Aihe: rautalankaa?
1 2
ämpyilijä
02.12.2004 17:41:35

Pitäis hommata kampetta jolla voisi soittaa rautalankabiisejä uskottavasti. Strato ja fender hotrod dlx on käytössä.

Ilmeisesti jonkin sortin kompura olis hyvä olla, ja kaiku tietty. Olisko mitään edullista kaikulaitetta, jossa olisi hyvä nauhakaikusimulaatio? Ilmeisesti nämä aidot kamppeet maksaa mansikoita..?
rockitsb
02.12.2004 18:17:42
Olisko mitään edullista kaikulaitetta, jossa olisi hyvä nauhakaikusimulaatio? Ilmeisesti nämä aidot kamppeet maksaa mansikoita..?

Jos ei nauhakaikuun riitä rahaa niin Digitechin DigiDelayssä on todella uskottava nauhakaikusimulaatio. Voi kuulostaa pelottavalle tuo "digi"-sana tuossa, mutta kannattaa ainakin kokeilla.
[En tiennyt hänen olevan tunnettu.] - paranoid android
DJKaaos
02.12.2004 18:35:14
kompura juu ja tosiaan joku nauhakaikusimulaattori. Ite käytän Danelectron Reel Echoa ja tyytyväinen olen.
"Tämä on Fender Stratocaster, ja juuri tällainen on Shadowsien Hank Marvinilla. Ja minulla on myös Selmerin nauhakaikulaite!"
HBM
02.12.2004 18:38:01 (muokattu 02.12.2004 18:38:58)
Aiheesta löytyy ketju aikaisemminkin.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=35938&o=0

Itse olen vuosia käyttänyt Amtechin Age-1:tä ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. Laite on ehkä hieman hinnakas, mutta joka pennin väärti.
Härski
02.12.2004 18:45:45
Ei kompuraa... ei ei, tallamikillä, trebele- voittoisella ja pitkä kaikuisella soundilla saat ne oikeat tunnelmat ja tärinät, mitä rautalanka kaipaa. Ellei kyseessä siis ole Pulliaisen supisuomalaista soundia.
weelie
03.12.2004 13:22:14
DanEcho luuppiin on halpa tapa saada kelpo kaikua kehiin. Itse tosin ostin omani vasta hiljattain, kahden vuoden "pohdinnan" jälkeen. Juu en pidä kamaostoksissani kiirettä, en ole niin koukussa. :D
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Kitarasankari
03.12.2004 13:24:33
no kyllä maikämanne ainakin sai ihan hyviä rautalankasoundeja pelkästään stratolla ja hrd:llä. Säätelet ja kokeilet, reverbiä paljon...tallamikki tai kaulamikki...
Jazz is not dead...it just smells funny...
lexa53
03.12.2004 13:34:05
DanEchoa suosittelen myös, olen käyttänyt lisäksi myös DOD milk box kompuraa, mutta siihen en ole ollut kovin tyytyväinen rautalanka käytössä.
K100#9
Squierrel
03.12.2004 14:43:11

Olisko mitään edullista kaikulaitetta, jossa olisi hyvä nauhakaikusimulaatio? Ilmeisesti nämä aidot kamppeet maksaa mansikoita..?

Unohda samantien DanEchot, DigiDelayt ja Ibanezit (vaikka multa saisitkin halvalla aidon Echomachinen). Unohda myös Dynacord Echocord Mini, vaikka se on oikea nauhis.

Ne ovat kaikki yksipäisiä. Oikea rautalanka vaatii monipäisen kaiun, eli nauhakaiun, jossa on enemmän kuin yksi toistopää tai sellaista emuloivan ana/digilaitteen.

Tsekkaamisen arvoisia laitteita ovat Bossin DD-20, Line6 Echo Park ja Yamahan Magic Stomp. Tällaisen hinnalla tosin voisit saada Ebaystä, saksalaiselta myyjältä jo oikean nauhakaiunkin.
"Squier is the Epiphone of guitars."
PIM
03.12.2004 14:49:03
Ei auta unohtaa Akain Headrushiakaan.
E=Fb, Einstein's theory of music
Squierrel
03.12.2004 15:31:03

Ei auta unohtaa Akain Headrushiakaan.

