jokuset 09.02.2005 15:29:27 | |
---|
Olisi tarvetta tietää, että minkä takia kitara menee AINA pois vireestä kun käyttää kampea? Ja välillä kuuluu yläkielistä kova naksaus kampea käytettäessä Varsinkin yläkielet menettävät vireensä.. Kitara ei muutenkaan pidä hyvin virettä, vaikkakin kyseessä on tuonkin hintaluokan kitara. Eli onko vika siis tallan jousissa vai onko tallan säätö persiillään? Muitakin vikoja saa ehdottaa.. Uusi lastenlaulu on keksitty: Häntä pannaan toiseen korvaan! |
Mase 09.02.2005 15:33:07 (muokattu 09.02.2005 15:34:18) | |
---|
Kielet luistaa huonosti satulassa... eli ei ole ollenkaan tallan ongelma. Oletko vaihtanut kielisettiä paksumpaan, jolloin satulan urat jää ahtaaksi? Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
Juniper 09.02.2005 15:34:13 | |
---|
Veikkaisin vian olevan satulassa eikä tallassa. Kokeile vanhaa kunnon lyijykynää satulan uriin ja kielen pitimiin lavassa. |
jokuset 09.02.2005 15:38:42 | |
---|
Enpä tullut tuota edes ajatelleeksi. Oon aina pitäny kymppi settiä siinä. Pitää kokeilla tuota "lyijyttämistä" kun vaihtaa kielet... Kokeilemallahan tuo asian toimivuuden saa selville :) Uusi lastenlaulu on keksitty: Häntä pannaan toiseen korvaan! |
Dr. Muff 09.02.2005 16:13:26 | |
---|
Mulla on toiminut hyvin Amfisoundin laittama luusatula ja toisessa Graphtecin Trem Nut. Kielenohjurit lavassa saattavat kanittaa myös, nekin voi vaihtaa laakeroituihin. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Jungleman 09.02.2005 16:31:12 | |
---|
Kielenohjurit lavassa saattavat kanittaa myös, nekin voi vaihtaa laakeroituihin. Tai rasvata. Minä olen joo vuosikaudet käyttänyt satulaurissa ja kieliohjaimissa mönjää jonka reseptin opin muistaakseni Dan Erlewinen kitarakorjausoppaasta: raastetaan lyijykynästä (HB) grafiittia ja sotketaan se pieneen nokareeseen vaseliinia. Resepti on nerokas: grafiitti sellaisenaan kuluu turhan helposti pois, vaseliini taas on turhan juoksevaa. Kynnenkokoinen köntti riittää vuosikausia, minulla on mönjä pienessä purkissa josta annostelen sitä ylä-e:n pätkällä tarpeen mukaan luiston parantamiseksi. Toimii älyttömän hyvin. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. |
Dr. Muff 09.02.2005 17:59:47 (muokattu 09.02.2005 18:02:07) | |
---|
------ I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Finnish Rhyacophila 09.02.2005 21:02:23 | |
---|
Raastetaan lyijykynästä (HB) grafiittia ja sotketaan se pieneen nokareeseen vaseliinia. Resepti on nerokas: grafiitti sellaisenaan kuluu turhan helposti pois, vaseliini taas on turhan juoksevaa. Kynnenkokoinen köntti riittää vuosikausia, minulla on mönjä pienessä purkissa josta annostelen sitä ylä-e:n pätkällä tarpeen mukaan luiston parantamiseksi. Toimii älyttömän hyvin. Loistavaa! Pitää minunkin testata! Ritchie on läski ja ruma. Ja hidas. |
TYKY 09.02.2005 22:21:39 | |
---|
Lyijykynän raaste toimii satulassa mainiosti ja tuo vaseliini sekoite kuulostaa erittäin hyvältä. Olen aikonut kuitenkin vaihtaa Standardi satulan Graphteciiin mahdollisimman pian. Vireen pysymisen kannalta on tietysti tärkeää miten kielet kiinnittää ja asettaa virityskoneistoihin. Onko kenelläkään kokemusta lukollisista virityskoneistoista, onko niistä etua straton vireen pitämisessä? (en siis tarkoita floyd rosea etc...) |
fox 10.02.2005 01:40:19 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta lukollisista virityskoneistoista, onko niistä etua straton vireen pitämisessä? Toki varmaan vähän. Jokusia satseja olen vaihtanut, mm. sellaiselle kaverille joka pitää straton tallaa ns. puolikelluvana, eli kannesta hieman koholla joka mahdollistaa myös toiseen suuntaan vibraamisen. Oli hän hommannu muistaakseni Gotohin lukkovirittimet, jotka oli vielä eri pituisilla kielitapeilla. Eli ne ohjurit tuli poistettavaksi lavasta samantien. Tämä kaveri piti lukkovirittimiä tosi hyödyllisinä ja tarpeellisisna, sen sijaan toinen vähän "perinteisempi" Stratomies ei pitäny lukkovirittimien vaihtoa niin kovin hyödyllisenä, paitsi tietysti siltä kannalta, että tuli uudet virittimet vaihdettua. Eli siis: hyöty ja edukkuus on tapauskohtaisesti harkittava. Kyllä ne Gotohin virikoneet minusta hyvät oli.. ;)
|
p130 10.02.2005 13:44:58 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta lukollisista virityskoneistoista, onko niistä etua straton vireen pitämisessä? (en siis tarkoita floyd rosea etc...) Kyllähän ne hieman vielä parantavat vireen pysymistä. Mutta minun kokemusteni mukaan ovat kuitenkin se viimeinen silaus kun kaikki muu on varmasti viimeisen päälle kunnossa. Suurin hyöty on melkeinpä kieltenvaihdon nopeutumisessa! Juttua vireestä: http://www.kinman.com/html/toneWork … op/perfectGuitar.htm#stayingInTune. "Köyhän miehen lukkoviritin" ajaa ihan opikeasti suunnilleen saman asian kuin oikeakin. Paitsi kieltenvaihdon nopeudessa... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |