Aihe: V-runkoiset kitarat
1
Khelben
14.11.2004 00:50:49
Onnistuuko istualtaan soittaminen ollenkaan, vai ovatko ne vain näyttäviä keikkakitaroita?
Necromuru
14.11.2004 00:55:45

Onnistuu kun kikkailee.
Snowblind
14.11.2004 02:35:51

Istualteen soittaminen onnistuu sillein "klasarityylisesti" eli jalat haaralleen ja kitara siihen väliin. Eli v:n perä tulee toista jalkaa vasten. Toinen sakara jalan ylä ja toinen alapuolelle ja rungon kylki sitten toista jalkaa vasten lepäämässä.
Groove lähtee sormista ja tarttuu kiinni otelautaan josta se pitää aina kieltenvaihdon yhteydessä putsata.
Dinorocker
14.11.2004 09:16:23
Istualtaan soittaminen onnistui minulta, ainakin - about viikon totuttelun jälkeen.

Enemmän kului päiviä "palautua" Telecastereiden pariin kun piti istualtaan wank away.

Seisaaltaan kyllä yleensä treenaan.
Outrider
outo_O
14.11.2004 15:44:11
Kun on tottunut soittamaan veellä istualteen, on stratoilla vaikea soittaa. Nykyään kipeytyy käsi jos yrittää soittaa stratoilla istualteen, ja muutenki tuntuu stratot tulevan etuhampaisiin kiinni.. Toisaalta seisaaltaan tulee aina soiteltua, tai nojattua baarijakkara asennossa tuoliin.
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?" James: "All since we started"
Kampuzzjeah!
14.11.2004 22:08:58
Rhoads mallinen on ainaski helppo soittaa istualtaan...
Pieru on perseestä
KJT
14.11.2004 22:50:58
Onnistuuko istualtaan soittaminen ollenkaan, vai ovatko ne vain näyttäviä keikkakitaroita?

Jos istualtaan haluaa v-mallista soitaa, niin kannattaa harkita kulmallista plugia. Muuten voi piuhat kärsiä.
This is my whammy bar. And it´s gonna be loud...
Joees
14.11.2004 23:00:38
Jos istualtaan haluaa v-mallista soitaa, niin kannattaa harkita kulmallista plugia. Muuten voi piuhat kärsiä.

Les Pauleissa ja Telecastereissakin voi olla tällainen ongelma. Missä kohti se muuten on noissa V-malleissa yleensä? Mä oon aika vähän noita katsellut/soitellut eikä nyt muistu mieleen?
Groooove is in heart!
Aardfather
14.11.2004 23:28:01
Joo kyllähän se jotenkuten onnistuu, mutta on se kyllä ihan suoraansanottuna aika hankalaa puuhaa.

- Aardfather
Spez
15.11.2004 00:43:19
Rhoads mallinen on ainaski helppo soittaa istualtaan...

Komppaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Jason Becker.
Keppis
15.11.2004 15:15:25
Les Pauleissa ja Telecastereissakin voi olla tällainen ongelma. Missä kohti se muuten on noissa V-malleissa yleensä? Mä oon aika vähän noita katsellut/soitellut eikä nyt muistu mieleen?

Mulla on ylemmässä sakarassa sisäpuolella.
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
fox
15.11.2004 15:20:57

Tähän ent. remonttimiehen näkemys.. Jos kitarassa on jakki kannessa, eikä se oo sellasessa "scoopissa" kuin Stratossa, niin kannattaa ehdottomasti käyttää kulmaplugia. Nimittäin pitkällä plugillä, joka töröttää kannesta, on vipuvartta sen verran, että JOS joku esim. astuu siihen johtoon, saattaa käydä niin että kiinnioleva plugi vääntää jakin kannesta irti. Ja tietysti puut mukana... :|
Lord of the strings
15.11.2004 15:58:08
Mä soitan kaikkia kitaroita klasarityylillä kun istun.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
KJT
15.11.2004 17:29:39
Mulla on ylemmässä sakarassa sisäpuolella.

Mulla sattuu olee ikävä kyllä alemmassa sakarassa...:(
This is my whammy bar. And it´s gonna be loud...
jariku
02.12.2004 14:46:20

Kato miun oma kuva :P

Hyvin se onnistuu, alussa piti totutella, mutta aika äkkiä sen oppi.
"Assumption is the mother of all fuckups!"
Spez
02.12.2004 17:02:20 (muokattu 02.12.2004 17:02:49)
Kun on tottunut soittamaan veellä istualteen, on stratoilla vaikea soittaa. Nykyään kipeytyy käsi jos yrittää soittaa stratoilla istualteen, ja muutenki tuntuu stratot tulevan etuhampaisiin kiinni.. Toisaalta seisaaltaan tulee aina soiteltua, tai nojattua baarijakkara asennossa tuoliin.

Ja seisaalteen soittaessa tulee vaistomaisesti koukistettua oikea polvi ja asetettua rhoadsin sakara siihen, jolloin soittoasento on lähempänä istualteen soittamista kuin vain hihnassa roikkuessa. Ja tosiaan straton/superstraton kanssa istualteen soittaessa soittoasento tuntuu jotenkin ahtaalta kun kitara on lähempänä oikeaa kättä.

Edit: osaa edes kirjoittaa prkl.
Jason Becker.
Playboy
03.12.2004 19:20:34
Mulla sattuu olee ikävä kyllä alemmassa sakarassa...:(

Hehehe Valtteri, minulla myös..
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)