carlos 17.12.2004 22:25:35 | |
---|
Totesinpa tuossa eilen,että Tokain Loverockini on hienompi ilman pleksiä,kuin pleksin kanssa. Sitä vaan jäin ihmettelemään,että kannattaako tukkia jotai mömmöjä niihin ruuvinkoloihin vai antaa vaan olla? Täältä varmasti niitä tyyppejä löytyy,ketkä ovat tehneet samoin.. Standin' with the fury that they had in '66 |
toxic 17.12.2004 22:27:20 | |
---|
Laita niihin reikiin puunväriin sopivat ruuvit. |
carlos 17.12.2004 22:35:14 | |
---|
tuota kelailin itsekseni myös. ajattelin vain,että onko parempiakin vaihtoehtoja? Standin' with the fury that they had in '66 |
toxic 17.12.2004 22:38:53 | |
---|
tuota kelailin itsekseni myös. ajattelin vain,että onko parempiakin vaihtoehtoja? No laita jotain puumöhnää (kittiä vai mitälöie) siihen ja "maalaa se sitten lopuksi. Mutta sitten jos halua laittaa pleksin takaisin... |
Kimmo72 17.12.2004 23:06:36 | |
---|
Totta, lovrokki on hienompi ilman sitä pleksiä. Onneks kun ostin omani, siihen tuli ikäänkuin lisävarusteena se pleksi. Että jos haluan sen siihen laittaa niin tarvii myöskin porata reiät. No en kai ole sitä siihen laittanut (myydään hieno "lespaul" pleksi) :P No joo. Mutta mitäs sinne reikään. joku puutikku varmaan olis kätevä. Riippuu sitte taas väristä.. Mustaan nyt voi tunkea vaikka tulitikun ja maalata se. Jos veistotaitoja on yhtään hanskassa niin siitä vaan vuolemaan pala sinne ja maalia päälle. Kynsilakka soveltuu tähän mainiosti, jos vaan on samaa sävyä :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Ossi 17.12.2004 23:08:07 (muokattu 17.12.2004 23:08:50) | |
---|
Tokkopa noille tyhjiksi jääneille ruuvin rei'ille tarvii tehdä yhtään mitään. Ainakin kuvien perusteella tuo asia ei näytä vaivanneen useimpia tosi tunnettujakaan LP-soittajia. Helpompi ympätä sitten se pleksi aikanaan takaisinkin kun on reiät valmiina. Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western." |
Ze Kink 17.12.2004 23:32:19 (muokattu 17.12.2004 23:33:56) | |
---|
Mulla oli joku 1v pleksi pois kitarasta, en mitään niihin laittanut. Mun mielestä ne reijät näytti varsin siistiltä, joten eikai siinä sitten mitään tarvetta ollu täyttelemään ruveta. E: Kyseessä siis Tokain Loverokki minullakin. Ja tossa kesän jälkeen pistin pleksin takaisin kiinni, ja hyvin meni. Mielestäni tuo pleksi kyllä sopii varsin hyvin. Kitara on siis tollanen musta ja kermanväriset osat. |
trih 18.12.2004 00:24:26 | |
---|
Ite otan myös letrasuojan irti. Olen värjännyt sitä reiän ympärystä maalin sävyllä niin se ei niin ota silmään. Muutenhan sieltä paistaa vaalea puu. Itse poistan aina myös sen rytmi/treblelevyn koska näyttää mielestäni mauttomalta. |
Volume 18.12.2004 01:13:38 | |
---|
Reiät vapaasti vaan näkyviin. Niin on mukavampaa. Jos se ei niin mielettömän tärkeää ole, niin sen erivärisen puun saa varmaan helposti peittoon tökkäämällä tarpeeks ohutkärkisellä tussilla ruuvinreikiin. Läheltä saattaa nähdä, mutta metriä kauempaa tuskin enää erottaa. Ja kyllä kitarassa naarmuja, reikiä ja klommoja kuuluu ollakin. Tämä viesti oli 100 % totuus. |
Härski 18.12.2004 11:41:26 | |
---|
Kun mulla oli Laavroch, niin edellinen omistaja oli vain ruuvannut ne ruuvit takaisin niihin reikiin. Enkä huomannut tätä ennemmin, kuin seuraava osataja siitä pleksistä ja ruuveista multa kysyi. |
sihvoh 18.12.2004 13:33:26 | |
---|
Itselläni on Orville Les Paul ja siitäkin on pleksi pois, ruuvit paikoillaan ja ei siihen todellakaan kiinnitä huomiota. Lisäksi kun ne ruuvit pitää kiinni kitarassa niin ne eivät ainakaan katoa, jos tarvitsee pistää pleksi joskus takaisin. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
käsi 18.12.2004 14:51:59 | |
---|
itse laitoin siihen ruuvinreikään maalia:) tosin kävi niin että maalipinnasta lohkesi pien pala irti kun otin ruuvin pois, nytten ei huomaa kuin läheltä katottunu että siinä on maalikohta joka ei ihan sovi väreihin vittuaks täsä, päivä kerralla kohti kuolemaa |