Aihe: Varokaa varkaita!!
1 2
sähkö
29.01.2005 01:39:08 (muokattu 29.01.2005 02:02:50)

Moni kirjoittelee nettiin innoissaan mitä soittimia omistaa ja minkä arvoisia ne on. Harva kuitenkin tajuaa, että varkaat voivat aivan hyvin kerätä tietoa ja käyttää tilaisuuden hyväkseen. Vaikka täällä esiinnytäänkin nimimerkillä, niin voi olla suhteellisen helppoa selvittää henkilön oikea henkilöllisyys. Puhelinnumero M.netin Torilla tai pari väärää sanaa jossain keskustelussa voi johtaa pitkäkyntiset käymään myös teidän bändikämpällä tai kotona!

Minusta olisi viisainta että tälläiset gallubit, missä kysellään porukoiden soittimien arvoa tai määrää, suljettaisiin ja kiellettäisiin!
fox
29.01.2005 01:47:36

Moni kirjoittelee nettiin innoissaan mitä soittimia omistaa ja minkä arvoisia ne on. Harva kuitenkin tajuaa, että varkaat voivat aivan hyvin kerätä tietoa ja käyttää tilaisuuden hyväkseen. Vaikka täällä esiinnytäänkin nimimerkillä, niin voi olla suhteellisen helppoa selvittää henkilön oikea henkilöllisyys. Puhelinnumero M.netin Torilla tai pari väärää sanaa jossain keskustelussa voi johtaa pitkäkyntiset käymään myös teidän bändikämpällä tai kotona!

Minusta olisi viisainta että tälläiset gallubit missä kysellään porukoiden soittimien arvoa tai määrä suljettaisiin ja kiellettäisiin!

Ihan hyvä että otit taas asian esille! Itsekin oon koittanu turvallisuuskoulutuksen saaneena asiasta aina silloin tällöin vihjata.. Vaikka meillä täällä onkin ns. "omaa porukkaa" pääsääntöisesti, olisin kyllä kovin varovainen siitä mitä pistää esille täällä. Kaikki kamalistaukset tms. saattaa toimia jopa "ostoslistoina" jos huono säkä käy. Ja sehän saattaa käydä.
Bändien sivuilla sama huomio, kalusto esitellään melkein viimestä jatkojohtoa myöten.. Sitten on hyvässä lykyssä joko suora osoite tai jotain muuta vielä.
"Meillä on bändillä seuraavat kamat... (lista tähän)
Bändi treenaa muuten xx-kadulla, tosi hyvä treenis onkin, ei ristinsielua asu likellä. Täytyy aina vaan odotella basistia kun se hakee avaimen sieltä xx-paikasta. Ensi viikolla tulee muuten uus vahvistin, vähänkö on hieno se **"
Pande
29.01.2005 10:16:52

Kannattaa myös vakuuttaa soittimensa, ei se niin paljoa maksa. Ei sitten ihan niin paljon jurpi jos menettää uniikin tai harvinaisen soittimensa.
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
Keke Urlaub
29.01.2005 10:24:45

Kannattaa myös vakuuttaa soittimensa, ei se niin paljoa maksa. Ei sitten ihan niin paljon jurpi jos menettää uniikin tai harvinaisen soittimensa.

Voisikos joku kertoa noista esinevakuutuksista vähän lisää käytännön juttua; mitkä niissä ovat vakuutusehdot, hinnat jne?
Hauska niinkuin noidannuoli.
Kapane
29.01.2005 11:13:42

Olen ottanut tavaksi, että itse en ikinä julkaise, puhelin numeroa, päämailia tai osoitetta netissä. Lisäksi kämpällä on asiaan kuuluva suojavarustus. Vakuutukset kannattaa myös hoitaa.
DJKaaos
29.01.2005 11:24:49
jep, kannattaa tosiaan miettiä mitä kertoo ja rehvastelee.

Metsästyspiireissä on semmonen tapa, että esim. jos ollaan myymässä asetta, niin sen tarkkaa olinpaikkaa ei kerrotta ennen kuin kauppa on "varma".
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Jormaz
29.01.2005 11:55:53
jep, kannattaa tosiaan miettiä mitä kertoo ja rehvastelee.

Metsästyspiireissä on semmonen tapa, että esim. jos ollaan myymässä asetta, niin sen tarkkaa olinpaikkaa ei kerrotta ennen kuin kauppa on "varma".

Tulipa tästä mieleen että erään etelä-suomalaisen ostarin vartijana ollessani olin R-Kioskilla särpimässä kahvia kun eräs paikallinen kriminaali siinä vieressä piti jotain Kaliberi-lehteä kädessään ja soitti myynti-ilmoituksen perään.. Jee..
Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth
Krice
29.01.2005 12:07:50

Moni kirjoittelee nettiin innoissaan mitä soittimia omistaa ja minkä arvoisia ne on.