Minä unohtaisin senkin, mutta voihan sitäkin kokeilla, jos tykkää. Se voisi toimia silloin, kun ne neljä eri päiden outputtia ajettaisiin jonkun minimikserin läpi, jolloin eri päiden volyymiä ja tonea voisi säätää erikseen.
"Squier is the Epiphone of guitars."
Chemo
03.12.2004 15:33:27

(vaikka multa saisitkin halvalla aidon Echomachinen)

Mitä tässä tapauksessa tarkoittaa "halvalla"?
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
DJKaaos
03.12.2004 16:45:16 (muokattu 03.12.2004 16:46:35)
Unohda samantien DanEchot, DigiDelayt ja Ibanezit (vaikka multa saisitkin halvalla aidon Echomachinen). Unohda myös Dynacord Echocord Mini, vaikka se on oikea nauhis.

Rautalangan veivaaminen ei todellakaan vaadi mitään aitoja nauhakaikuja ja AC-kolmekymppisiä. Kyllä sen perinteisen rautalankasoundin saa halvemmillakin romuilla. (mun mielipide). Eriasia on sitten se haluaako sellaisen todella steriilin "nykyrautalankasoundin" tai Pulliaismaisen soundin.

Ite oon soitellut vuosia simulaattoreilla ja monen monta kertaa myös aidolla nauhakaiulla, mutta aitoa en koe tarpeelliseksi ostaa omaksi sillä saan mielestäni hyvää soundia simulaattoreilla ja digitaalisilla.
"Tämä on Fender Stratocaster, ja juuri tällainen on Shadowsien Hank Marvinilla. Ja minulla on myös Selmerin nauhakaikulaite!"
Härski
03.12.2004 17:08:37
Hughes&Kettnerin Replexissä on kyllä erittäin hyvä nauhakaikusimulaatio, kannattaa tsekata.
Tami
03.12.2004 18:22:55

Aiheesta löytyy ketju aikaisemminkin.

Itse olen vuosia käyttänyt Amtechin Age-1:tä ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. Laite on ehkä hieman hinnakas, mutta joka pennin väärti.

Age-1 on oikeasti hyvä laite...
Alkuun rautalankahommissa pääsee auttavasti line6 dl_4:llä joka oli minun mielstäni noista lattiamalleista toimivin ratkaisu....
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
HBM
03.12.2004 19:30:44 (muokattu 03.12.2004 19:36:11)
Age-1 on oikeasti hyvä laite...
Alkuun rautalankahommissa pääsee auttavasti line6 dl_4:llä joka oli minun mielstäni noista lattiamalleista toimivin ratkaisu....

Mielestäni tuo Amtechin vahvuus on nimenomaan juuri siinä, että se on analoginen toisin kuin esim. tuo Line 6 tai EFTP ohjelmoitu Zoomi, jotka ovat digitaalisia ja myös sen kuuloisia. Amtech käyttäytyy muutoinkin niin kuin aito nauhakaiku esim. kiertämisen ja nauhahuojunnan suhteen. Mielestäni ohjelmatkin ovat hyvät ja monipuoliset, vaikka tuota pulliaisapinoitsijoiden kaipaamaa Echo Orbitin kuutosohjelmaa siinä ei olekaan.

Mulla oli yhdessä vaiheessa Amtech naftaliinissa puoli vuotta ja soittelin Rolandin 201 -nauhakaiulla, mutta kun kerran kokeilin taas Amtechiani, niin myin pois Rolandin, joka kertakaikkisesti huonontaa kitarasaundia reilusti tummentamalla saundia ja lisäämällä huomattavasti kohinaa, kun taas Amtech ei muuta alkuperäistä signaalia eikä tarvitse puhdistella äänipäitä ja vaihdella nauhoja sekä koko ajan pelätä, että koska se loppuunajettu nauhakaiku leviää.

Jotkut puristit väittävät, että rautalangassa täytyy olla aito nauhakaiku, mutta mulle merkkaa saundi enemmän. Yksityiskohtana mainittakoon, että onpa Amtech ainakin ollut Pulliaisellakin varakaikuna, jos Echo Orbit sanoo työsopimuksen irti keikalla ja onpa se myös joskus nähty herralla keikalla käytössäkin.
Tami
03.12.2004 21:03:43

Mielestäni tuo Amtechin vahvuus on nimenomaan juuri siinä, että se on analoginen toisin kuin esim. tuo Line 6 tai EFTP ohjelmoitu Zoomi, jotka ovat digitaalisia ja myös sen kuuloisia.....
...pulliaisapinoitsijoiden kaipaamaa Echo Orbitin kuutosohjelmaa siinä ei olekaan.

