Aihe: Kitaravahvistinta, kotiin, reeneihin ja keikoille.
1
harez
16.12.2004 13:12:30

Tiedän täällä on paljon puhuttu Cubeista, olkoon suosikki tai ei haluaisin tietää kokemuksia.

Eli alle alta 400 euron vahvari haussa. Pari vaihtoehtoa mitä olen miettinyt ovat roland cube 60 se uudempi tai sitten behringer gmx212 V-tone..
ulkonäön ja specsien mukaan behringer kova äänisempi.. mutta olen päässyt testaamaan vain 210 ja sen ääni ei ainakaan päätä huimannut puhtaiden osalta. ja se midi ohjaus on aika kökkö, toisaalta en välttämättä niitä efektejä edes tarvitse.. tai sitten roland, joka kuullosti hyvältä mutta siinä epäilyttää koko, toimiiko se bändin kanssa tai keikoilla. plussaa tulee rolandille myös siitä, ettei vahvistimen kaiutin mene mykäksi, jos liittää lisäkaapin.

Niin ja kumpikin on saanut harmony-centralissa aika kovat pisteet mutta niihin kun ei uskalla luottaa. lähinnä rolandissa mietityttää riittääkö äänenpaine "säröytymättömänä" clean soundissa bändin kanssa soitettaessa.

millaisia kokemuksia teillä kyseisistä laitteista?

- jaakko
superfly
16.12.2004 13:13:48
Mun vakiovastaus näihin on Peavey Classic 30. Löytyy tuohon rahaan käytettynä.
dropD
16.12.2004 14:53:12

"Kovaäänisyyteen" eli äänenpaineeseen vaikuttaa ainakin oman kokemuksen mukaan watteja enemmän kaiuttimien koko, määrä ja rakenne. Pienikin vahvistin suljetun 4x12 kaapin kautta riittää pitkälle, kun avoin kombo saattaa loppua kesken oli watteja sitten 100 tai 200.

Empä osaa sanoa kumpi noista (kuution suljettu 1x12 vai behrigerin avoin 2x12) on parempi. Ainakin kuutio on helpompi roudattava, kun taas behringerin tapauksessa harkitsin mielummin V-tone nuppia (205 euroa) + käytettyä 4x12 kaappia.
Jucciz
16.12.2004 14:57:13
Mun vakiovastaus näihin on Peavey Classic 30. Löytyy tuohon rahaan käytettynä.

Ja mainio vastaus onkin. Toinen hyvä on Laney LC15(R). Kotiin ja treeneihin (ellei nyt ole rumpali, josta lähtee ääntä enemmän kuin nousevasta suihkukoneesta) molemmat riittävät sellaisenaan. Keikoillahan vahvistin mikitetään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)