Aihe: Onko Big Muff true bypass??
1
Juutas
02.02.2005 17:56:05
Aiemman fuzz kyselyn perusteella tulin (jälleen kerran)
siihen tulokseen että iso muhvi saattaisi kuulua hankintalistalle..
Nyt vain on voimakkaasti liikkeellä kahta mieltä siitä
onko kyseinen (USA reissue) laatikko true bypass tai
syökö se soundia pois päältä ollessaan vai ei.

ELI nyt ne jolla on VARMAA tietoa asiasta saavat
hihkaista! Itse en tuota tietoa löytänyt sen enempää
Harmony-Centralia kuin valmistajan omia sivujakaan
selailemalla.

Kiitos! =)
Hauki on kala - jos niin sovitaan!
Kassu
02.02.2005 18:05:12
Oli tai ei niin eihän se kytkin maksa kuin muutaman euron.
askomiko
02.02.2005 18:27:54 (muokattu 02.02.2005 18:28:23)
Ei ole, ja syö soundia rankasti.

Edit: vituiksi meni, tarkoitan siis venäjäversiota.
Pastilli? Osta Triamp! Ja Suomen Paras Twängikitara sikahalvalla!
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
k_laakso
02.02.2005 19:11:05
Ei ole, ja syö soundia rankasti.

Edit: vituiksi meni, tarkoitan siis venäjäversiota.

Taitaa näissäkin nykyään olla TB, koska omassa ryssä Bif Muffissani, joka on ostettu noin vuosi sitten on ollut 3pdt kytkin alusta asti. Eikös tuo tarkoita toisinsanoen true bypassia...
Tuo Voxin wahi pitäisi vielä modata TB:ksi, koska siitä huomaa että se imee trebleä, samaa en ole huomannu tuosta Big Muffista
"Do you trust who I trust me, myself and I."
Dr. Muff
02.02.2005 20:14:47
Taitaa näissäkin nykyään olla TB, koska omassa ryssä Bif Muffissani, joka on ostettu noin vuosi sitten on ollut 3pdt kytkin alusta asti. Eikös tuo tarkoita toisinsanoen true bypassia...
Tuo Voxin wahi pitäisi vielä modata TB:ksi, koska siitä huomaa että se imee trebleä, samaa en ole huomannu tuosta Big Muffista

Mulla oli ainakin DPDT kytkin millä ei kyllä saa lediä ja true-by-passia. Sinänsä hölmöä koska kyllä sen kuulee koska muff on päällä, ja kun ledi vie TBP:n niin sen kuulee myös koska se ei ole päällä. Epäilen onko yhdessäkään EHXn pedaalissa tbp. Holy Grailissa ei ainakaan ole.
I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin
k_laakso
02.02.2005 20:40:05 (muokattu 02.02.2005 20:43:51)
Mulla oli ainakin DPDT kytkin millä ei kyllä saa lediä ja true-by-passia. Sinänsä hölmöä koska kyllä sen kuulee koska muff on päällä, ja kun ledi vie TBP:n niin sen kuulee myös koska se ei ole päällä. Epäilen onko yhdessäkään EHXn pedaalissa tbp. Holy Grailissa ei ainakaan ole.

Minun Big Muffissani on siis nimeomaan 3PDT kytkin, ei DPDT. Tuommoisena sen kaupasta olen ostanut. Joten nykyään ovat taitaneet alkaa laittamaat noita kunnon bypassilla.
Dr. Muff
02.02.2005 20:53:49
Minun Big Muffissani on siis nimeomaan 3PDT kytkin, ei DPDT. Tuommoisena sen kaupasta olen ostanut. Joten nykyään ovat taitaneet alkaa laittamaat noita kunnon bypassilla.

Juu, uskon kyllä että sulla on erillainen kytkin. Ota auki vaan ja kato, kyllä sen piuhoituksesta näkee, joskin se pitäisi myös kuulua.
k_laakso
02.02.2005 20:56:37
Juu, uskon kyllä että sulla on erillainen kytkin. Ota auki vaan ja kato, kyllä sen piuhoituksesta näkee, joskin se pitäisi myös kuulua.

Hehee, tuossa ensimmäisessa postauksessani tähän ketjuun jo sanoinkin, että ei vaikuta soundiin tuo poissa päältä ollessaan.
Dr. Muff
02.02.2005 21:28:10 (muokattu 02.02.2005 21:29:14)
Hehee, tuossa ensimmäisessa postauksessani tähän ketjuun jo sanoinkin, että ei vaikuta soundiin tuo poissa päältä ollessaan.

Niinhän ne jotkut sanoo myös Voxin wahista, Cry Babystä, Holy Grailista jne. :) Mutta siis pelkkä kytkimen olemassaolo ei merkkaa mitään. That was my point.
Kapane
02.02.2005 22:30:40

Mun ryssässä on, mut se onkin sit muuten rikki.
Juutas
04.02.2005 15:08:39
Onko se nyt vain niin, että kukaan ei oikeasti
TIEDÄ onko se vai eikö se ole... =)

"Arvaan... tissit." Studio julmahuvin uutistenlukija
Hauki on kala - jos niin sovitaan!
päänahka
04.02.2005 21:41:07

Ei muuten tarkoita. Mun flangerissa on kanssa 3pdt-kytkin, mutta en ymmärrä miksi, siitä kun oli käytetty vain yksi rivi, siis se toimi kuten spdt. Kolvailin siihen tietysti tb:n. Ledinkin vielä saisi, vaan en tiedä jaksanko laittaa. Kuulee sen kuitenkin onko se päällä.
Soolot on perseestä.
SoulMan
04.02.2005 22:00:34 (muokattu 04.02.2005 22:02:15)
Tuolta voi tutkia Muffien ja muiden EH kamojen eri versioiden eroja:
http://electroharmonix.ronsound.com/

Varsinainen Big Muff "kopio" tietoa löytyy kun menet näin:
EH atricles>Reissues vs Originals: How to tell the difference>The Big Muff

Onnea seikkailuun :-)

(mulla on myös tarkat sisuskalu kuvat mun omasta 70-luvun Big muffista)
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
h.e.k.a
06.02.2005 23:01:12
Ainakin uudet USA-versiot Big Muffista ovat true bypass-vekottimia, en tosin tiedä mistä vuodesta lähtien.
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne
rosberg
09.02.2005 22:45:17
ja double muffin paras ominaisuus on juuri tämä tbp.

hyvä koko, vähän paksa muuten.
keep on truckin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)