Jotkut puristit väittävät, että rautalangassa täytyy olla aito nauhakaiku, mutta mulle merkkaa saundi enemmän.

Samansuuntaisia kokemuksia minullakin. Zoomista en tykännyt yhtään. Ohjelmien rytmitykset olivat komean kuuloisia, mutta laite ei reagoinut soittodynamiikkaan ollenkaan, vaan kitaran volumea laskettaessa hävisi kaiku kuin veitsellä leikaten. Samat fiilikset on tuosta line6 polkimesta, mutta se on sentään reilusti halvempi...

Amtekin kanssa kompurakin toimii ihan kuin aidon nauhan kanssa, kuntaas zoomin ja line6:n kanssa en saanut kompuraa toimimaan juuri ollenkaan? ( miehessä vika).

Rautalankapuristien keskuudessa vallitsee valitettavan usein ykstotinen näkökanta: Vox + orbit/ roland = hyvä bändi ja kaikki muut laitteet = huono bändi!
Keikoilla näkee hyväksyviä nyökkäyksiä kamapoliisien suunnalta kun selkä natisten raahaa Voxia lavalle..... Soitto saa mennä vaikka kuinka pieleen, kunhan lavalla on Vox.

Ja lopuksi vielä muistutus: Rautalankaa voi soittaa myös muilla soundeilla ja laitteilla kuin Agents!!, vaikka sitä ei useimmiten uskoisi..

Lieköhän kellään suomessa tuollaista amtekin age-pro versiota??? Kokeiltavaksi?? jopa myytävänä Anyone??
HBM
03.12.2004 21:51:01
Lieköhän kellään suomessa tuollaista amtekin age-pro versiota??? Kokeiltavaksi?? jopa myytävänä Anyone??

Itsekään en tiedä ketään, jolla olisi tuo Age-Pro -malli. Kuvittelisin, että tuon laitteen 7. tai 8. ohjelmalla pystyisi tekemään lähes millaisen ohjelman tahansa. Olisi tosiaan kyllä mielenkiintoista päästä testaamaan tuo laite. Luin jostain, että nuo kuusi ekaa ohjelmaa eivät olisi täysin samoja kuin Age-1:ssä.

Tuon Age-Pron esittely oli Guitarist -lehden numerossa Spring 2001, mutta sekin oli varsin pintapuolinen.
Elämän suola ei suinkaan ole blues, vaan se on twist!
Tami
03.12.2004 21:59:39

Itsekään en tiedä ketään, jolla olisi tuo Age-Pro -malli. Kuvittelisin, että tuon laitteen 7. tai 8. ohjelmalla pystyisi tekemään lähes millaisen ohjelman tahansa.
Tuon Age-Pron esittely oli Guitarist -lehden numerossa Spring 2001, mutta sekin oli varsin pintapuolinen.

No toivottavasti siinä on ainakin nuo age-1:n 4 ja 6. ohjelmat... Mitähän tuommoisesta joutuu köyhtymään? L. Nymanhan noita tuo maahan jos niitä nyt yleensä on tuotu. Ebayssä oli muinoin 1kpl josta tarjosin 400e, mutta se kohde jäi pelaamatta loppun työjuttujen takia....
Amtechin kotisivuillahan tuosta on ainakin jotai speksejä http://www.guitarecho.com/agepro.htm, mutta varsinainen testaus kiinnostaisi kovasti.

Age-1 vilahtaa "nimiestenkin" räkissä mutta onkohan tuo age-pro jäänyt hinnan tai harvinaisuutensa takia piiloon.... Mielenkiintoista.
Tami
03.12.2004 22:07:00

Age-1 vilahtaa "nimiestenkin" räkissä mutta onkohan tuo age-pro jäänyt hinnan tai harvinaisuutensa takia piiloon.... Mielenkiintoista.

Vatsaan itelleni:
Hinta:
http://www.burnsguitars.com/accessories/agepro.php
UK Recommended retail price: £799.00

Taitaa age-1 pysyä räkissä.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)