N33m0 05.02.2005 00:06:40 | |
---|
Elikkäs mulla on tällanen kokoonpano tällä hetkellä: ESP Ltd KHV MMV-04 Visual Sound Jekyll & Hyde Ibanez Weeping Demon Wah Marshall JCM2000 TSL100 Marshall 1960A 4x12" Ensinnäkin, tuo marsun TSL100 on aivan paska, sillä soitetaan rockia ja bluesia, EI heviä :( Kyllä vituttaa niin saatanasti kun meni 1300e tohon ja 650e kaappiin. Särön ponnettomuutta paikkaamaan hommasin Jekyll & Hyden, irtoo hyvin ja revittää mutta jotain puuttuu. Tavoitteena olisi täysputkisysteemi, eli ei säröpedaaleja, ei mitään transistorikamaa/vahvareita. Siis vahvari jolla saan MUNAA alapäihin (ei Nu-Metallin kaltaista bassomössöä) ja harmoonisesti rikkaat yläpäät (Leadina soitan bändissä). Räkkiviritykset eivät pelota ja olen harkinnut joitakin etu- ja pääteasteyhdistelmiä millä saisin tarvitsemani soundin. Kesän lähestyessä (ja kesätöiden) alkaa GAS pikku hiljaa voimistumaan, joten kertokaapa millä saan munakkaan hevisoundin ilman että menee rahat turhuuksiin. Kokemuspohjalta ehdotuksia, hintahaarukkana uudelle vahvistinsysteemille olis n. 1000e - 3000e ( 'o')-d||| More Beer! |
Tompsi 05.02.2005 00:12:51 | |
---|
"Täydellisiä" saundeja on yhtä paljon kuin soittajiakin, kukaan ei voi kertoa mikä sinusta kuulostaa hyvältä. Jos taas haetaan munakasta saundia niin kyllä sen pitäisi noilla kamoilla löytyä, jos ei löydy niin ensimmäiseksi ehdottaisin equa vahvistimen efektiluuppiin. Auttaa taikka sitten ei, surullinen tosiasiahan on että suurin osa tuosta munakkaasta saundistakin tulee niistä kymmenestä pötkylästä soittajan käsissä. |
Kapane 05.02.2005 00:17:29 | |
---|
Eq loopissa voisi auttaa. Toinen on vaihto 6505 tai 5150 (sama vahvari). |
superfly 05.02.2005 00:26:44 | |
---|
Ensinnäkin, tuo marsun TSL100 on aivan paska, sillä soitetaan rockia ja bluesia, EI heviä :( Kyllä vituttaa niin saatanasti kun meni 1300e tohon ja 650e kaappiin. Särön ponnettomuutta paikkaamaan hommasin Jekyll & Hyden, irtoo hyvin ja revittää mutta jotain puuttuu. Minkä ihmeen takia sinä ostit moisen vehkeen jos et sen saundista pidä? Tilasit kokeilematta? Kallis peli tuo kuitenkin oli....
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
N33m0 05.02.2005 00:29:53 | |
---|
Minkä ihmeen takia sinä ostit moisen vehkeen jos et sen saundista pidä? Tilasit kokeilematta? Kallis peli tuo kuitenkin oli.... Joo, en päässy kokeilemaan ja olin lukenut hyviä arvosteluita ja oletin että siitä irtoo, kyllä pistää vituttamaan. ( 'o')-d||| More Beer! |
LaXu 05.02.2005 00:30:02 | |
---|
Kyllä minusta TSL:n pitäisi sopia ihan hyvin heviin? Ei ainakaan itselläni ollut valittamista DSL:n hevisoundeista. |
Krice 05.02.2005 01:42:25 | |
---|
Kyllä minä ainakin olen saanut ihan hyvät soundit ulos tuosta Behringeristä.. Zoomin avulla. Huaa haa! |
Jormaz 05.02.2005 01:51:24 | |
---|
Mä'ä spoitan hevanteria ja nyt on käytössä Englin E530-etunen ja Carvinin TS100-pääte. Uutena hintaa ~1300 € yhteensä. Siinä välissä on G-major ja kohjta tulöee efektimasiinaa jos jonkinmoistta ei vaan siis EQ:ta. Vaikee kirjottaa kun jheittää päässä. Siis olen ollut tyytyväinen., ei tartte purnukoita väliin. Mactep - Intro Golgotha |
ejhfi 05.02.2005 10:28:40 | |
---|
"Täydellisiä" saundeja on yhtä paljon kuin soittajiakin, kukaan ei voi kertoa mikä sinusta kuulostaa hyvältä. Jeps, täydellinen ja simppeli soundi on vaikka Fender Stratocaster tuupattuna Vox AC-30:n läpi.... ja sehän se itse asiassa aikas liki onkin :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
RG 05.02.2005 10:47:48 | |
---|
No, ei varmaan metsään mene pahasti, jos vaihat ton marsun ENGL tai Peaveyn tuotteisiin. Kannattaa todellakin testata ja testata niin kauan kunnes löytyy ne itselle sopivat kamat. Räkkisysteemeistä en osaa sanoa mitään. |
askomiko 05.02.2005 10:55:54 (muokattu 05.02.2005 11:38:04) | |
---|
Miun tähänastisen elämän ylittämättömin hevirunttaussoundi irtosi tämmösestä setupista: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mikko_gear.html Pehmeää Steve Vai -liidiä irtosi kun vaihtoi vahvarit Orange AD30:een ja Engl Screameriin, mutta hevirunttausta varten tuo eka on vielä ylittämätön. Tuohon siun setuppiinkin voisi kokeilla laittaa jotain toista vahvaria seuraksi. Melkein mitä tahansa. Jotkut parit vaan on parempia kuin toiset, kun vahvarien vahvuudet osuu eri alueille. Järjettömän valtavan soundin salaisuus ei ole mikään yksittäinen vahvari. Ei Diezel, ei VHT, ei Randall, eikä Mesa, ei Engl. Kaikilla on soiteltu, ja edellämainittu yhteispino ne pieksi. Mutta kaksi halvempaakin vahvaria yhtäaikaa, ja perkele on irti ja lieskat lentää kajareista! |
