rakula 03.12.2004 18:36:57 | |
---|
Kuulin että tuo olisi ihan mukava mikrofoni skebaan, itselläni on tällä hetkellä maverick f-1 ja haluasin vähän muutella sen soundia (vaihtelu virkistää.) Niin onko kellään kokemuksia tuosta ja olisin siis laittamassa sitä talla humbuckeriksi. Mikä toinen mikrofoni sopisi sen kanssa hyvin kaula humbuckeriksi? Ja pitääkö kitaraani vaihtaa sitten potikat vai mitä? Siis nuo emg hz on passiiveja eikös vain? Se on Viidakon laki |
Playboy 03.12.2004 18:39:36 | |
---|
Ovat passiiveja,itsekin ajatellu ostaa tollaset tai toisena vaihtoehtona emg 81/85 aktiivit.. Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta- |
rakula 03.12.2004 18:41:45 | |
---|
mut eikös noissa emg-aktiiveissa pidä vaihtaa potikat tai jotain? Pitääkös tota mikki holea laajentaa vai mahtuuko noi emgt ihan standari humbuckeri koloihin? Se on Viidakon laki |
Playboy 03.12.2004 18:51:42 | |
---|
Kyllähän noi ihan standardi koloihin menee, että ei tarvitse laajentaa..Aktiivien mukana tulee 2 erilaiset potikat ja ne täytyy vaihtaa, mutta epäilisin ettei passiiveihin tarvitse vaihtaa..Noissa on pikaliitin, että vähän pitää säätää.. Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta- |
rakula 03.12.2004 18:55:59 | |
---|
pystyykö noi vaihtamaan ihan itte, vai pitääkö viedä liikkeeseen? Niin ja vielä semmone juttu, et mik' mikrofoni sopisi ton emg hz h4 kanssa yhteen kaulamikrofoniksi? Se on Viidakon laki |
Playboy 03.12.2004 19:02:26 | |
---|
Kyllä sä ihan ite ne pystyt vaihtaa jos kolvi pysyy vähääkään kädessä, tosta en tiiä et mikä sopii kaulaan..Jos joku muu tietää nii voi valaista muakin.. Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta- |
pusero 03.12.2004 20:41:11 | |
---|
Jos aiot mikkejä vaihtaa niin passiivimikeistä nuo hz:tat eivät ehkä ole paras mahd valinta. EMG:n aktiivimikit ovatkin sitten jo aika lailla parempia. Passiivirintamalla ehdottaisin ennemmin Seymour Duncanin mikkejä, hinnatkin ovat aika lailla samaa luokkaa. |
apuri 03.12.2004 21:00:58 (muokattu 03.12.2004 21:06:17) | |
---|
Jos aiot mikkejä vaihtaa niin passiivimikeistä nuo hz:tat eivät ehkä ole paras mahd valinta. EMG:n aktiivimikit ovatkin sitten jo aika lailla parempia. Passiivirintamalla ehdottaisin ennemmin Seymour Duncanin mikkejä, hinnatkin ovat aika lailla samaa luokkaa. Jokainen päättää ihan itse millaiset mikit kitaraansa laittaa. Mitään teknistä, soundillista tai laadulllista vikaa emg:n passiivimikeissä ei ole. Mitään perustelujahan ei kannata laittaa miksiaktiivi- emg:t ovat paljon parempia... |
rakula 03.12.2004 21:03:32 | |
---|
juu, ei mulla ole mitn kokemusta noista emg:n passiiveista, mutta ajattelin et ne vois olla ihan hyvät, ku aika monet niitä näyttää käyttävän (esim. alexi teini-laiho.) onhan mulla muitakin vaihoehtoja, kuten seymour duncan dimebucker ja sit kaulamikiksi 59`reissue tai sitten duncanin sh-8b invanderi Se on Viidakon laki |
Sintti 03.12.2004 21:36:29 | |
---|
Tähän vois heittää sellasen Seymour Duncanin "perus" kokoonpanon; JB tallaan ja Jazz kaulaan. Varma yhdistelmä tollanen kyllä. Itellekkin varmaan tulee tuohon uusimpaan kitawraani nuo, kunhan ensin saan kitaran valmiiksi.. :D Don't be stoopid now! |
rakula 03.12.2004 21:39:41 | |
---|
jep jep, ite oon hakemassa semmoisia mikkejä joista saa semmoset ihan jees cleanit, mut säröt pitää olla rouheat ja harmonick pinchit pitää vingahtaa asenteella. Mihin musiikkityylin tuo jb on suunnattu? Se on Viidakon laki |
trih 03.12.2004 22:04:25 | |
---|
