Aihe: Line6 flextone III xl? 1 | |
---|---|
![]() 20.12.2004 09:32:15 | |
Onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä? miten toimii livenä? Soitto kallistuu heavyyn joten säröt on tärkeä elementti..Haaveet 5150+marsun 4x12+ TC G-major yms. kaatuu budjettivajeeseen joten sain idean all in one paketista. Flextonen seuraksi fbv shortboard.. Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan! | |
![]() 20.12.2004 10:16:27 (muokattu 20.12.2004 10:40:04) | |
Mulla on itsellä Flex-II. Linen POD-efektilaitteen päällehän se on rakennettu (sama rauta sisäänrakennettuna) ja jos oikein muistan, niin tuossa kolmosessa on parannettu kombon virtalähdettä (ylimitoitettu ts. pitäisi soida paremmin suuremmillakin volumeilla) ja sisällä on POD:in uudempi versio, jossa mm. kaikuja on parannettu. Itse olen vakavasti harkinnut jo vuosia hommaavani tuon (EDIT: ei shortboard, vaan) "pikkulauta" FB-4:n tilalle sen isomman lankun, siinä kun on kaikkia kivoja lisäominaisuuksia (pääsee käsiksi kaikkiin muistipaikkoihin, wah-poljin ja viritysmittarin näyttö). Parasta noissa Flexin komboissa on se, ettei tarvitse etukäteen miettiä, millaista musiikkia joskus tulevaisuudessa tulee soittamaan (ts. saa efektilaitteen "kaupan päälle"). Lisäksi tietysti korvalappuliitäntä on plussaa kerrostalossa treenaavalle ja digitaalisuushan meinaa suunnilleen sitä, että korvalapuista kuulee saman kuin mitä elementistä (ei aivan, mutta kuitenkin). Huonoin puoli (hinnan lisäksi ;-) tuossa Flex-II:ssa on se, että editointi on käsittämättömän hankalaa, kun ei yhtään tiedä, missä asennoissa säätimet ovat, kun jotain pankkia editoi. Uudemmissa malleissa (mm. Spiderit) on siksi "ympärirullaavat" säätimet ja niiden ympärillä LED:it, joista näkee säädinten asennot muistissa. http://reaaliaika.net/ | |
![]() 20.12.2004 11:09:59 | |
Flextone III:ssa on käytetty vettan tekniikkaa vahvistinmallinnoksissa ja efektit on mm4 ja dl4 speduista. Kävin paikallisessa testaamassa pikaisesti sitä 60w, mesan mallinnukset säröttivat ihan mukavasti passiivi mikkisellä, omassa on emg 81/s/s...XL:n 150w luulis riittävän... Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan! | |
![]() 20.12.2004 12:01:23 | |
Lisätäänpä vielä pari juttua. Hain tällä palstalla olleita juttuja noista Flexeistä ja niiden perusteella tällaisia omia(kin) huomioita: 1) Heti ensimmäiseksi se juttu, että Flex ei missään tapauksessa soi erityisen hyvin täysillä luukuttaessa. Se masterin "10" on vahvarin ylärajoilla ja transistoriaste pärisee ja surisee ikävästi. Putkivahvareihin tottuneet tätä saattavat ihmetellä, kun putkivahvarilla pääteastesärö on usein toivottu efekti (ts. potikka kaakkoon). Kannattaa siis "ylimitoittaa" tehontarpeensa. Itse käytän Flex-II:n masterissa skaalaa n. 4-6 rumpujen kanssa ("luoteesta koiliseen"). Suurempia volumeita varten mikitetään (tai vedetään piuha PA-vehkeisiin). 2) Jos sulla on joku tietty soundi, josta tykkäät, niin Flexi ei välttämättä ole oikea peli. Vaikka mallinnusvehje sisällä on ihan OK, niin ei se "munassa" pärjää "Oikealle Asialle" (esimerkiksi juuri putken pääteastesärölle). Mutta jos tarvitset erilaisia soundeja ja olet vasta hakemassa "Sitä Oikeaa Soundia", niin silloin mallintava vehje antaa aika paljon mahdollisuuksia kokeilla. Tosin joutuu kokemuksen kautta opettelemaan, mikä säätö mihinkin vaikuttaa (esim. itse olen koko ajan keventänyt särkijää myös raskaampiin biiseihin). 3) Mallintavan vehkeen suurin ero alkuperäiseen (mallinnettavaan) putkilaitteeseen on se, että ulostuleva ääni on samanlainen kaikilla masterin voimakkuuksilla (kunhan trankkupäätteen kannalta liikutaan lineaarisella alueella, "turvallisilla vesillä"). Voimakkuus on siis helpommin säädettävissä eri tarpeisiin. 4) Sanotaan mitä sanotaan, niin Flexin sisällä oleva mallinnussofta hakkaa kyllä trankkusäröt ja monet digitaaliefektit. Huono ajatus ei ole ostaa digitaalipurkki ja päätevahvari elementteineen erikseen. http://reaaliaika.net/ | |
