painofdespair 02.03.2017 21:45:47 | |
---|
Hellou! Ostoslistassa olisi Line6 HD POD Pro X, mutta mallintavia käyttämättömänä en tiedä mikä vahvistin/poweramppi olisi hyvä. Ehdotuksia? Ja vielä ehdotuksia räkeistä, minkä kokoinen tuolle yhdistelmälle menee. Kiitos kovasti. |
ÄrGee 02.03.2017 22:23:15 | |
---|
Pod on 2U, ja joku pääte sille on 1U tai 2U. Eli tarvitset 3-4:n unitin räkin joka on 19 tuumaa. Itse omistin Podin jatkeena Harley Bentonin GPA-400:n, joka oli tuntumaltaan hieman eloton mutta ajoi toki asiansa. Kovasti porukka on kehunut laadukkaammista d-luokan päätteistä ainakin Matrixin ja Rocktronin tuotteita. Putkipäätteitä löytyy Engliltä, Mesalta ja VHT:ltä noin yleisimmin mitä toria on seurannut. On siellä pari Peaveyn Classicia vilahtanut myös. Siinä on Rocktronia, bändikäyttöön tuo 300 wattia riittää. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1233076https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1233159 Ja VHT/Fryette jos budjetti kestää. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1236852Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Vainottu 02.03.2017 22:54:00 | |
---|
Itse olen nyt käyttänyt tuota Synq Audion PA-päätettä Eleven rackin parina. Olen huomannut että hyvän etuasteen kanssa digipääte toimii. Noista aiemmin mainituista päätteistä ei ole omaa kokemusta mutta hyvän kuuloisella PA-päätteellä pääsee pitkälle mallintavan etuasteen kanssa. Toki putkipääte antaa lämpöä soundiin mutta huonoina puolina on hinta ja paino. Oma 2x350W syöttävä pääte painaa reilu 3 kiloa, kun vanha putkipääte painoi jotain 20 ja 30 kilon väliltä. Aika paljon vaikuttaa myös omat mieltymykset ja vaatimustaso. Myönnän että putki kuulostaa viime kädessä paremmalta. Mutta kyllä ainakin tuo oma 11r+digipääte hämää montaa kuulijaa. :) Myyntipuhe: Räkki olisi myynnissä... Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
ÄrGee 02.03.2017 23:04:41 | |
---|
Vainottu: Toki putkipääte antaa lämpöä soundiin mutta huonoina puolina on hinta ja paino. Oma 2x350W syöttävä pääte painaa reilu 3 kiloa, kun vanha putkipääte painoi jotain 20 ja 30 kilon väliltä. Tuollaisen kanssa saa vain olla tarkkana ettei luukuta kaiuttimia rikki :) Vedin 400 wattisella volat suurinpiirtein puolessa välissä 8 ohmilla 240W kestävään kaappiin, niin siinä ei ollut ongelmaa. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Vainottu 03.03.2017 02:44:18 | |
---|
ÄrGee: Tuollaisen kanssa saa vain olla tarkkana ettei luukuta kaiuttimia rikki :) Vedin 400 wattisella volat suurinpiirtein puolessa välissä 8 ohmilla 240W kestävään kaappiin, niin siinä ei ollut ongelmaa. Niin jännää kun onkin, pienempi tehoisella päätteellä on todennäköisempää poksautella elementtejä, kun joudutaan huudattamaan vahvistinta lähellä maksimitehoja. Olen antanut itseni ymmärtää että PA-käytössä isot pojat käyttää nimenomaan ylitehoisia päätteistä pienemmällä volalla. Se että ajaisi oikeasti tuon 700 wattia kitarakaappiin, vaatii aika paljon luonteenlujuutta soittajalta. Tuo teho liikuttaa jo elementtiä aika isosti. Mulla 4x12 kaappi V30 elementeillä ja hyvin on pelannut. Tottakai täytyy järki pitää siinä, ettei ruuvaa volumea täysille tyylin "rumpali on jäätävä jalkoihin". Käsittääkseni tietty teho antaa tietyn äänenpaineen, eli vaikka olisi 10 000 watin pääte, ei siitä normaali bändivolumella pysty ottamaan yhtään enempää tehoa irti ilman että paikat tippuu hampaista. Vola mullakin noin klo 12. Metelin määrä on vakio. :) Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
J.Nikkanen 03.03.2017 09:42:43 | |
---|
