Aihe: Straton mikit?
1 2
samppa2
10.03.2017 07:46:14
Olisi tarkoitus päivittää 70s classic stratocasteriin -05 paremmmat miki originaalien tilale. erityisesti kaulamikki tuntuu aika ohuelta. Mitä suosittelisitte? Esim vaihtaa pelkkä kaulamikki? Onko jotain vaihtoehtosia merkkejä texas specialeille yms fenkun 250,- mikkisatseille?

Samppa
Ikihonka
10.03.2017 07:56:50
Jos Texas-meininkiä haluaa hieman halvemmalla niin Tex Mex:

https://www.thomann.de/fi/fender_te … tm?ref=search_rslt_tex+mex_148655_0

Tosin tuohon hintaan saanee torilta Texas Special-setin käytettynä....
-Absoluuttinen puukorva-
73nd3r
10.03.2017 09:30:32
Ei ihan TexMexien hinnalla, mutta melkein:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1232754
(Minulla ei mitään kytkyä ilmoittajaan, tiedoksi.)

Tuossa Classic-70ssä on kolme samanlaista mikkiä vintagemalliin. Korkeuksilla pelaaminen kannattaa.
Ja routtaus on SSS mikä rajoittaa mikkivalikoimaa tai aiheuttaa puutöitä.
Metalkallo
10.03.2017 13:16:27
Mun mielestä kantsii vaan säästää ja ostaa Fenderin omat kunnon mikit kuin joitain halvempia jotka sitten kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa Fenderin kunnon mikki settiin kun ei ne halvemmat olleetkaan niin mieleen. :)

Fenderin pure vintage 65 on varmaan hyvä setti perinteistä Fendermäisyyttä jos etsii, mutta omakohtaista kokemusta noista ei ole että ihan muiden kokemusten perusteella kirjoitin. Setti kyllä kuulostaa ihan hyvältä mun mielestä.

Itselläni on texas special setti (ei custom setti) omassa american special stratossa (vakio/stock setti tuossa kitarassa siis) ja ne kyllä hoitaa homman kuin homman aika hyvin. Tallamikki on hieman ärhäkkäämpi ja sopii hyvin myös hieman hevimpään menoon jos tarvis, mutta mun mielestä hoitaa ihan jees myös muut genret.
Vähemmän on nykyään enemmän
Varjo1
10.03.2017 15:09:39
https://leosounds.de/EN/
Tuolta katot sopivan setin. Mulla Stratossa tallamikkinä Munich 77, ihan on parhautta!
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
llarppp
14.03.2017 01:54:44

Fenderin noiselessit koska hurinat on samperin ärsyttäviä :)
"Without music, life is a mistake."
Jucciz
14.03.2017 01:56:23
llarppp: Fenderin noiselessit koska hurinat on samperin ärsyttäviä :)

Kunpa ainoastaan hurina häviäisi noiden Noiseless-juttujen myötä. Kokemus on osoittanut, että sieltä valitettavasti katoaa muutakin. :(
73nd3r
14.03.2017 08:53:56
Oletko testannut jo nuo Gen4:t?
Vanhemmat noiselessit katoilee Fenderin sivustolta, en tiedä onko tuotannosta poistuvia (vaikka noi Vintage Noiselessit EC Signaturesta).
Ikihonka
14.03.2017 21:45:17 (muokattu 14.03.2017 21:46:57)
Metalkallo: Fenderin pure vintage 65 on varmaan hyvä setti perinteistä Fendermäisyyttä jos etsii, mutta omakohtaista kokemusta noista ei ole että ihan muiden kokemusten perusteella kirjoitin. Setti kyllä kuulostaa ihan hyvältä mun mielestä.

Itse heitin juuri Pure Vintage '65:set Mehiko-stratoon. On nyt aivan eri kitara... Pistää lujaa kampoihin jopa tuolle '74 stratolle jossa Fenderin '69-mikit. En olisi uskonut mikkien parantavan noin paljon soundia.. Tosin ne mehikolaiset standard-mikit ovat jotain aivan kamalaa kuraa...

EDIT: Itse kyllä pidin aikoinaan 70's Classicin mikeistä. Eihän niistä helpolla Texas-blues lähde mutta ei ole tarkoituskaan..
-Absoluuttinen puukorva-
Metalkallo
14.03.2017 22:05:01
J2280: Itse heitin juuri Pure Vintage '65:set Mehiko-stratoon. On nyt aivan eri kitara... Pistää lujaa kampoihin jopa tuolle '74 stratolle jossa Fenderin '69-mikit. En olisi uskonut mikkien parantavan noin paljon soundia.. Tosin ne mehikolaiset standard-mikit ovat jotain aivan kamalaa kuraa...

