nocra 20.12.2004 20:48:28 (muokattu 20.12.2004 20:52:54) | |
---|
Eli kysyn vain että mitä mieltä olette seuraavista kitaroista? Tokain love rock LS75Q ja Gibsonin nighthawk special Molemmilla on hintaa ~800 euroa ja molemmat ovat käytettyjä ja molemmissa on kovat laukut mukana. Kumpi, haluaisin kommentteja minkälaisia kitaroita ovat? ps. efektiä oon kattelemas elikkäs bossin me-50, gt-6 vai gt-3?? //edit typo |
Niskamies 20.12.2004 21:02:39 | |
---|
Itse ottaisin Gibsonin ihan vaan suuremman jälleenmyyntiarvon takia. Aito Gibson ei menetä arvoaan. Mutta kukin tavallaan, toivottavasti tästäkin threadista ei tule Tokai vs. Gibson väittelyä. Meitsi on meshissä. |
Härski 20.12.2004 21:08:18 | |
---|
Gibsonia ehdottaisin myös. Eikös toi Tokai - jos se nyt maksaa sen 800 € - ole hieman ylihintainen? Tai sen hintainen, ettei sitä kannata maksaa? Kuitenkin, Gibsoni mieluummin, on myös hieman persoonallisempi ziljoonien Lespojen seassa. |
sihvoh 20.12.2004 21:09:53 | |
---|
Mielestäni tuossa on kyllä kaksi hieman eri tyyppistä kitaraa. Tokai on Les Paul, mutta Gibson taas enemmänkin "vähän lespaa ja vähän muuta seassa" -tyylinen soitin. Jos haet Les Paulia niin ei tuo Giba ole siihen välttämättä oikea ratkaisu. Vaikka Harmony Central arvioissa väitetään sen korvaavan kaikki soittimet kun siinä on kolme? erilaista mikkiäkin - ei pidä paikkaansa. Tuollaista itsekin 1,5 vuotta sitten metsästin ja viimeinen uusi meni juuri nenän edestä. Olisi ollut hyvä erilainen soitin. Tuollainen Gibson maksoi muuten uutena 790 EUR Levytukussa, joten siitä sitten hakemaan oikeaa hintaa - kyseessä oli se kolmen mikin Special versio. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Order 20.12.2004 21:10:55 (muokattu 20.12.2004 21:11:51) | |
---|
Hah, pääsen taas viljelemään mutua ja joku tulee kohta osoittamaan sen vääräksi ;> Mulla on itsellä tuo gt-3, kelpo peli ja kunhan joskus jaksaisi oheita löytyä (mulla kun on ne vaan .pdf:nä) niin saisi hyödynnettyä sitä paremmin. ihan ok säröt sun muut siitä mun mielestä saa irti. Gt-6 on kehittyyneempi versio gt-3:sta. Tarkalleen en ole eroista varma mutta ainakin enemmän muistipaikkoja ja jotain uutta efektintapaista. Itse en vaihtaisi kyllä ME-50 tämän jälkeen, mutta siinä efektien säätö on kai hitusen helpompaa ja kokeilu myös näin ollen, kun muistaakseni efektit säädettiin samantyylisillä potikoilla kuin yksittäisissä pedaaleissa. We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Pastilli? |
LaXu 20.12.2004 21:24:47 (muokattu 20.12.2004 21:25:20) | |
---|
Ja minä taasen en suosittele noita GT-sarjan pömpeleitä lainkaan, jos siis pelkkää efektiboksia on tarve saada. Värittävät mielestäni huonolla tavalla soundia vaikka efektit olisivat pois päältä. ME-50 en ole testannut. Jos nyt jonkun noista välttämättä haluat, suositteln testaamaan noita useamman vahvistimen kanssa, niin efektiluupissa kuin suoraan vahvarin inputiin. Ennen kuin joku ehtii älähtää, niin tuo Tokai LS-75Q on siis sama kepukka kuin nykyinen LS-85Q. Hinta on kuitenkin jonkin verran korkea, uusi taisi olla tonnin paikkeilla joten joku 600-700€ olisi varmaan enemmän kohdallaan. |
Order 20.12.2004 21:39:39 (muokattu 20.12.2004 21:46:12) | |
---|
Ja minä taasen en suosittele noita GT-sarjan pömpeleitä lainkaan... Hehe. Taidankin jättää efekteistä kirjoittelun tästä lähin muille. Kait se on kiinni siitä että mulla on vaan niin kusinen vahvari, kun ei toi MD-2 ole musta sen parempi kun nuo säröt mitä saa irti GT:stäkään. Meinasin jo myydä sen pois kun tuon hommasin, mutta joku sanoi jotain siihen suuntaan että siinä on kumminkin se oma soundi ettei kannata. En sitten tiedä. We oil the jaws of the war machine and feed it with our babies.
