Aihe: Eventide H9 vuonna 2017? 1 | |
---|---|
![]() 21.03.2017 08:25:31 | |
Toi H9 (Max) julkaistiin muutama vuosi sitten, onko se edelleen rahan väärti? Eventiden klassikothan siitä löytyy edelleen eli laitteessa itsessään tuskin hirveesti mikään on muuttunut, ehkä joku algoritmi tullut lisää. Ostaisitko vai onko tullut parempaa eteen? Mulla on siis operaationa karsia & muuttaa lautaa kivemmaksi, speksillä "kerran se vaan kirpaisee", kompakti on pop keikkahommissa, kokonaissoundiin tarttee delay + reverb + modulaatiota säröjen lisäksi. | |
![]() 21.03.2017 11:12:24 (muokattu 21.03.2017 11:15:54) | |
lostcontrol: Toi H9 (Max) julkaistiin muutama vuosi sitten, onko se edelleen rahan väärti? Eventiden klassikothan siitä löytyy edelleen eli laitteessa itsessään tuskin hirveesti mikään on muuttunut, ehkä joku algoritmi tullut lisää. Ostaisitko vai onko tullut parempaa eteen? Mulla on siis operaationa karsia & muuttaa lautaa kivemmaksi, speksillä "kerran se vaan kirpaisee", kompakti on pop keikkahommissa, kokonaissoundiin tarttee delay + reverb + modulaatiota säröjen lisäksi. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Tosin olen kyllä mennyt ihan normiversion mukana tulleilla tehdasalgoritmeillä, eli ei ole Maxia enkä ole ostanut mitään uusia algoritmeja (laitteen mukana tullut freebiekin on vielä käyttämättä itse asiassa). Kyllä mä ainakin voisin suositella, mutta kannattaa tietysti muistaa se että laite hallitsee vain yhden algoritmin kerralla. Eli jos tarvitset soundiisi nimenomaan samaan aikaan esmes delayta ja chorusta, niin vaihtoehdot on aika rajatut. H9:lle on muutamia ns. yhdistelmäalgoritmeja, esim. ModEchoVerb, jossa voi samaan presettiin laittaa reverbiä, echoa ja chorusta samanaikaisesti. Mutta se ei tietenkään sitten ole säätömahdollisuuksiltaan yhtä monipuolinen kuin mitä erilliset vastaavat efektit voisivat yhdessä tarjota. "Rahamiehille" tietysti on se optio että hommaa vaikkapa kaksi H9:ä lautaansa. Siinähän on se kätevää että jos toinen niistä on Max-versio niin toiseen saa automaattisesti myös kaikki efektit käyttöön, vaikkei se olisikaan alunperin Max. Miinuspuolena on se, että eivät vieläkään ole saaneet aikaiseksi ohjaus-appia Android-alustalle. Eli iLaite on oltava jos haluaa tabletilta/puhelimelta ohjata langattomasti H9:ä, ja onhan se nyt varsinkin padilla monin verroin näppärämpää kuin laitteen omalla käyttöliittymällä. Toki tuo ohjaus myös tietokoneella (PC/Mac) onnistuu kunhan siinä on bluetooth. Metal meets the bone! | |
![]() 21.03.2017 22:42:53 | |
JohnJ: Kyllä mä ainakin voisin suositella, mutta kannattaa tietysti muistaa se että laite hallitsee vain yhden algoritmin kerralla. Eli jos tarvitset soundiisi nimenomaan samaan aikaan esmes delayta ja chorusta, niin vaihtoehdot on aika rajatut. H9:lle on muutamia ns. yhdistelmäalgoritmeja, esim. ModEchoVerb, jossa voi samaan presettiin laittaa reverbiä, echoa ja chorusta samanaikaisesti. Mutta se ei tietenkään sitten ole säätömahdollisuuksiltaan yhtä monipuolinen kuin mitä erilliset vastaavat efektit voisivat yhdessä tarjota. Piru vie. Kiitos huomiosta, tää oli mennyt multa jotenkin ohi joten todella hyvä että tuli nyt esille. Mun lähtökohtainen tarve on että sais mahdollisimman minimikokoon setupin ja tarve on nimenomaan käyttää samanaikaisesti. Ei nyt koko ajan, eli periaatteessa yksikin toimiva algoritmi voisi riittää jos sen saa ruuvattua kohdilleen. Sinänsä ton choruksen saa vielä pienessä koossa vedettyä erilliseksi pedaaliksi tarvittaessa, omaan makuun hyvät delayt & reverbit tuntuu vievän tilaa enemmän kuin laki sallii. JohnJ: "Rahamiehille" tietysti on se optio että hommaa vaikkapa kaksi H9:ä lautaansa. Siinähän on se kätevää että jos toinen niistä on Max-versio niin toiseen saa automaattisesti myös kaikki efektit käyttöön, vaikkei se olisikaan alunperin Max. Ihan niin rahamies en kyllä ole, ellei noita lähtis käytettynä liikkeelle pilkkahintaan :D | |
![]() 22.03.2017 11:38:15 | |
lostcontrol: Ihan niin rahamies en kyllä ole, ellei noita lähtis käytettynä liikkeelle pilkkahintaan :D Niinpä, eipä ne kyllä halpoja ole mikään versio. Core-versio maksaa uutena nelisen sataa, joten tuurilla sellaisen voisi käytettynä löytää parilla sadalla, ehkä. Tosin eipä näitä ihan kauheasti ole käytettynä näkynyt, ainakaan Suomessa. Metal meets the bone! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)