Kukaan vastanneista ei ole vielä sanonut mitään EMG-HZ4 mikin soundista. Kukaan ei tiedä, en minäkään. Mr.Laihokaan tuskin vastaa. Suosittelen menemään kauppaan vähän testailemaan ovatko minkälaiset verrattuna muihin, esim duncaneihin. |
Deranged 03.12.2004 22:09:25 | |
---|
Kukaan vastanneista ei ole vielä sanonut mitään EMG-HZ4 mikin soundista. Kukaan ei tiedä, en minäkään. Minä tiedän, ja minulle kelpaa. Hyvä mikki, jopa hevin soittoon vaadittavia taajuuksia ja biteä on tarpeeksi, saa semmosen ärhäkän, selkeän ja kivasti rauskahtavan soundin. Kiljahtelee myös hyvin. Kestää vääntää megasäröllä eikä mene epäselväksi tuhnuksi soundi. |
Joel Harald 04.12.2004 01:10:24 | |
---|
Minä tiedän, ja minulle kelpaa. Hyvä mikki, jopa hevin soittoon vaadittavia taajuuksia ja biteä on tarpeeksi, saa semmosen ärhäkän, selkeän ja kivasti rauskahtavan soundin. Kiljahtelee myös hyvin. Kestää vääntää megasäröllä eikä mene epäselväksi tuhnuksi soundi. Samaa mieltä olen, eli suosittelen. H3 käytän kaulassa... |
rakula 04.12.2004 12:20:41 | |
---|
tämmöisä vastauksia juuri kaipasin. Niin minkäslainen soundi siinä sun kaulamikissä on, saako hyvät cleanit ? Se on Viidakon laki |
Mrezzye 04.12.2004 12:36:07 (muokattu 04.12.2004 12:57:01) | |
---|
Ennemmin ottaisin suosiolla ne aktiivit. Itsellä on ollut sellaiset (EMG-81 talla, EMG-85 kaula) ja oli kyllä raskaampaan vääntöön parhaat mikit, joihin olen törmännyt. Tehokkaat, hurinattomat, iskee kuin miljoona volttia. Hakusessa taas tuollainen kasiykkönen. Myykää mulle! EDIT: Eikö nuo HZ:tat liiku aika lähelle samoissa hinnoissa. Onko joku tietty syy, miksi juuri sellaiset haluat? Alexi Laiho ei ole hyvä selitys ;) Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
rakula 04.12.2004 13:22:11 | |
---|
joo ei se laihoon mitenkään liity, mutta en haluaisi noita potikoita rupeamaan vaihtamaan. Se on Viidakon laki |
toxic 04.12.2004 13:39:24 | |
---|
joo ei se laihoon mitenkään liity, mutta en haluaisi noita potikoita rupeamaan vaihtamaan. Eihän se potikoiden vaihto ole iso juttu vai onko? Noi aktiivi mikit ei taida kiertää niin paljon kuin hz:tat. Emmä tiiä. :) |
trih 04.12.2004 14:15:46 (muokattu 04.12.2004 14:17:15) | |
---|
EDIT: Eikö nuo HZ:tat liiku aika lähelle samoissa hinnoissa. Onko joku tietty syy, miksi juuri sellaiset haluat? Alexi Laiho ei ole hyvä selitys ;) HZ 68,1€ Aktiivi 93,9€ Ei hirveä ero mutta... Potikoista. Aktiivissa tulee potikat mukana kuten aiemmin todettiin. Jos meinaa itse kolvata piuhat niin sanonpa vaan että jollei ruuvia osaa vääntää potikan irroittamiseksi niin ei kannata suunnitella sitä kolvaamistakaan. HZ:ssa ei tarvi kuin kolvata vanhoihin potikoihin piuhat mutta nekin joutuu irrottelemaan kolvaamista varten. |
Mrezzye 04.12.2004 15:19:31 | |
---|
Eihän se potikoiden vaihto ole iso juttu No ei todellakaan ole. Siinä se menee samalla kuin mikin vaihto. Noi aktiivi mikit ei taida kiertää niin paljon kuin hz:tat. Emmä tiiä. :) Voi olla niinkin, mutta ainakin hurinat on hyvin vähäiset, vaikka ottaa sormetkin irti kielistä (aktiiveja ei tarvitse maadoittaa kieliin) ja käytössä on vaikka isompikin efektikasa. Itse käytän passiiveja tällä hetkellä, mutta raskaampaan matskuun en muita kuin aktiivi-EMG:itä tod. näk. hankkisi (Tosin Duncanin JB & Jazz -yhdistelmä voisi olla ihan kova, ainakin käyttäjien hehkutuksen perusteella). Kokeilussa on ollut Duncan Distortion, DiMarzion Super Distortion, Evolution jne. jne, mutta parhaat metallisoundit IMO on aktiivi EMG:issä. Tietenkään ne ei ole mitkään kaikkein monipuolisimmat mikit, mutta metallityöhön ehdoton ykkönen. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |