Aihe: Earvanan satulan asennus
1 2
serious
22.09.2004 20:57:18
Noniin tommonen on postissa ja se pitäisi saada sitten jossain vaiheessa asennettua Epiphonen Les Paul Standardiin. Ensinnäkin kyseessä on se Retrofit malli (epätasaisen näköinen). Miten iso homma sen asennus on, eli kannattaako suoraan viedä jollekkin soitinkorjaajalle?
Vai selviääkö helpommallakin eli siis itse tekemällä? Olen aika aloittelija kitaran yleensäkin kitaran säätämisessä.
Jucciz
22.09.2004 21:07:28
Tarkoitatko epätasaisuudella sitä, että satulan kaulanpuoleinen reuna on "porrastettu"? Sehän nimen omaan on koko Earvanan idea: lyhennetään kielen soivaa osaa kaulan päästä, jolloin vire on tasaisempi koko kaulan matkalla kun vapaat kielet ja painetut kielet kuulostavat vireisemmiltä toisiinsa nähden kuin perinteisessä suorasatulaisessa kitarassa. Omaan Epiphone Les Pauliin ainakin sain sen asennettua itse. Toisaalta osana isompaa remonttia asennutin kahteen Stratocasteriin samanlaiset ihan soitinkorjaajalla/-rakentajalla.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
serious
22.09.2004 21:10:10
Tarkoitatko epätasaisuudella sitä, että satulan kaulanpuoleinen reuna on "porrastettu"? Sehän nimen omaan on koko Earvanan idea: lyhennetään kielen soivaa osaa kaulan päästä, jolloin vire on tasaisempi koko kaulan matkalla kun vapaat kielet ja painetut kielet kuulostavat vireisemmiltä toisiinsa nähden kuin perinteisessä suorasatulaisessa kitarassa. Omaan Epiphone Les Pauliin ainakin sain sen asennettua itse. Toisaalta osana isompaa remonttia asennutin kahteen Stratocasteriin samanlaiset ihan soitinkorjaajalla/-rakentajalla.

Mutta eikös tässä pidä porailla kaulaan kolme reikää? Ja ihan off topiccina onko virittimien asennus hirveän vaikeaa kun on semmosetkin tulossa?
Kassu
22.09.2004 21:12:09
Mä haluan tälläsen. Voiko semmoisen laittaa stratoon, mistä saa?
Jucciz
22.09.2004 21:15:46