Mallintava? -Päätevahvistin - hajuton ja mauton vai olisikos neutraali se oikea termi -Kaappi - hajuton ja mauton myös Hypexin päätettä käytän itse, pääasiassa basson kanssa mutta kitarakombon kaveriksi tulossa tuommonen vanha mallintava romu taas vaihteeksi. Voodoo Lab, SansAmp PSA, blackface klooni sekä pari viis muuta mutta lähinnä bassopuolen etuastetta on tullut testattua tuon Hypexin kanssa eikä paluuta vanhaan taida oikein olla. Toistaa melko kivasti sen mitä etuaste antaa sen enempää sitä värittämättä. Kaapit mulla tällä hetkellä se heikoin lenkki, niin basso kuin kitarakaappi saundaa omanlaiseltaan eli kaappimallinnokset eivät pääse oikein oikeuksiinsa mutta mitäpä niitä silloin käyttämäänkään. Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N |
jhlamm 03.03.2017 10:25:19 (muokattu 03.03.2017 10:25:49) | |
---|
Riippuu mitä vahvarilta halutaan. Itselleni tuli aikoinaan mallintavaan todella kivaa lisäsoundia VHT:n putkarista, mutta se väri tulee sitten kaikkiin. Yleisesti melkein kannattaa ottaa hajuton ja mauton vehje. Kaverille on Rocktronin 250W versio muistaakseni ja se potkii kyllä munille mojovasti. Jos heavya soittaa niin 100W versio ei ehkä skulaa. Jos enemmän rahaa haluaa laittaa niin absoluuttisen kova juttu on Matrixin gt800fx. Itse omistaneena en voi tuota kuin suositella. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Antso 03.03.2017 11:07:12 | |
---|
Käytetty GPA-400, halpa, kevyt ja suht tehokas. |
J.Nikkanen 03.03.2017 15:13:15 | |
---|
Antso: Käytetty GPA-400, halpa, kevyt ja suht tehokas. Onko hajua kenen valmistajan sisuskalut/kopiot tuommosessa hönkii? Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N |
ÄrGee 03.03.2017 15:27:23 (muokattu 03.03.2017 15:27:32) | |
---|
J.Nikkanen: Onko hajua kenen valmistajan sisuskalut/kopiot tuommosessa hönkii? Varmaan Rocktron Velocityn pohjalta väännetty, ilman reactance-säätöä. TO THE STARS!!! |
Antso 03.03.2017 15:50:31 | |
---|
Liekkö tuo Resonance -namiska sitte siitä apinoitu? Kotona toki lähinnä tuolla Bentonilla soitellut ja treeniksellä vähän kovemmilla volyymeillä kokeillu. Behkun iNuke -sarjalaisilla hoituu muuten tuo metelöinti. |
Antso 03.03.2017 16:47:34 | |
---|
|
ÄrGee 03.03.2017 16:57:15 | |
---|
TO THE STARS!!! |
Antso 03.03.2017 17:10:08 | |
---|
No jos bändin kanssa meinaa soittaa, niin samahan se on kytkeä suoraan PA-kamoihin. |
ÄrGee 03.03.2017 17:24:46 | |
---|
Antso: No jos bändin kanssa meinaa soittaa, niin samahan se on kytkeä suoraan PA-kamoihin. Se riippuu sitten ihan pa:n ominaisuuksista, että onko sellainen järkevää. TO THE STARS!!! |
J.Nikkanen 03.03.2017 18:01:23 (muokattu 03.03.2017 18:01:45) | |
---|
Antso: No jos bändin kanssa meinaa soittaa, niin samahan se on kytkeä suoraan PA-kamoihin. Kyllä jos treeniksellä kitara/kitarat tulisi PA-kamoista niin kovasti vallan vituttaisi. Kitarakaappi on oikein hyvä. Suuntaukset, sijoitus jne. Itse pidän siitä että kaikki ei kuulu kaikkialle vaan että esmeks kitarasooloa pääsee katvealueelle "piiloon", eihän niitä diu diu & vongutes oikein jaksa. Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N |
Antso 03.03.2017 18:11:22 | |
---|
Kyllä muakin vitutti kuunnella Linekutosta PA-kaapeista :D Makuasioita toki. Hyvässä balanssissa kaikki niin hyvä on. Nykyään rumpalilla on korvanapit ja muilla lattiamonitorit, yläpäitä ei oo treeniksellä ollenkaan. Edelleen ääni Harlikan gpa400:lle. :) |
askomiko 04.03.2017 08:29:30 (muokattu 04.03.2017 10:47:59) | |
---|
Torilta löytyy välillä käytettyjä vanhempia räkkimallin putkipäätteeitä. Jos jääkaapin painoinen mötikkä ei roudauksen puolesta haittaa niin soundin puolesta se on hyvä ratkaisu. Nyt en löytänyt kuin tämän yhden pienen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1237265 Tuossa halavempi ransistorimalli: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1236954 Toisaalta hyvillä mallintavilla kannattaa soittaa kitarakaapin sijasta suoraan PA-kaappiin jotta kuulee saman mitä yleisö saa, mutta kokeile kumpi lähestysmistapa toimii sinulla paremmin. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |