fendsqui 09.02.2005 13:11:55 | |
---|
Olisin nyt kahden vaiheilla eko merkkinen lp tai epiphone lp gothic hmm.. kumpikohan olisi laadultaan järkevämpi? Gothicia en ole suomesta vielä miltään nettisivulta löytänyt? mutta thomannilta kyllä. Jollain kokemuksia ekosta? en itse ole koskaan kuullutkaan. hinta on noilla kahdella aika sama mutta eko on mielestä hienompi kun mikään alle 500e epi. vaikka ekon hinta on vähän päälle 300e |
superfly 09.02.2005 13:15:52 (muokattu 09.02.2005 13:16:41) | |
---|
Ekon kitaroista on vähän huonoja kokemuksia. Joskus teininä mulla oli Eko ja se oli niin ritsa kun ritsa voi olla. Toisaalta, on mulla ollut myös Epiphone nuoremapana ja täys paska sekin oli. Testaa kumpi tuntuu paremmalta. Eli älä osta sokkona kitaraa, vaikka maksaisi vaan 300. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Timesby 09.02.2005 14:46:02 | |
---|
Mulla on 340 € maksanut epi ja se on toiminu erittäin hyvin. Parempi se ainakin on kuin saman hintaluokan squierit. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
...And Justice For All 09.02.2005 14:48:46 | |
---|
ehdotan epiphonea, mutta elä osta testaamatta. Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!! |
Läpistö 09.02.2005 14:58:06 | |
---|
Miten vanha tuo Eko-kitara on? Meinaan, että jos on jostain 60-70 -luvulta niin luulisi sillä jo jonkinlaista keräilyarvoa olevan... "Treenaatteko te paljon" - No ei me oikeestaan koskaan. "Ai onko se niin että lahjattomat harjottelee?" - No joo. |
Volle 09.02.2005 15:09:19 (muokattu 09.02.2005 15:28:10) | |
---|
Mulla oli taannoin joku 70-luvun Eko käytössä noin puoli vuotta eikä se mikään hyvä kitara ollut, eikä mielestäni ole mitään järkeä, että sellaisella mitään vintage-arvoakaan olisi. Talla heilui omiaan, kun puu oli niin pehmeätä. Virittimet eivät pitäneet. Sointi ja mikit olivat ihan "mielenkiintoisia" omalla tavallaan, mutta nuo käytännön ongelmat hieman rajoittivat käyttöä. Kivaa siinä oli myös, että se oli kevyt ja omaperäisen näköinen. Enpä silti sellaisesta ritsasta kovin paljoa viitsisi maksaa. edit: Muita Ekoja en olekaan sitten testinyt. Kai niitä hyviäkin voi olla. Nam. |
SDMF 09.02.2005 15:11:23 | |
---|
T-O-K-A-I jos LPtä haet :) R.I.P Dimebag darrell |
Juzzu 09.02.2005 15:15:58 | |
---|
T-O-K-A-I jos LPtä haet :) Mulla on nyt kai jotain 12v ollut Epiphonen LP standard. Ei siinä mitään vikaa ole ollut, mitä nyt nauhat ovat kuluneet kovassa soitossa. Jos haluat viiluista ja muista poikkeavuuksista eroon, niin ei se Tokain nimi lavassa auta yhtään näissä hintaluokissa. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Mikko Kankaanpää 09.02.2005 15:23:17 | |
---|
Minulla on yksi EKO ja sen soundi on kyllä loistava. Soittotatsi ihan ok, jos ei tilutella halu, mutta muissa ominaisuuksissa on tosiaan parantamisen varaa. http://www.uraltone.com |
fox 09.02.2005 15:25:07 | |
---|
Mulla on nyt kai jotain 12v ollut Epiphonen LP standard. Ei siinä mitään vikaa ole ollut, mitä nyt nauhat ovat kuluneet kovassa soitossa. Jos haluat viiluista ja muista poikkeavuuksista eroon, niin ei se Tokain nimi lavassa auta yhtään näissä hintaluokissa. Eko teki aikanaan suuren määrän vähän eritasoisia kitaroita..jotkut oli kohtuullisia, mutta jotkut taas sitten.. Olisko joku itämaan taho ostanut nimen, kun/jos tuo EKO on uus tai uudehko.. Epiphonet on puiltaan kyllä meikäläisen vakuuttaneet. Toisin kuin usein hypetetyt viilulla päällystetyt näköispainokset. LP? en oo tienny että T-kitaratehdas mitään LP:tä tekee, eihän ne maksa edes rojaltteja nimen omistajalle. =) |
trih 09.02.2005 16:34:09 | |
---|
Kysyjä tarkoittanee näitä uusia ekoja. Sama merkki lavassa kuin j&d lespoissa eli varmaan samalta tehtaalta tulevat. Huttusella taisi olla jotain uusio-ekoja. Suosittelen epiphonea. |
jami87 09.02.2005 16:58:55 (muokattu 09.02.2005 17:00:02) | |
---|
Kaverilla on EKO-merkkinen Lespa-mallinen kitara ja oon sitä jokusen kerran urheilujuoman vaikutuksen alaisena soitellut. Virikoneisto oli vähän rimpulan oloinen, tosin vaihtohan ei aivan älyttömiä kustanna. Saundikaan ei kummoinen ollut, varsinkin kaulamikki oli melko tukkoinen. Soitettavuus ei paha. Kaksi kertaa olen meinannut Epin goottilespan ostaa, mutta kummallakin kerralla kaupat kariutuivat syystä tai toisesta. Epi kyllä vakuutti ulkonäöllään, viimeistelyllään ja... hmm... miksei (tallamikin) saundillaankin (omaan vahvariin testasin.) Mikit olisin siihen joka tapauksessa vaihtanut. Toisessa tosin oli jo timartsiot. Täytyy muistaa lisäksi, että Epin goottilespat, kuten kitarat yleensäkin, ovat yksilöitä. Esim. soitettavuus oli jälkimmäisessä kitarassa (siis Gothic Lespassa) huomattavasti parempi kuin ensimmäisessä. Epiä itse suosittelen, mutta erityisen tärkeänä pidän, että käyt molemmat testaamassa ennen ostoa. I'm Rock, but I don't Roll... |
LaXu 09.02.2005 17:16:45 (muokattu 09.02.2005 17:18:13) | |
---|
Kysyjä tarkoittanee näitä uusia ekoja. Sama merkki lavassa kuin j&d lespoissa eli varmaan samalta tehtaalta tulevat. Huttusella taisi olla jotain uusio-ekoja. Suosittelen epiphonea. Taitavat tosin olla pulttikaulaisia? Näin noita Espoon Musiikissa ja kaikissa tuntui olevan pulttikaula. En kyllä tiedä oliko ne uusia vai hyväkuntoisia vanhoja... Minä suosittelen, että metsästät eBaysta tai jostain Fenix LP:n (yleensä 300-400€). Aina välillä niitä liikkuu ja kyllä niissä on niin rakenteessa kuin soundissaan enemmän lespaulia kuin Korean/Kiinan Epiluureissa tai korealaisissa Tokaissa. Jos se LP-muoto ei ole niin tärkeä, Dean EVO:t ja Cort M600 mahtuvat alle 500€ hintaluokkaan myös. |