Aihe: Tech 21 SansAmp + Power engine
1
j.heisi
23.02.2017 15:52:05
Kuuntelin Youtubesta näytteitä noista Tech 21 SansAmp Character Series-pedaaleista, ja varsinkin Leeds ja British nousivat GAS-listalle niin että heilahti. Pedaalin kaveriksi fantasioin hankkivani esimerkiksi Tech 21 Power enginen, mikä on ilmeisesti juuri mallintavien kanssa oikein mainio härveli ja toimisi mainiosti sellaisenaan myös akustisen kanssa. Onko vastaavista yhdistelmistä kokemuksia, vai olisiko järkevämpää ostaa vaikkapa halpa Trademark ja boostata sitä jollain hyvällä overdrivella?

Se tässä lisäksi mietityttää, että jos nyt ostan Power enginen ja jonkun SansAmp-systeemin niin miten esimerkiksi delay- ja reverb-pedaalien käyttö tuollaisessa yhdistelmässä menee, normaalisti kun olen käyttänyt Boss RV-6:ta efektilenkissä.
"Pitää olla niin ruma saundi et tumma poika Tuusulastakin ihmettelee et mihin mun pussihousut hävisi." -Remu
Åboensis
23.02.2017 18:08:04 (muokattu 23.02.2017 18:08:57)

j.heisi: Onko vastaavista yhdistelmistä kokemuksia, vai olisiko järkevämpää ostaa vaikkapa halpa Trademark ja boostata sitä jollain hyvällä overdrivella?

Se tässä lisäksi mietityttää, että jos nyt ostan Power enginen ja jonkun SansAmp-systeemin niin miten esimerkiksi delay- ja reverb-pedaalien käyttö tuollaisessa yhdistelmässä menee, normaalisti kun olen käyttänyt Boss RV-6:ta efektilenkissä.

Mulla on kotivahvaimena (ja silloin tällöin varavermeenä keikoillakin) tätänykyä Tech 21:n Flyrig 5 ja saman firman Power engine 60. Pelittävät oikein hyvin yhteen, soundi on hyvä kaikilla äänenpaineilla ja kummastakin löytyy mukavasti säätövaraa. Flyrigissä on kaikki, mitä soundillisesti tarvitsen, eli puhtaat + reverb (SansAmp), boosti (pikkuroso) ja särö sekä extrana vielä delay. Power enginessä taas riittää tehoa tarvittaessa keikallekin, plus voin keinokuorman kautta käyttää sitä lisäkaappina Swartille, jos sille päälle satun ;D.

Ihan perus-SansAmpin kanssa delay ja/ tai reverb tarvitsee ottaa erillisestä purkista ja kytkeä Power enginen eteen, koska PE:ssä ei ole efektilenkkiä.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
j.heisi
24.02.2017 08:00:39
Mulla on kotivahvaimena (ja silloin tällöin varavermeenä keikoillakin) tätänykyä Tech 21:n Flyrig 5 ja saman firman Power engine 60. Pelittävät oikein hyvin yhteen, soundi on hyvä kaikilla äänenpaineilla ja kummastakin löytyy mukavasti säätövaraa. Flyrigissä on kaikki, mitä soundillisesti tarvitsen, eli puhtaat + reverb (SansAmp), boosti (pikkuroso) ja särö sekä extrana vielä delay. Power enginessä taas riittää tehoa tarvittaessa keikallekin, plus voin keinokuorman kautta käyttää sitä lisäkaappina Swartille, jos sille päälle satun ;D

Asia selvä, tukee omaa ajatustani aika hyvin :D

Flyrig olisi kieltämättä sekin mielenkiintoinen systeemi, oletko kokeillut miten esim. wah wah tai muut säröt ja delay/reverb-purkit toimivat tuon kanssa?
"Pitää olla niin ruma saundi et tumma poika Tuusulastakin ihmettelee et mihin mun pussihousut hävisi." -Remu
PIM
24.02.2017 09:56:15
FlyRig on itellänikin osa mobiilirigiä ja yhdessä Lunchboxin kanssa se kulkee kivasti mukana julkisissa tai tarpeen vaatiessa myös jalkapatikassa kun koko setti mahtuu vanhaan läppärisalkkuun. Yleensä toi setti kulkee mukana jameissa ja huomenna vedän sillä uuden bluesbändin ekan keikan Tampereen bluesbaarissa.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Åboensis
24.02.2017 12:20:46 (muokattu 24.02.2017 12:25:25)

j.heisi: Asia selvä, tukee omaa ajatustani aika hyvin :D

Flyrig olisi kieltämättä sekin mielenkiintoinen systeemi, oletko kokeillut miten esim. wah wah tai muut säröt ja delay/reverb-purkit toimivat tuon kanssa?

Waakku ainakin pelittää mainiosti, samoin dilsat ja reverbit. Erillistä särötintä en muistaakseni ole kokeillut, mutta miksei sellainenkin toimisi tuon kanssa yksiin ihan ok. Käytännössähän Flyrig 5 ei ole muuta kuin ihan normi SansAmp, johon on ympätty pari lisäominaisuutta (reverb, boost, plexi-särö ja dilsa). Eli sitä voi käyttää periaatteessa pelkkänä etusena (SansAmp), ilman noita "ylimääräisiä" ominaisuuksia, tai sitten hyödyntää niitä tarpeen mukaan. Itsellä kun ei ole enää pedaalilautaa, on ihan jees, että tuossa on mukana särökin ;D.

FlyRig on itellänikin osa mobiilirigiä ja yhdessä Lunchboxin kanssa se kulkee kivasti mukana julkisissa tai tarpeen vaatiessa myös jalkapatikassa kun koko setti mahtuu vanhaan läppärisalkkuun. Yleensä toi setti kulkee mukana jameissa ja huomenna vedän sillä uuden bluesbändin ekan keikan Tampereen bluesbaarissa.

Just tällaiseen hommaan Flyrig on omiaan. Mulla on myös tuollainen Lunchbox treeniksellä ja se on aina keikalla varastyrkkarina, joskus sitten jos on tilaa, niin otan PE:n tilalle, ihan vaan vaihtelun vuoksi ;D. Mutta ovat tosiaan oiva yhdistelmä, Flyrig ja Lunchbox, mitä tulee kokoon, roudattavuuteen ja miksei soundiinkin. Kyllä niillä keikan soittaa jos/ kun tarvitsee.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)