ReBeat 05.02.2005 10:58:30 | |
---|
Framus Cobran kanssa ei ehkä menis hirveästi metsään mikäli hevisoundit ja crunchit ja kliinit on haussa. |
Dumb 05.02.2005 11:46:38 | |
---|
Sinuna katselisin ensimmäisenä Mesan Rectoja (Torilla on pari kappaletta Single Rectoja myynnissä hinnoilla 1450€ ja 1350€!) sekä ENGL:n Powerballia. |
McNulty 05.02.2005 11:48:19 | |
---|
Elikkäs mulla on tällanen kokoonpano tällä hetkellä: ESP Ltd KHV MMV-04 Visual Sound Jekyll & Hyde Ibanez Weeping Demon Wah Marshall JCM2000 TSL100 Marshall 1960A 4x12" Ensinnäkin, tuo marsun TSL100 on aivan paska, sillä soitetaan rockia ja bluesia, EI heviä :( Kyllä vituttaa niin saatanasti kun meni 1300e tohon ja 650e kaappiin. Särön ponnettomuutta paikkaamaan hommasin Jekyll & Hyden, irtoo hyvin ja revittää mutta jotain puuttuu. No säröähän voi aina boostata jollain, kuten olet varmaan tehnytkin. Kyllä noillakin vermeillä voi heviä soitella. Mutta jossain välissä kun on rahaa, niin pyydän (lue: käsken) sinua tutustumaan MXR DD-11 Dime Distortion speduun. Riittää varmasti hevin soitteluun =) Tavoitteena olisi täysputkisysteemi, eli ei säröpedaaleja, ei mitään transistorikamaa/vahvareita. Siis vahvari jolla saan MUNAA alapäihin (ei Nu-Metallin kaltaista bassomössöä) ja harmoonisesti rikkaat yläpäät (Leadina soitan bändissä). Räkkiviritykset eivät pelota ja olen harkinnut joitakin etu- ja pääteasteyhdistelmiä millä saisin tarvitsemani soundin. Jollet kauheasti cleaneilla soita niin Mesa/Boogie Roadking tai Triple Rectifier kyllä toimii säröjen puolelta, samoin Framus Cobra. Mesalta on tosin tuo Stiletto-sarja tullut korvaamaan rectifierejä joten sekin saattais olla varteenotettava vaihtoehto. Kesän lähestyessä (ja kesätöiden) alkaa GAS pikku hiljaa voimistumaan, joten kertokaapa millä saan munakkaan hevisoundin ilman että menee rahat turhuuksiin. Kokemuspohjalta ehdotuksia, hintahaarukkana uudelle vahvistinsysteemille olis n. 1000e - 3000e No tuohon hintahaarukkaan on vaikea saada ihan unelmasettiä mutta hintaan sen enempää kantaa ottaen, niin kyllä esim. Framus Cobra + 2x12" toimii hienosti, vielä jos haluaa niin ottaa toisen 2x12" kaapin ja sijottelee ne esim. reeniksen kumpaankin nurkkaan rumpalin kummallekin puolen :) |
Joel Harald 05.02.2005 11:59:41 | |
---|
Minun DSL100 ainakin irtoaa hevi erittäin hyvin. EQ on se avainsana jolla homman saa pelittämään. Turpa kii tai tuun teille soittaa. |
askomiko 05.02.2005 12:07:11 | |
---|
Elä Mesaa osta, ainakaan Rectoa... Stiletto vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutten ole päässyt rämpyttämään sillä. |
Dumb 05.02.2005 12:11:38 | |
---|
Jollet kauheasti cleaneilla soita niin Mesa/Boogie Roadking tai Triple Rectifier kyllä toimii säröjen puolelta Kyllä noissa Rectoissa puhdas soundikin toimii mielestäni ihan hyvin. Ainakin sen perusteella, mitä Single ja Dual -malleja olen kokeillut kaupassa ja "kunnolla". Torilla olisi myynnissä yksi Triple Rectokin, mutta se menee kyllä sitten jo yli tuon hintahaarukan (3500€). Mesalta on tosin tuo Stiletto-sarja tullut korvaamaan rectifierejä joten sekin saattais olla varteenotettava vaihtoehto. Onko oikeasti tullut korvaamaan?! Eikö tuo ole vain uusi vahvistinsarja Rectojen rinnalle? Tyhmiä olisivat Mesalla, jos Rectojen valmistuksen lopettaisivat, sillä onhan Rectot kuitenkin yksi maailman tunnetuimmista ja halutuimmista vahvistimista! |
askomiko 05.02.2005 13:05:01 | |
---|
Ei ne Rectoa korvaa, eri pelit. |
Uto 05.02.2005 13:28:06 | |
---|
Elä Mesaa osta, ainakaan Rectoa... Stiletto vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutten ole päässyt rämpyttämään sillä. No jos mesan saa 1350 euron hintaan niin siinä alkaa olla hinta-laatusuhde kohdallaan, menee samaan hintaluokkan 5150:n ja Englin kanssa. Siinä vaiheessa on enää makuasioista kyse mikä kannattaa ostaa, kaikki laatupelejä. |
trih 05.02.2005 13:28:06 | |
---|
Stiletto korvaa marshallin. Eli kun rectoissa on jymäkkä alapää tms niin stiletossa on korostettu keskialue. |