Aihe: Efektilooppi
1
velipekka
09.03.2017 19:53:59
Tästäkin asiasta on varmaan täällä keskusteltu, mutta mistä ei..

Vahvistimena Marshall TSL602 jossa efektilooppi mahdollisuus. Vahvistimen säröä en ole käyttänyt vaan säröpedaaleja ja muutkin pedaalit ovat olleet vahvistimen edessä.
Looppiin voi siis laittaa delayt, reverbit, modulaatioefektit, mutta ottaako se kaikkia pedaaleja?
Varmaan Strymonit käyvät, mutta miten esim. vanhat EHX Small Stonet, MXR phaserit?
Jostain luin, että pedaalit yleisesti ottaen eivät ole tarkoitettu efektilooppiin,
menevät tukkoon.
hallu
09.03.2017 20:50:53
velipekka: Tästäkin asiasta on varmaan täällä keskusteltu, mutta mistä ei..

Vahvistimena Marshall TSL602 jossa efektilooppi mahdollisuus. Vahvistimen säröä en ole käyttänyt vaan säröpedaaleja ja muutkin pedaalit ovat olleet vahvistimen edessä.
Looppiin voi siis laittaa delayt, reverbit, modulaatioefektit, mutta ottaako se kaikkia pedaaleja?
Varmaan Strymonit käyvät, mutta miten esim. vanhat EHX Small Stonet, MXR phaserit?
Jostain luin, että pedaalit yleisesti ottaen eivät ole tarkoitettu efektilooppiin,
menevät tukkoon.

Riippuu vähän mistä roikkuu. Mutta efektiluupissa kulkee linjatasoinen signaali joten se ei riko pedaalia joten voit kokeilla ihan turvallisesti. Itse olen saanut luupissa toimimaan ihan hyvin esim. Boss RE-20 nauhakaikusimulaattorin, EHX Whitefinger kompressorin, Boss RC-30 luupperin. Olen myös kokeillut ajaa toisen vahvistimen efektilähdöstä toisen vahvistimen efektipaluuseen eli toisen vahvistimen etusta toisen vahvarin päätteeseen ja sekin toimii ihan hyvin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
gunnar
09.03.2017 23:02:01
Jos et käytä vahvistimen säröjä, itse en käyttäisi turhaan lopppia. Modulaatiot ja delayt vaan säröjen jälkeen ennen vahvistinta ja homma pysyy yksinkertaisena.
Toki jos tarvii paljon nostaa volaa esim. Sooloihin voi olla että vahvistimen etuaste ajautuukin särölle ja vola ei nousekkaan riittävästi. Tällöin laittaisin boosterin looppiin ja ehkä sit samalla vaivalla delayn ja modulaatiot.
velipekka
10.03.2017 07:27:22
Noinhan homma on mennyt ja ihan tyydyttävästi.
Jotkut tahot ovat sanoneet, että monien efektien soundi loopissa on parempi, syvempi. Onko näin?
Viitsiikö tohon piuhojen vetämiseen lähteä, toki mikä estää kokeilemasta.
headhead
10.03.2017 07:59:52
Sanoinko jotain typerää?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)