Wolfheart 02.12.2004 18:58:30 (muokattu 02.12.2004 18:59:37) | |
---|
Viimeaikoina on alkanut tuo screameri pörisemään ilkeästi, kun polkaisee reverbin päälle. Puhtailla tuota ei muistaakseni helposti huomaa, mutta säröillä tulee sellainen ylimääräinen rutina joka alkaa harmittamaan. Se rutina alkaa yleensä vasta muutaman minuutin soittamisen jällkeen. Mistähän tuo voi johtua ja onko muilla täällä olevilla ollut vastavaa vikaa? |
Eemil 02.12.2004 19:21:04 | |
---|
Mä en tekniikasta niin osaa sanoa, mutta vika ei välttämättä ole itse kaiussa. Jos vaikka joku laitteen etuasteputkista on huonosti kiinni/on huono/on vanha niin siitä saattaa kuulua sivuääntä jota kaiku sitten korostaa. Eli siis ääni saattaa tulla jostain muusta osasta vahvistusta ja kaiku saa sen esiin. Tiedä sitten. :) |
ejhfi 02.12.2004 20:44:13 | |
---|
Jos vaikka joku laitteen etuasteputkista on huonosti kiinni/on huono/on vanha niin siitä saattaa kuulua sivuääntä jota kaiku sitten korostaa. Joo, putket mullakin tulisi ensiksi mieleen tarkistaa. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Wolfheart 02.12.2004 21:47:57 (muokattu 02.12.2004 21:49:40) | |
---|
Putket ovat alkuperäiset ja vahvistimen ostin muistaakseni vähän alle vuosi sitten. Miten ne voi itse tarkistaa? Ei ole ennen tarvinnut putkiin koskea. EDIT: Välillä ne häiriöäänet häviävät ja taas jonkin ajan kuluttua ilmestyvät takaisin. |
PoLFus 02.12.2004 21:52:11 | |
---|
Putket ovat alkuperäiset ja vahvistimen ostin muistaakseni vähän alle vuosi sitten. Miten ne voi itse tarkistaa? Ei ole ennen tarvinnut putkiin koskea. EDIT: Välillä ne häiriöäänet häviävät ja taas jonkin ajan kuluttua ilmestyvät takaisin. kuulemma muovisella tikulla (tikkarin tikku, kynä) hellästi napauttelemalla kuulee, onko putki kunnossa. Helinä ei tietääkseni ole hyvästä... "Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!" |
Eemil 03.12.2004 00:33:27 | |
---|
EDIT: Välillä ne häiriöäänet häviävät ja taas jonkin ajan kuluttua ilmestyvät takaisin. Tuo voisi olla juuri kosketushäiriö. Putket ovat alkuperäiset ja vahvistimen ostin muistaakseni vähän alle vuosi sitten. Miten ne voi itse tarkistaa? Ei ole ennen tarvinnut putkiin koskea. Ota jokainen putki irti ja laita takaisin kunnolla niin ongelma korjaantuu jos vika on tuossa kosketuksessa. Älä koske putkiin paljain käsin koska ihon pinnassa oleva rasva tarttuu muuten putkeen ja putken lämmetessä alkaa kiehua rikkoen mahdollisesti sen. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |
Wolfheart 06.12.2004 17:27:35 | |
---|
Kokeilin koputella niitä putkia kevyesti kynällä, mutta en huomannut mitään helinää. Pääteputkissa oli jotain ruskeita länttejä, jotka ovat luultavasti olutta. Isäni on joskus muinoin heitellyt huoneessani kaljapulloja seinille. Kuitenkaan mitään ongelmia ei ole ollut tuon vahvistimen kanssa kuin vasta nyt, joten tuskin se johtuu niistä? |
Eemil 06.12.2004 18:36:33 | |
---|
Pääteputkissa oli jotain ruskeita länttejä, jotka ovat luultavasti olutta. Veikkaan että nuo oluttahrat ovat suurinpiirtein sormenpäiden kokoisia? Palanutta rasvaa se on eikä mitään muuta. :) No kai se on mahdollista että ne olutta ovat... Viehän se vahvistin ihan reippaasti huoltoon jos sulla ei ole ehjiä pääteputkia joilla voisit kokeilla. Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles
K100 #2 |