vjvesa 08.02.2005 22:10:49 | |
---|
Olen jonkin aikaa miettinyt oman MIJ Squier Straton kohtaloa. Ostin kitaran muutama vuosi sitten käytettynä, jolloin se oli soitettavassa kunnossa. Kitara kuinkin jäi projektin tielle ja ollut sillä tiellä tähän päivään asti. Kitarassa on seuraavia ongelmia: Bodyn jyrsintä epätavallisen laajaa, virettä pitämätön virityskoneisto, kuluneet nauhat, kaulan lievä epäsuoruus, huono satula. Itse ongelma on seuravaa: Onko keppiin järkeä panostaa taloudellisesti? Ainakin virityskoneisto olisi vaihdettava, jotta kitaraa voisi jotenkin käyttää. Nauhojen vaihtoa on turha harkita, koska samalla rahalla saa uuden Squierin kaupasta. Laitan linkkeinä pari kuvaa, joista ilmenee miten body on jyrsitty ja nauhojen kunto(jos selvää saa). Onko jyrsintä tehty tuollaiseksi jo tehtaalla, ja jos on, miksi ihmeessä? http://users.cjb.net/puckers/squier%20002.jpghttp://users.cjb.net/puckers/squier%20003.jpghttp://users.cjb.net/puckers/squier%20007.jpgDrink or Die |
Spez 08.02.2005 22:17:16 (muokattu 08.02.2005 22:36:17) | |
---|
Pistetääs koko viesti uusiksi. Olen jonkin aikaa miettinyt oman MIJ Squier Straton kohtaloa. Ostin kitaran muutama vuosi sitten käytettynä, jolloin se oli soitettavassa kunnossa. Kitarassa on seuraavia ongelmia: Bodyn jyrsintä epätavallisen laajaa Jyrsivät tehtaalla kunnolla tilaa jokaiseen bodyyn, niin voidaan sitten iskeä plekusuoja erilaisine mikkiyhdistelmineen kiinni. SRV:n stratossa taisi olla tuollainen laaja jyrsintä. virettä pitämätön virityskoneisto Vireen säilymiseen vaikuttaa myös satula. kuluneet nauhat Hionnan voi suorittaa noille itse. kaulan lievä epäsuoruus Mikä on lievä? Kaikki kaulat ovat lievästi propellilla bassokielien puolelta. huono satula. Tuo on halpa osa, ja helppo vaihtaa, suurin homma on satulan tekemisessä. Earvana on kaiketi kaupasta ostettaessa 'sopiva'? Itse ongelma on seuravaa: Onko keppiin järkeä panostaa taloudellisesti? Musiikkikamoihin on harvoin järkeä panostaa :) Mutta siis, sinun täytyy itse arvioida kannattaako tuohon alkaa pulttaamaan parempaa osaa kiinni. Kelpo soittimenhan tuosta kyllä saa. Ainakin virityskoneisto olisi vaihdettava, jotta kitaraa voisi jotenkin käyttää. Skädäm. http://www.millbrook.fi/virityskoneistot.htm Muista ottaa huomioon virittimelle poratun reijän koko. Moshaus ilman lettiä on kuin tietokone ilman nettiä! Skädäm, Jason Becker määrää. |
superfly 08.02.2005 22:19:52 | |
---|
Kuvat toimivat IE:llä, mutta Mozillalla eivät.... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
mathias 08.02.2005 23:42:15 | |
---|
Kuvat toimivat IE:llä, mutta Mozillalla eivät.... Copy-pastea vaan, niin toimii. Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
P2 08.02.2005 23:56:06 | |
---|
Kyllähän tuosta kalun saa, ja tonne pleksin allekin mahtuis vaikka mitä puolituskytkintä tai muutenvaan leikkivipua. Jos ei itellä taito riitä, voin laittaa kuntoon :) Kuolema kuittaa velat ja univelat |
askomiko 09.02.2005 00:38:00 (muokattu 09.02.2005 00:40:15) | |
---|
Nauhoista saa hiomalla aika paljon pelastettua. Tein mie rumemmasta soittokoneen, siinä ei pysynyt edes kaula kiinni! Ja se oli ohennettu rankasti, ja kaiverrettu moottorisahaviilalla. Jälkeenpäin sitä poltettiin ja ja... No joo. Hyvä siitä tuli. Tommosta routtausta en ole kyllä ennen nähnyt, aika kamala. Kaulasta se oikeastaan on kiinni, jos on mukava soittaa niin sitten eikun hommiin. |
deevee 09.02.2005 12:14:41 (muokattu 09.02.2005 12:17:50) | |
---|
Vaihdat siihen virityskoneiston ja satulan ja kunnostat nauhat niin ehkä siitä hyvä kepukka tulee. Gotohin virityskoneisto maksaa Sp-elektroniikalla 34 euroa ja satula 1-2 euroa. Eipä siitä kallis urakka tule, jos vaan saat ne nauhat itse kunnostettua. Ehkä senkin joku vois sun puolesta halvalla tehdä. Onkos sulla tuohon kitaraan mikkejä sun muuta elektoniikkaa ollenkaan olemassa? do it |
StJerky 09.02.2005 12:17:23 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti laittaa kuntoon. Vanhat Squierit on paljon parempia kuin uudet. |
deevee 09.02.2005 12:20:16 | |
---|
Kannattaa ehdottomasti laittaa kuntoon. Vanhat Squierit on paljon parempia kuin uudet. Riippuu vähän kuinka vanhat. Kyllä mun melko uus Squier on paljon parempi kuin noin 6 vuotta vanha, jonka just myin pois. do it |
Juzzu 09.02.2005 12:31:34 | |
---|
Voin ostaa tuon sulta pois halfalla. Tuo bodyn jyrsintä on kyllä ennemminkin jo tsunami-tasoa kuin uima-allasta. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Lonesome 09.02.2005 12:57:22 | |
---|
Riippuu vähän kuinka vanhat. Kyllä mun melko uus Squier on paljon parempi kuin noin 6 vuotta vanha, jonka just myin pois. Juurikin näin. Kiinasta ja Indonesiasta tulee uusia asiallisia Squiereita n. 200-300 euron hintaluokkaan. Huonoimpia lienevät '80- ja '90-lukujen vaihteessa lähinnä Koreassa tehdyt vaneri-Squierit. Maine oli tuolloin niin alhaalla, että nyttemmin "legendaarisiksi" luokitellut japanilaiset v. 82-84 JV-sarjan Squierit olivat myös käytettynä halvassa hinnassa. Fenderin nimellä saman kitaran hinta olisi ollut varmasti tuplat. Onneksi tuli silloin ostettua edullisesti. Nykyiset pyyntihinnat ovat jo toista äärimmäisyyttä. Siis hyviä ovat, mutta 700 - 900 euroa on jo aika paljon... |
Klezberg 09.02.2005 13:43:58 (muokattu 09.02.2005 13:44:16) | |
---|
Tuo bodyn jyrsintä on kyllä ennemminkin jo tsunami-tasoa kuin uima-allasta. Joskus noinkin päin. Omassa Intiassa tehdyssä Squierissani oli niin naftit aukot että standardikokoinen Straton keskimikki ei mahtunut paikoilleen. |
vjvesa 09.02.2005 13:45:05 | |
---|
Kyllä mikit sun muuta tilpehööriä löytyy. Jos kasan ostaminen kiinnostaa, voi laittaa pikaviestiä, niin harkitsen asiaa. Drink or Die |