Aihe: Schallerin lukittavien hihnatappien kiinnitys
1 2 3 4 5 6
Fortune
18.02.2003 11:42:12
Schallerin lukittavien hihnatappien vakioruuvi on lähes säännönmukaisesti pienempi kuin kitaran alkuperäisruuvi ja siten sitä ei pysty suoraan liittämään entisen hihnatapin paikalla.

Ratkaisu:

-irrota vanha hihnatappi
-katkaise tulitikusta pari 1,5 cm pätkää
-sivele ne puuliimalla
-tunge liimakyllästeiset tikut hihnatapin reikään
-anna kuivua

Tämän jälkeen Schallereiden ohut ruuvi voidaan ruuvata ikäänkuin umpipuuhun ja varmasti pysyy.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
battery
18.02.2003 16:38:09 (muokattu 18.02.2003 20:41:49)
okei elikkä: alkuperäisten sopivien ruuvien kantaa vähä viilailin, ni johan toimi..

edit- muutin ku näin ton Albertin jutun ;)
Brian May soittaa kitaraa
slavery
22.02.2003 23:55:03
Ai jaa, siis noidenkin kanssa on ongelmia. Mulla on sitten käynyt hyvä tuuri, kun olen noita asennellut. Kahteen keppiin olen lukot laittanut ja lukkojen mukana tulevat ruuvit ovat olleet juuri sopivat ilman mitään toimenpiteitä. Positiivista huomata että joskus jopa minä pääsen helpolla... heh heh
viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta...
juhist
03.03.2003 10:36:19
Joo, tuttu tilanne. Vaihdoin juuri viime lauantaina Schallerin lukot Jackson Js20:mppiin. Jackin ruuvin kanta oli liian iso, mutta onneksi Schallerin ruuvit olivat melko hyvät (olivat vain hieman pidemmät).
Vittuile vaan, saunan takana on tilaa!
Jormaz
26.03.2003 02:49:28
Eiköhän tän FAQ:n ole jo vähitellen aika vaipua hetkeksi unholaan...
Back to the 80's
Gottarainen
30.03.2003 15:19:21
Joo, tuttu tilanne. Vaihdoin juuri viime lauantaina Schallerin lukot Jackson Js20:mppiin. Jackin ruuvin kanta oli liian iso, mutta onneksi Schallerin ruuvit olivat melko hyvät (olivat vain hieman pidemmät).

En suosittele jättämään ruuvien pituuden varaan lukojen pysymistä- Omasta skittasta lähti ruuvineen päivineen soiton aikana hihna irti. Kitaran alkuperäiset ruuvit olivat siis paksumpia kuin lukkojen mukana tulleet mutta lukkoruuvit oli pitempiä...
Go home and eat your fish.
Juho
01.04.2003 22:18:30

Onko netissä mitään sivua missä myydään Schallerin tuotteita?
Juho
01.04.2003 22:21:10

Juho
11.04.2003 17:29:04

Tekeekö Schaller vai kuka niitä Floyd Rosen jousia joita voi säätää? tai...siis... ne jouset oli kuitenkin jotenkin säädettävät, erosivat normaaleista.

Joku oli niistä Keskusteluun pari kuukautta sitten kirjoittanut mutta silloin en vielä Floyd Rose kitaraa omistanut joten en kiinnostunut tarpeeksi.
askomiko
13.04.2003 21:19:18
Tekeekö Schaller vai kuka niitä Floyd Rosen jousia joita voi säätää? tai...siis... ne jouset oli kuitenkin jotenkin säädettävät, erosivat normaaleista.

Hipshot trem setter? Mistähän sitä erillisenä saisi. En tiedä. Stratossa tuli tuommoinen. En havaitse siitä saatavaa hyötyä, vaan enpä tallaa kelluvana pidäkään. Ainakin siinä on välystä ja natinaa.
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
ingle
02.06.2003 12:02:59
Itse kun aloin asentaa Schallereita, niin kitaran alkuperäiset ruuvit olivat niin isot että ei mennyt tarpeeksi syvälle tappien sisään. Mukana tulleet ruuvit olivat taas helkutin pienet verrattuna originaaleihin, joten jouduin hiomaan alkup. ruuveja ja johan pelittää =D
Jaristoteles
20.06.2003 08:29:18
Mutta muistakaamme edelleenkin etteivät nämäkään ole mitkään maailman tappiin asti pitävät hihnatapit.

