Aihe: Telekysymys
1
H4Zu
31.12.2004 02:03:23
Uutta kitaraa hankkimassa ja kokemuksia kyselisin kyseisestä keihäästä.

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0118760

Teleä halunneena tuollainen vaihtoehto tuli eteen. Kitara kiinnostaa lähinnä kahden humpparin takia. Pitäisi taipua monenlaiseen musaan.
Jos jollakulla tuollainen vehje on, niin kertokaahan, kannattaako sortua.
So you ride yourselves over the fields and you make all your animal deals and your wise men don't know how it feels to be thick as a brick.
trih
31.12.2004 02:13:10
Anteeksi. En ole kokeillut kyseistä kitaraa. Mutta. Maailma on täynnä telecastereita. Minkä tahansa niistä voi helposti tehdä mieleisekseen. Miksi et ole tätä vaihtoehtoa harkinnut? Ei tuolla kepillä ole mitään muuta tekemistä 50-luvun (Fenderjutun) kanssa kuin valmistajan nimi....
Kossu
31.12.2004 08:45:24 (muokattu 31.12.2004 08:54:18)
Tosiasiallisesti tuo kitara ei ole Telecaster lainkaan. Suuri osa Telecasterin luonteenomaisesta soundista syntyy siitä että takamikki on kiinni teräksisessä levyssä, joka on samalla osa tallaa.

Soittelin aikanaan usein bändikaverini "Telellä", jonka rakenne oli samanlainen kuin tuo, minulla oli samaan aikaan Humppari Strato ja originaali rakenteinen Tele.

Muistan kun levyä tehdessäni olin vaihdellut kitaroita sooloja soitellessani ja unohdin autuaasti mitä olin käyttänyt missäkin otossa. Miksatessa eroa tuohon edelle linkitetyn kaltaisen Telen ja humppari Straton välillä ei voinut tunnistaa soundista jos kampea ei olty käytetty. (Statossa oli DMZ PAF-pro ja Telessä DMZ PAF).

Vaihdoin kitaraan kokeeksi Schecterin humpparimallisen Tele-tallan ja soundi muuttui täysin ja oli PAF:in kanssakin selvästi Telemäinen - tosin erittäin kiertoherkkä.

Mutta osta pois - sekin "Tele" josta kerroin on oikein hyvä kitara Strato-tallaisenakin.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)