![]() 20.12.2004 12:37:59 (muokattu 20.12.2004 12:40:21) | |
Itsellä on ollut noin vuoden ajan flextone 2xl. Kolmesti vahvistin on käynyt huollossa(pääteaste kärähtänyt kun soitettu lujempaa). Joko komponentti kuumenee liikaa tai kitaracombo tärisee niin voimakkaasti, että menee hajalle. Bändisoittoon vahvistinta ei ole mielestäni tarkoitettu(jollei kytke pa:han). Kotosalla se menee hiljaisessa treenailussa. Biisien kitaroinnit: Flextone 2xl mikitetty SM57:lla Kitaroina ollut Gibson Lespa special ja uudemmissa Schecter C-1 Dunkkanin mikeillä. http://www.mikseri.net/artistit/?id=31290 Engl Powerball onkin sitten GAS-listan kärkipäässä. Ihminen on viisas mies. FretboardFromHell
Directions | |
![]() 20.12.2004 13:41:47 | |
Peaveyn 5150 II olis hieno omistaa, budjetti riittäisi pelkästään nuppiin, ei kaappiin, ei efekteihin....eikä niitä näy missään käytettynä...Onko tosta flextonesta nyt sitten mihinkään? 1oow valvestate marsusta on pakko päästä! Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan! | |
![]() 20.12.2004 14:11:07 (muokattu 20.12.2004 14:12:36) | |
spellbound: "Onko tosta flextonesta nyt sitten mihinkään?" No minusta on. Sehän on kombo, sama kuin efektilauta + vahvari + elementti - kaikki samassa paketissa. Kunhan vain muistaa, ettei se(kään) ihmeitä tekevä vehje ole. Esim. mun 60W Flex-II ole sama asia kuin vaikkapa toisen kitaristin 50W putki-Crate eli ei sillä kannata ihan kaakossa luukuttaa. Jos tarttee paljon poweria (treeneissä tai keikalla), niin sitä kannattaa sitten paljon hommatakin. Mallinnetut efektit ovat soundiltaan "puhtaampia" ja sitä kautta niissä on jopa vivahde "kliinisyyteen" asti. Joka tapauksessa suhteellisen helposti kontrolloitavissa, jos kohta hyvien soundien hakeminen ottaa oman aikansa. Monipuolinen, niinkuin nimikin sanoo. EDIT: Ainakin itse olen huomannut sen, että mm. säröön vaikuttaa paljon käytetty soittotekniikka ja siksipä nykyiset säätöni ovat erilaiset kuin joskus aloitellessa. http://reaaliaika.net/ | |
![]() 20.12.2004 16:53:43 | |
kun ei yhtään tiedä, missä asennoissa säätimet ovat, kun jotain pankkia editoi. Manuaalia vilkaisemalla löytää ratkaisun tähänkin, eli jokin nappi syttyy palamaan kun potikka on oikeassa asennossa (tai vastaavaa). En nyt muista mistä tämän ominaisuuden saa päälle. jvuo@POISTAabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijk.com | |
![]() 20.12.2004 19:18:23 (muokattu 20.12.2004 19:19:39) | |
raajaton: "Manuaalia vilkaisemalla löytää ratkaisun tähänkin, eli jokin nappi syttyy palamaan kun potikka on oikeassa asennossa (tai vastaavaa). En nyt muista mistä tämän ominaisuuden saa päälle." Eikös se ole ihan defaulttina sellainen? Ihan ulkomuistista taisi olla sillä tavalla, että kun väännät namiskaa, niin silloin, jos se on samassa asennossa kuin muistissa, niin "save" -valo sammuu (muuten se palaa muistuttamassa, että nyt on eri säätö kuin muistissa). Mutta kertakaikkisen työläs tapa editoida. Uudemmissa vehkeissä tämä on hoidettu paremmin. EDIT: Niin ja paljon paremmin editointi sujunee MIDI-interfacen kautta tietokoneella - näin ainakin "isot pojat" sanovat, ajattelin testata sitä joskus, kun ylimääräistä rahaa löytyy. http://reaaliaika.net/ | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)