Pastilli? |
nocra 20.12.2004 21:43:10 | |
---|
jeps, ei mulla niin sen efektin kanssa, mutta noista kitaroista saisin toisen niin kumpi se olisi ja minkä hintainen...? Kyllä sen gibsonin jälleenmyyntiarvo olisi aika korkea, mutta onko tokailla sitten parempi laatu(japanilaisversio)? |
Hannu H. 20.12.2004 21:53:46 | |
---|
Itselläni on tuollainen ls-75Q ja laadullisesti ei mitään valitettavaa ole ollut. Siististi tehty ja viimeistelty, ei klappeja tai muuta vastaavaa, soi hyvin. Nighthawkista ei ole kokemusta, joten en mene sanomaan kumpi olisi sitten parempi. "May the tone be with you" IHKK #19 |
fox 20.12.2004 21:55:18 | |
---|
Mielestäni tuossa on kyllä kaksi hieman eri tyyppistä kitaraa. Tokai on Les Paul, mutta Gibson taas enemmänkin "vähän lespaa ja vähän muuta seassa" -tyylinen soitin.. Tosiaan näin. Kuitenkin kaikitenkin, niinku Härski totesi, Tokaille on lyöty reilusti hintaa, viilukannellinen kopio-kitara ei oikeestaan Euroopassa maksa Tokain nimisenäkään eBayssa kuin korkeintaan viis sataa. Suomessa tilanne on toinen, kiitos maahantuojan tehokkaan markkinoinnin.. Yö-haukka taas ei oo ollenkaan LP, vaan aivan omanlaisensa kitara, hyvä tai huono juttu sitten kysyjälle. Onpahan taas yksi Gibsonin R&D -osaston palkittuja tuotteita, joiden myynti ei sitte päätä huimannut. Kaikki vaan niitä Lespoja.. Kielet rungon läpi, humbucker-single-minihumbucker yhdistelmä mikkeinä. Jos et ole juuri LP:tä ostamassa niin sitte Nighthawk, muussa tapauksessa osta quiltti-viilukantinen Tokai. Kauppias tuskin hintaa pudottaa, koska onhan se kysytty ja varmasti tekee kauppansa. =) |
trih 20.12.2004 22:06:14 | |
---|
Onneksi olen kyllästynyt jokapaikassa näkyviin lespoihin niin ei tarvi pähkäillä tokai/gibsoneita. Ainii mutta mulla on epi LP custom. Mutta onhan se selvä että kysyjän vaihtoehdot ovat eri tyylin kitaroita joten vaikea niitä on paremmuusjärjestykseen laittaa. |
Juzzu 21.12.2004 08:05:24 | |
---|
Helppo valinta, kahdesta ei-Les paulista - yöhaukka toki! Ainakin uniikimpi valinta. Tietenkin jos LP:n muotokieli puhuttaa enemmän niin tokihan et sitä Yöhaukasta löydä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
fox 21.12.2004 09:58:40 | |
---|
Tietenkin jos LP:n muotokieli puhuttaa enemmän niin tokihan et sitä Yöhaukasta löydä. Mutta onhan siinä vähän...siis ulkonäössä, tosin vaikuttaa kuin olis LP ensin ollu auton takaikkunalla auringossa ja sitten pudotettu pyrstölleen se... =) Oikeesti, onhan se omaperäisesti toteutettu "johdannainen" tuosta klassisesta mallista, ja julkaisuhetkellähän se sai 1994 NAMMissa jonkun suunnittelupalkinnonkin..Ja jos semiakustista haluaa niin sisarmalli Blueshawk tsekata kannattaa.. Kumpikaan ei ollu niin mullistava myyntimenestys, joten varmasti tuohon alta tonnin haarukkaan löytyy. Customit olis hienoja, cloud-inlayneen...
|