Minulla lensi kerran se koko saakelin tappi irti ruuveineen päivineen vaikka olin tosiaan tulitikkuliimannut sen vanhan reiän umpeen. Sain kitaran kiinni.

No, viime viikolla sitten kuului kummaa kilinää kesken reenien. Tuo vasemman käden puoleinen hihnatappi venkoili jälleen. Nyt irtosi tuo mutteri ja rikka, jotka pitävät lukitsinta kiinni olkahihnassa.

Mitenhän nekin voi muka löystyä? Oliko kyseessä sabotaasi!

Pitääkö mun lyödä Jeesus-naulat läpi hihnasta kitaran runkoon. Tai kitaran bodysta läpi omaan bodyyni tuohon navan kohdalle?
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
Juzzu
25.06.2003 14:20:27
No, viime viikolla sitten kuului kummaa kilinää kesken reenien. Tuo vasemman käden puoleinen hihnatappi venkoili jälleen. Nyt irtosi tuo mutteri ja rikka, jotka pitävät lukitsinta kiinni olkahihnassa.

Mitenhän nekin voi muka löystyä? Oliko kyseessä sabotaasi!

Saattoi ollakin sabotaasi, saattoi ollakin. Vaan ei kuitenkaan kovin harvinainen, minultakin nuo mutteri ja rikka irtoilevat ajoittain, vaikka kuinka tiukalle yrittäisi ne aina kiristää. Minulta tosin irtoaa aina kitaran perän puoloinen mutteri.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
fox
25.06.2003 14:36:27

. Tai kitaran bodysta läpi omaan bodyyni tuohon navan kohdalle?

Ja siinähän sitten pystyisit pyörittelemään esim. Guirahvia kunis sedsedttopin partasedät...hii. =)
Pää pyörälle nyt, Guirahvi!
Sammakko
02.08.2003 18:16:34

Mulla on (ja tulee aina olemaan) kyllä kaikissa kitaroissa nuo schallerin lukittavat hihnatapit.
1.8.2003 Sain muskottipähkinä myrkytyksen.
Miekkonen
04.08.2003 03:16:55
Mun Jacksoniin nuo tapit meni ihan hyvin eikä ollu löysällä.

(Tarkotan nyt sitä että otin vanhat poies ja löin Schallerin paketista uuret hihnatapit ja ruuvit ja hyvin passas.)
Sammakko
04.08.2003 15:02:32

Mun Jacksoniin nuo tapit meni ihan hyvin eikä ollu löysällä.

(Tarkotan nyt sitä että otin vanhat poies ja löin Schallerin paketista uuret hihnatapit ja ruuvit ja hyvin passas.)

sama mulla fenderiin ja epikkaan
Niskamies
27.09.2003 12:50:15
paljonkos tommoset hihnalukot maksaa? tuleeko hihna kätevästi pois sit ku pitää ottaa?
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Fortune
27.09.2003 19:37:09
paljonkos tommoset hihnalukot maksaa? tuleeko hihna kätevästi pois sit ku pitää ottaa?

Kympin tienoilla.

Tulee, siinä siis tulee hihnaan sellainen hattuosa, jossa nostettava lukkotappi ja kitaran päähän tulee normaalia hihnatappia matalampi, rei'itetty tappi johon hihnassa oleva palikka lukkiutuu. Lähtee pois nostamalla lukkotappia ja vetämällä.

Eli tuosta tuo yläosa jää hihnaan kiinni ja alaosa kitaraan:

http://www.elderly.com/accessories/items/images/ACC/SL3C_sm_.jpg
Niskamies
27.09.2003 22:30:48 (muokattu 27.09.2003 22:31:32)
Kympin tienoilla.

Tulee, siinä siis tulee hihnaan sellainen hattuosa, jossa nostettava lukkotappi ja kitaran päähän tulee normaalia hihnatappia matalampi, rei'itetty tappi johon hihnassa oleva palikka lukkiutuu. Lähtee pois nostamalla lukkotappia ja vetämällä.

Eli tuosta tuo yläosa jää hihnaan kiinni ja alaosa kitaraan:

http://www.elderly.com/accessories/items/images/ACC/SL3C_sm_.jpg

tänks. mistä noita saa?
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)