Nivel 22.01.2005 00:31:04 | |
---|
Ostin edullisen käytetyn Jaappanin straton, jonka mikit ja pleksi näyttää vaihdetuilta. Soundi ei ole ihan ahterista, mutta mitä kohtuuhintaisia mikkejä suosittelisit jos vaihdan nämä, kyseessä rytmibluesin veivaus? Mikkien navat on muuten samalla tasolla, lieneekö näin 80-luvun japanstratossa ollut? |
jwalk 22.01.2005 00:44:06 | |
---|
Ostin edullisen käytetyn Jaappanin straton, jonka mikit ja pleksi näyttää vaihdetuilta. Soundi ei ole ihan ahterista, mutta mitä kohtuuhintaisia mikkejä suosittelisit jos vaihdan nämä, kyseessä rytmibluesin veivaus? Mikkien navat on muuten samalla tasolla, lieneekö näin 80-luvun japanstratossa ollut? Minäpäs tein semmosen risgaabelin systeeemin,eli tilasin tuolta SP-Elektroniikasta mikit omaan Peavey_stratoon. On ainakin hintansa arvoiset.Ne on ne keltaset mikit siinä kuvastossa.Pistä 200€ mikkeihin ,niin saat kunnon kammaa,mutta jos sulla on sama budjetti kuin mulla,niin suosittelen edellämainittua..Et pety. |
p130 22.01.2005 13:51:16 | |
---|
Soundi ei ole ihan ahterista, mutta mitä kohtuuhintaisia mikkejä suosittelisit jos vaihdan nämä, kyseessä rytmibluesin veivaus? Mikä on kohtuuhintainen ja miten se määritellään? Kinmanin Blues tai Hank Marvin setti (hurinattomat, perhanan kalliit mutta silti hinta/laatusuhteeltaan erittäin asialliset), Fender Texas Specialit (perusvarma valinta...), Kent Armstrong Texas Vintage (edulliset!) tulee nyt ensimmäisenä mieleen suomessa helposti hankittavista mikeistä. Torilta saa käytettyjä usein kohtuuhinnalla. Ja jos ei miellytäkään niin suunnilleen omansa saanee pois. Mikkien navat on muuten samalla tasolla, lieneekö näin 80-luvun japanstratossa ollut? Osassa on, osassa ei. Eikä ole edes mallikohtaista, paremminkin yksilökohtaista ainakin japan standardien kohdalla. Reissue -mallien kalliimmissa versioissa on/pitäisi olla otelaudan radiuksen mukaiset staggered-navat. Silti nekin mikit ovat keraamisella magneetilla. Alnicomikit löytyy japsistratoista kai vain jenkkimikeillä varustetuista versioista ja SQ-Squiereista (tästäkin lienee poikkeuksia, kertokaa jos tiedätte!). Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Nivel 22.01.2005 19:02:18 | |
---|
Kiitokset vinkeistä. Kohtuuhinta voisi olla kai jotain 100-150 3 kpl eli Kent menee tuohon haarukkaan hyvin?Mulla on myös 2001 japan 62 -reissue, jossa on alnicot/usa mikit (tarra mukana..). Jotenkin soundi tässä 80-luvun vehkeessä on heleämpi, kirkkaampi, voimakkaampi: voi olla tietysti puistakin kiinni. Mistä keraamisen tunnistaa muuten: no ehkä tämä on FAQissa. |
220202 23.01.2005 10:38:37 | |
---|
Onko kellään muuten omakohtaista näkemystä tai kokemusta Fenderin FAT 50`s mikeistä? |
JuniperThree 23.01.2005 12:01:36 | |
---|
Kiitokset vinkeistä. Kohtuuhinta voisi olla kai jotain 100-150 3 kpl eli Kent menee tuohon haarukkaan hyvin?Mulla on myös 2001 japan 62 -reissue, jossa on alnicot/usa mikit (tarra mukana..). Jotenkin soundi tässä 80-luvun vehkeessä on heleämpi, kirkkaampi, voimakkaampi: voi olla tietysti puistakin kiinni. Mistä keraamisen tunnistaa muuten: no ehkä tämä on FAQissa. Armstrongin Sky -mikkisarja vois olla kans yks vaihtoehto... Edullinen ja ainut ero "kunnon" Armstrongin mikkeihin on se, että Sky:t on käämitty jossain halvan työvoiman maassa...? |
p130 24.01.2005 16:09:33 | |
---|
Mistä keraamisen tunnistaa muuten: no ehkä tämä on FAQissa. Navat ovat yleensä keraamisella magneetilla varustetuissa stratomikeissä kromattua terästä, huomattavasti alnicoa "kirkkaampaa" siis. Magneetti on mikin pohjassa oleva suorakaiteen muotoinen kappale kun taas perinteisissä alnicomagneettisissa stratomikeissä itse navat ovat magneetit. Soundistakin nuo erottaa, ainakin jos tietää etukäteen millainen magneetti on... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Nivel 25.01.2005 00:00:24 (muokattu 25.01.2005 00:01:39) | |
---|
Mistähän tuo "keraaminen" nimitys tulee, niin ja alnico? No anyway, tosiaan kun en tiennyt mikkien keraamisuudesta, niin mielestäni keraamisilla varustetussa japsistratossani on parempi soundi kuin alnicoilla varustetussa yksilössäni... niin että edellisen ironiaan yhdyn. |
kulmahiomakone 25.01.2005 00:14:07 (muokattu 25.01.2005 00:18:22) | |
---|
Eri materiaalia ovat magneetit. AlNiCo tehdään alumiinista, nikkelistä ja c/koboltista, keraamiset magneetit ovat ferriittiä (joka tiettävästi ei ole materiaali, vaan joku yleisluokka tietynlaisille materiaaleille?) Paremmin tietävät kertokoot enemmän. DIT: Sokkotestissä harva erottaisi vaimoa isästään, mutta kunhan näköaisti on käytössä, niin lapakulmakin pystytään sanomaan puolenasteen tarkkuudella ihan vaan soittotuntuman perusteella. |