Kiitos tiedoista, itsekin tuumaillut noita pure vintage 65 mikkejä jonkin aikaa, mutta kattoo nyt ku noilla texas speciaaleilla aika hyvin pärjäillyt.
Vähemmän on nykyään enemmän
llarppp
15.03.2017 00:57:00

Jucciz: Kunpa ainoastaan hurina häviäisi noiden Noiseless-juttujen myötä. Kokemus on osoittanut, että sieltä valitettavasti katoaa muutakin. :(

Voin elää asian kanssa, sillä se hurina saa hulluksi :)
"Without music, life is a mistake."
hallu
15.03.2017 08:01:31
llarppp: Voin elää asian kanssa, sillä se hurina saa hulluksi :)

Mikkeihin katsomatta (en niistä mitään tajuaisikaan (paitsi, että Fenderin hurinattomat ovat soinniltaan vähän tummemmat, kuin hurisevat)) tuli mieleen, että oletko hurinan poistajaa kokeillut/harkinnut? nimittäin pedaalilautaasi ja musagenrelistausta katsoessani ajattelin, että sellainen voisi olla hyvinkin hankinnan arvoinen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Rämppy
15.03.2017 09:08:10 (muokattu 15.03.2017 09:21:20)
Jos haluaa hyväsoundisia stratomikkejä kohtuuhintaan, niin kaksi sanaa: Seymour Duncan. Löytyy stratomikkejä joka lähtöön. Esim. SSL1 on oikein pätevä edullinen setti, tosin ei soundiltaan tuhdeimmasta päästä. Kallimmista Duncaneista Antiquity-sarjasta on hyviä kokemuksia.
Kinmanilta löytyy hyväsoundisia hurinattomia mikkejä. Eivät halpoja, mutta ainakaan mun mielestä niiden soundista ei jää puuttumaan mitään verrattuna laadukkaisiin normimikkeihin -paitsi hurinaa ja häiriöitä. Mulla on ollut pitkään yhdessä stratossa traditional-setti. Monella keikalla oon kiitellyt itseäni, että on hurinattomat mikit. Viimeksi viime viikonloppuna, kun koko riemuliiteristä ei löytynyt maadoitettua sähköä.
Jos haluaa pelkästään tallamikin soundia hieman tanakammaksi, niin baseplate eli metallinen pohjalevy olis halpa ratkaisu, muistaakseni niitä saa ostaa erikseenkin. Ainakin Lindy Fralinilla on tuollainen tuote.
In Finland we have this thing called "diu diu".
calluna
15.03.2017 10:22:07
Jucciz: Kunpa ainoastaan hurina häviäisi noiden Noiseless-juttujen myötä. Kokemus on osoittanut, että sieltä valitettavasti katoaa muutakin. :(

llarppp: Voin elää asian kanssa, sillä se hurina saa hulluksi :)

Joo, ketutus katoaa :)

Soundinhan on hyvä Noiseless:lla.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
hallu
15.03.2017 10:57:40
calluna: Joo, ketutus katoaa :)

Soundinhan on hyvä Noiseless:lla.

Juu tämä kannattaa aina muistaa nettikeskusteluissa, että kaikille soundeille löytyy tykkääjänsä ja inhoajansa ja kaikille välineille löytyy käyttöä, vain oma mielikuvitus on rajana.
antnis
15.03.2017 11:05:00
Yhdeltä foorumilta poimittuna, oli ihan pakko lainata :)

"There will always be those people who claim loud mains hum is "part of the tone", i.e., 60 cycle hum and all its various out of tune harmonics, plus it's sustain killing nature and uncanny ability to annoy the living sh*t out of a crowd through a loud PA, is "cool".

Then there are those of us who realize Dwight Eisenhower is no longer president, and that Howdy Doodie and I Love Lucy are no longer on the air."
guitarmigi
15.03.2017 11:15:21
Mun mielestä yksi hyvä kaulamikki on Dimarzion Area 58, ei hurise ja soundaa oikein hyvälle.
Tallamikiksi suosittelen minihumpparia, miksei isompaakin, puolitus mahdollisuudella.
Kyllähän löytyy tuon jälkeen stratosta yllättävän moneen menoon soundeja.
guitarmigi
15.03.2017 11:17:08
Lollarilta löytyy myös hyvä soundisia mikkejä, jostain syystä soitinrakentajat suosivat kyseistä merkkiä.
Eikös Ari Lappalainen ja Saku Vuori käämivät huippu mikkejä?
hallu
15.03.2017 11:53:25
antnis: Yhdeltä foorumilta poimittuna, oli ihan pakko lainata :)

"There will always be those people who claim loud mains hum is "part of the tone", i.e., 60 cycle hum and all its various out of tune harmonics, plus it's sustain killing nature and uncanny ability to annoy the living sh*t out of a crowd through a loud PA, is "cool".

Then there are those of us who realize Dwight Eisenhower is no longer president, and that Howdy Doodie and I Love Lucy are no longer on the air."

Eli mitä tuo on suomeksi noin niinkuin vaikka referoituna?
calluna
15.03.2017 12:02:22 (muokattu 15.03.2017 12:04:07)
hallu: Eli mitä tuo on suomeksi noin niinkuin vaikka referoituna?

Vapaasti suomennettuna: "On niitä, joiden mielestä "ennen oli KAIKKI paremmin"-tyyppinen single coil-humina on ok kaikkine vivahteineen, ja sitten on niitä jotka ymmärtävät että Kekkonen ei enää ole presidenttinä ja Speden Spelien uusia jaksoja ei enää tule."

Lisätään nyt vielä, jos meloni on kiipeämässä jollain nenään, että vintage on kyllä siistiä musakamoissa, humisee tai ei :)
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)