Aihe: Boss Slow Gear - löytyisikö vastaavia laitteita?
1
tunkki
22.01.2005 22:43:34

Kyseistä pedaalia ei ole tehty enää herranaikoihin ja ne muutamat keräilykappaleet, joita täälläkin pyörii, ovat poskettoman hinnakkaita. Guyatonella taitaa olla joku mutta mistäs tänne Suomeen saatais?

Eli: olisiko kellään tiedossa vastaavaa laitetta, jota saisi Suomesta /Euroopasta?
Tuhannen megawatin totuus!
zepeteus
23.01.2005 00:11:22
Vastaava efekti löytyy ainakin joistakin Bossin multiefekti härpäkkeistä.

Volume pedaali tai kitaran volumepotikka ajaa sen käytön opetelleille saman asian, ja jopa paremmin hallittavana.

Kolvin kanssa näppärä värkkää vaikka itse:
http://www.generalguitargadgets.com … task=view&id=113&Itemid=159
Kapane
23.01.2005 11:33:55

Gayatone (?) tekee tuollaista vehjettä kanssa nimeltään slow volume. Helposti me tuo kopioitiin tuo soundi reneissä eilen vibraatolla ja hidas atakkisela echolla Me-50stä. Boss Gt-6 ja 8 ja räkkihärpättiessä tuo on ainakin.
Jungleman
23.01.2005 16:10:31
Tunkki, varoituksen sana: SG-1 Slow Gear ei ole kummoinenkaan vehje. Minunkin piti tietysti saada sellainen taannoin, maksoin ison rahan ja harmittelin puoli vuotta, kun sillä ei oikeasti tehnyt yhtään mitään. Siitä ei löytynyt edes sitä yhtä soundia / käyttötapaa, joka olisi oikeuttanut jättämään sen varastoon ("jos joskus studiossa pitää äänittää joku hassu fuzzambientvalli"). Myin sen sitten pois. En tiedä, onko Boss onnistunut digitoimaan sen noihin multipolkimiinsa jotenkin paremman kuuloiseksi ja toimivammaksi, kenties.

Tämä siis olettaen että et ole kokeillut ko. pedaalia itse. Jos olet, niin eipä siinä kai sitten mikään auta, jos sellainen pitää saada ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
kulmahiomakone
23.01.2005 18:29:00
-> jos jotakuta kiinnostaa, niin mulla saattaa olla jossain artikkeli ja skemat "slow gear" -tyylisestä vehkeestä ja sen rakentamisesta. Artikkeli on muistaakseni Electronics Australiasta ja laite ei saman muistin mukaan ollut mitenkään järjettömän monimutkainen.
Pitkavirta
24.01.2005 13:24:26 (muokattu 25.01.2005 13:51:54)
Volume pedaali tai kitaran volumepotikka ajaa sen käytön opetelleille saman asian, ja jopa paremmin hallittavana.

Mut jos kitaristi laulaa samalla niin on vähän hintsuu alkaa säätää samaan aikan. Mulla on ollu kans hakusessa toi Slow Volume / Slow Gear..

Jos joku tietää Guyatonen saatavuudesta, niin kertokaa! :)
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
zorro
24.01.2005 14:42:13
Jos joku tietää Gyatonen saatavuudesta, niin kertokaa! :)

joo, gyatonella on muitakin mielenkiintosia pedaaleita. olis hyvä jos joku alkais tuomaan maahan niitä.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, EMG-81 myydään:
zepeteus
24.01.2005 17:31:20
Mut jos kitaristi laulaa samalla niin on vähän hintsuu alkaa säätää samaan aikan.

No ainakin volumepotikan voi sitten tosiaan unohtaa, eikä volumepedaalillekaan jää turhaa keskittymisaikaa. Bossin GT-3:ssa testailin itse tuota slow gear efektiä aikoinaan, enkä saanut tatsia sellaiseksi kuin olisin halunnut. Liekö säätelyn puutetta vai eikö vain toimi niin kuin haluaisin. VF-1:ssäni en ole ko. efektiä edes välittänyt koettaa.

Guyatonen efektejä hain itsekin aikoinaan, taisivat juuri silloin alkaa jostain syystä vetäytymään Euroopasta?
tunkki
24.01.2005 18:09:39

Niin tosiaan, laulan samaan aikaan niin joku purnukkamallinen olisi kiva. Joku suuri humanisti voisi kyllä ryhtyä Guyatonen maahantuojaksi.
Tuhannen megawatin totuus!
Pitkavirta
25.01.2005 13:51:24 (muokattu 25.01.2005 13:57:42)
Niin tosiaan, laulan samaan aikaan niin joku purnukkamallinen olisi kiva. Joku suuri humanisti voisi kyllä ryhtyä Guyatonen maahantuojaksi.

Oliskohan sillä mitään vaikutusta et alettais vaan kyselemään niitä Suomen soitinkaupoista, ja jos tarpeeks moni kysyy tietystä paikasta niin..?

Mitä veikkaatte? Noi olis kuitenki ihan kivoi purnukoit varmaan.

EDIT:

Ohhoh. George Pajon jr. Käyttää Guyatonea kans..
Vau.. Vois kysyä yheltä tutulta joka on vaihtarina jenkeissä, josko se kantais mulle noita speduja (säkillisen) sieltä ;) hehe. Pari kitaraa ja vahvistinta samalla.
there's only one colour
the colour of human skin
different shades of darkness
are frightening only the weak
fridgebuzz
25.01.2005 14:47:22

Tuossa on vanha threadi aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=34199

Eli Musamaailma toi aikoinaan (yhden) erän, mutta lopetti sitten.
"WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 332 Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)