilanteista jotta lukija voi nähdä että minkälainen se treenis tai kotihuone on missä äänittelen. Hyvä huomio kyllä tuo mikitys. Lisää vaan asioita muistilistalle mitä tulee mieleen! |
outo_O 04.12.2004 19:39:34 | |
---|
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?"
James: "All since we started" |
efunkelist 04.12.2004 20:10:40 | |
---|
Tässä on sitten videota microsta, tee toki vielä parempi niin saat piparin. Jos ois videokamera... :) Mutta tuollaiset videomateriaalit on mun mielestä sopivia vain juuri tuontapaiseen mainontaan. Kunnon vertailuun riittää teksti+audiot ja kuvat ovat vain plussaa. Eikä tässä nyt ole kyse siitä että tekisin jotain paremmin ja paremmin. Ei tod ole tarkoitus päteä vaan tarjota kunnon esittelyä tuotteesta (ei, en ole rolandin sponsoroima tms vaan erittäin kriittinen kuluttaja). Mutta kiitos tuosta linkistä kuitenkin, oli se uusi meikäläiselle. Voinhan liittää tuonkin omaan artikkeliini niin saa sitten lukija oikein kattavasti materiaalia ihmeteltäväkseen. |