Aihe: Tri-Axis linjasoundi
1
R2
05.12.2004 21:08:06
Oletetaan, että olisi mahdollisuus käyttää kyseistä laitetta äänitystarkoitukseen. Olisiko suositeltavampaa mikittää kaappi, vai käyttää linjasoundia?

Symphony X:n V levy kuulostaa siltä, ettö olisi pelkkä linja ollut käytössä, mutta eipä mikään paras mahd. soundi olekaan.

Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kimmo72
05.12.2004 22:04:05 (muokattu 05.12.2004 22:04:32)
No mun mielestä näissä ei paljo mielipiteet auta. Se on parasta tehdä just niinkuin se parhaalta kuulostaa.
Toisen mielestä hyvä ja toisen mielestä ei.. Valitse siitä sitten.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
LaXu
05.12.2004 22:43:40
Kyllä minun mielestäni kaapin mikittämisellä saadaan parhaat soundit aikaan. Kyllähän se päätevahvistin ja kaappikin vaikuttaa soundiin paljon, äänitystilasta puhumattakaan. Kaipa sitä käyttökelpoisiakin soundeja saisi jos tuon Tri-Axisin pukkaisi jonkun kaiutinsimulaattorin tms. läpi?
kunnasja
06.12.2004 03:57:47
Jos on hyvä pääte, niin kannattaa ottaa siitä kaikki hyöty irti ja mikittää kaappi. Tämä on ehkä myös luonnollisin lopputulos. Itse kaappikin vaikuttaa soundiin melkolailla.

Pieniä lisävivahteita: Jos äänityksiä tehdään useammalla eri kerralla, ja mikit / kamat siirtyvät välillä, kannattaa merkata mikkien paikka sitten tarkkaan. (Teipillä kaapin grilliin/verkkoon.) Muuten tulee erilaista soundia eri äänityskerroilla.

Jos ottaa soundin linjasta, saa varmasti samanlaisen soundin joka kerta - kunhan nappulat vaan on samassa asennossa.Soundia kannattaa kuunnella kriittisesti, ja sitä "omaa maailman parasta soundia" voi joutua ruuvaamaan paljonkin, että saa narulle hyvänkuuloista matskua. Suositeltavaa on ainakin treble-potikan ruuvaus äänitysvaiheessa, yläpää kun korostuu ja peittyy eri olosuhteissa erilailla.
Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3
trih
06.12.2004 04:53:01
Tri-Axis ja linjasoundi... Sitä Recto Recording linjasoundia kokeilin ja täyttä sontaa. Hintaan nähden ja muutenkin. Huvittavaa että Rolandin COSM- Mallinnukset tekevät paljon parempaa jälkeä. Ja tarkoitan nyt soundia, en jäljittelyä. Eiköhän se Mesa pidä tunkea kaapin läpi jotta soundia irtoaa. Koko rahan edestä.
thejmh
07.12.2004 15:46:18
Itellä oli triaxis muutaman vuode ja linjasaundi oli kyllä ihan surkea, kokeilin erillistä kaiutinsimulaattoria eikä paljon parantunut. Yleensäkään en ymmärrä miksi pitäis vetää linjaan yhtään mitään kun mikitetty saundi on aina paljon parempi ja luonnollisemman kuuloinen.
Jormaz
07.12.2004 15:54:42
Mä olen kans sitä mieltä että linjasoundi on saatanasta. Omia nauhotuksia kun teen niin mielellään saa olla mukana kaikenlaista kiertoa yms sontaa. Nykyään tehdään liian steriilejä äänitteitä.
Andrey Bolshakov - Master of Shred
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)