Aihe: Schallerin floikat?
1
spellbound
08.02.2005 12:21:50
Jacksonin oma jt-6 floikka alkaa sanoitumaan pikkuhiljaa itsensä irti, joten tilalle tarttee uuden..Oon käsittäny että OFR on suht vaikea saada ainakaan suomen maalta, voin olla väärässäkin..Onko kokemuksii schallerin floikista, thomanilla näköjään hinnat pyörii 200e ympärillä. Mitä olennaista eroa esim. schaller 1370 ja FR tremolo II välillä? Mites yhteensopivuus vanhan floikan kanssa?
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Crossroad
08.02.2005 14:02:03
mulla on jackson soloistissa schallerin floikka ja toimii kyllä moitteetta.
spellbound
08.02.2005 14:48:12
Onpas samannäkönen ku meikäläisen jackson...Onko schaller alkuperäsenä?
Ei muuta kun lisää paskaa housuun vaan!
Crossroad
08.02.2005 15:44:03
Onpas samannäkönen ku meikäläisen jackson...Onko schaller alkuperäsenä?

joo alkuperäisenä.mutta tuo mulla on se jenkkiosista japanissa kasattu versio.
rakula
08.02.2005 16:44:04
Jep, itelläkin vaihdettiin schallerin tremolo floikka tsydeemi vähän aikaa sitten ja perkeleen hyvin on toiminu. Pitää vireen kuin papukaija ja muutenkin helvetin hyvä tatsi. Itse vaihdoin sen oeschilla, sieltä niitä saa ja hyvin asennettuna tietysti.
Se on Viidakon laki
skebajaba
08.02.2005 16:52:06 (muokattu 08.02.2005 16:52:23)
Jep, itelläkin vaihdettiin schallerin tremolo floikka tsydeemi vähän aikaa sitten ja perkeleen hyvin on toiminu. Pitää vireen kuin papukaija ja muutenkin helvetin hyvä tatsi. Itse vaihdoin sen oeschilla, sieltä niitä saa ja hyvin asennettuna tietysti.

paljonkos kustansi?
musamaailmassa oli muuten jackson schaller talla 85 euroa, onko toi siis itse schallerin tekemä johonkin kalliimpiin malleihin vaiko halpis floyd
-kakka hakkaa kaasaria!!!-
stratocaster
08.02.2005 20:49:52
Jep, meikälläki on toiminu moitteettomasti, mutta nyt oon löytäny ihmeellisen "vian". Ku kammetan kovasti nii g-kielen vire nousee... Miksköhä?
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Safaweb
08.02.2005 21:50:42 (muokattu 08.02.2005 21:51:45)
Onko kokemuksii schallerin floikista, thomanilla näköjään hinnat pyörii 200e ympärillä.

On kokemusta. Ostin oman Schallerin Thomannilta 185 eurolla. Laatuvehje.

Mitä olennaista eroa esim. schaller 1370 ja FR tremolo II välillä?

Molemmat ovat samoja talloja. Niinkuin täältä http://www.schaller-guitarparts.de/1223.htm näkyy, 370 on kromatun koodi, 371 kullatun ja 1370 mustan.

Tuo malli eroaa alkuperäisestä OFR:stä siinä, että tuossa on paksumpi aluslevy (5 mm) ja hieman lyhyemmät kielenkiristysruuvit (omasta mielestäni paremmat kuin aidossa). Aluslevyn materiaali on myös hieman pehmeämpää kuin aidossa.

Tuo Floyd Rose Tremolo II nimi tulee siitä, että malli perustuu Floyd Rosen Floyd Rose II -tallaan, jota Schaller on sitten parannellut.

Schallerilla on myös toinen, kalliimpi malli, joka on ns. low-profile -tyyppinen matala talla.

Tuolla lisää infoa (ei kuitenkaan tuosta low-profilesta):
*http://www.warmoth.com/hardware/bri … m?fuseaction=bridges_floyd_schaller
*http://www.vintagekramer.com/parts6.htm

Mites yhteensopivuus vanhan floikan kanssa?

Tuosta ei voi sanoa kovinkaan paljoa, koska lisenssifloikkien mitat voi vaihdella aika radikaalisti. Schallerin FRII on suhteellisen lähellä aitoa floikkaa. Se sopisi ainakin aidon paikalle.
Frozen Flamen uusi The Burning Breeze EP on saatavilla. OSTA!!!!! 5 euroa + pk....
apuri
08.02.2005 22:19:57
Jacksonin oma jt-6 floikka alkaa sanoitumaan pikkuhiljaa itsensä irti, joten tilalle tarttee uuden..Mites yhteensopivuus vanhan floikan kanssa?

Ensin kannattaa tarkistaa ne vanhan jt-6 floydin knife-edget, eli ne kohdat jossa se talla lepää niihin ankkuritapeihin. Jos näyttää että niissä on kulumaa ja epätasaisuutta niin niitä voi varovasti viillata paremmiksi. Ankkuripultitkin voivat olla kuluneet. Uusien löytäminen saattaa olla aika hankalaa.

FRII ja ORF eroavat toisistaan vain runkolevyn ja kielten paikoilleenlukituspulttien osalta. Muut osat ovat täysin samanlaisia. FRII:ssa on valettu runkolevy ja ne lukituspultit ovat paksumpia ja lyhyempiä. Molemmat menevät JT-6 tallan tilalle ihan hyvin. Jos ankkiripultit ovat huonot niin ei se uusi floydi siinä paljon auta. Tai sitten satulan päässä on jotain vialla. Esim. liian kulunut satula tai lukituspalat.

Ennenvanhaa FRII oli single-locking versio.
Khadar
09.02.2005 23:34:58
Itse tilasin eilen Warmothilta OFR:n. Mustana hinta oli $180 ja postitukselle hintaa tulee $23.10. Kurssihan on n. 1,3 ja vero 22 % ja tulli jotain 6 %. Jos oikein oon laskenu, niin alvin ja tullin jälkeen hinnaksi jäis 202 euroa postikuluineen. Ei mun mielestä pahanhintanen ja itse ainakin mieluummin tuon otan kuin Schallerin. Varmastikkin molemmat toimii käytössä ihan yhtähyvin.
jami87
10.02.2005 00:03:30
Ku kammetan kovasti nii g-kielen vire nousee...

Hieman off-topiccina. Mulla tekee kans Lespan kampi samaa. Kyseessä ei ole siis floikka vaan lestrem. Mistähän johtuu?
I'm Rock, but I don't Roll...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)