Epiphone Explorer - maksoi 1200mk kun ostin sen joskus
Behringer Blue Devil - 300 euroa
Zoom 1 - maksoihan se jotain
...And Justice For All
29.01.2005 13:20:10
Epiphone Explorer - maksoi 1200mk kun ostin sen joskus
Behringer Blue Devil - 300 euroa
Zoom 1 - maksoihan se jotain

Oletko maksanut zoomista?! :)
...And Justice For All
JK
08.02.2005 09:27:13
Voisikos joku kertoa noista esinevakuutuksista vähän lisää käytännön juttua; mitkä niissä ovat vakuutusehdot, hinnat jne?

Vakuutin juuri treeniksellä olevat Pa-kamat 2500 euron arvosta ja bassocombon 500 euron arvosta.

Pa-laitteiden vakuutusmaksu 82 euroa ilman omavastuuta, 150 omavastuulla vuosimaksu olisi ollut 72 euroa.

Bassocombon vakuutus on 16 euroa vuodessa.

Nuo hinnat antaa jotain suuntaa. Kyseessä on siis arvotavaravakuutus, joka korvaa kamat treeniksellä, keikalla, matkalla keikalle/keikalta jne.

Jos olis halunnut liittää laitteet kotivakuutukseen niin maksut olis olleet huomattavasti halvemmat, mutta kotivakuutus korvaa vain jos laitteet ovat pysyvästi jossain tietyssä paikassa (tai kotona) mutta ei esim. keikoilla tapahtuneita vaurioita.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Niskamies
08.02.2005 10:32:50
Vakuutin juuri treeniksellä olevat Pa-kamat 2500 euron arvosta ja bassocombon 500 euron arvosta.

Pa-laitteiden vakuutusmaksu 82 euroa ilman omavastuuta, 150 omavastuulla vuosimaksu olisi ollut 72 euroa.

Bassocombon vakuutus on 16 euroa vuodessa.

Nuo hinnat antaa jotain suuntaa. Kyseessä on siis arvotavaravakuutus, joka korvaa kamat treeniksellä, keikalla, matkalla keikalle/keikalta jne.

Jos olis halunnut liittää laitteet kotivakuutukseen niin maksut olis olleet huomattavasti halvemmat, mutta kotivakuutus korvaa vain jos laitteet ovat pysyvästi jossain tietyssä paikassa (tai kotona) mutta ei esim. keikoilla tapahtuneita vaurioita.

Korvaakos toi vakuutus kanssa jos kamat jostain syystä hajoaa, jos tulee vaikka suuri virtapiikki tjsp. ?
Meitsi on meshissä.
skebajaba
08.02.2005 10:53:12
Korvaakos toi vakuutus kanssa jos kamat jostain syystä hajoaa, jos tulee vaikka suuri virtapiikki tjsp. ?

näin olen käsittänyt itseainakin että korvaisi, siis toi erillinen vakuutus mutta kotivakuutuksen puolelta en ole varma.
-kakka hakkaa kaasaria!!!-
Sir Härö
08.02.2005 13:42:03
Mitenkäs tuo vakuutusyhtiö käyttäytyy seuraavassa tilanteessa?

Oletetaan että mä oon hankkinut kitaraan X, tuollaisen kotiturvavakuutuksen. Kitara pöllitään reenikseltä, ja teen rikosilmoituksen. Kuluu pari viikkoa ja saan vakuutukselta sovitun rahamäärän ja ostan uuden kitaran. Ja tästä pari viikkoa eteenpäin ja poliisi löytää minulta varastetun kitaran.

Annetaanko vanha kitarani minulle takaisin?
Miten käy vakuutus rahojen ja uuden kitaran?
Syökää kanaa! Pastilli?
merix
08.02.2005 13:46:15

Eiköhän se vanha kitara ole silloin jo vakuutusyhtiön omaisuutta. Voisin kuvitella että se huutokaupataan pois.
kulmahiomakone
08.02.2005 13:54:56
Eiköhän se vanha kitara ole silloin jo vakuutusyhtiön omaisuutta. Voisin kuvitella että se huutokaupataan pois.

Luulisin kyllä, ettei vakuutusyhtiö kuvatunkaltaisessa tapauksessa ihan pelkkään huutokauppaan tyydy... Kun tuo kuvatunkaltainen tilanne vaikuttaa kovasti vakuutuspetokselta, niin voi olla, että esittäisivät vaatimuksiaan rahojen takaisin saamiseksi.
Anonyymi muusikko
08.02.2005 14:03:52
Luulisin kyllä, ettei vakuutusyhtiö kuvatunkaltaisessa tapauksessa ihan pelkkään huutokauppaan tyydy... Kun tuo kuvatunkaltainen tilanne vaikuttaa kovasti vakuutuspetokselta, niin voi olla, että esittäisivät vaatimuksiaan rahojen takaisin saamiseksi.

onkos ne kitaran löytävät poliisitkin sitten mukana petoksessa?

...ja poliisi löytää minulta varastetun kitaran.
Jos et usko faijaas usko Jukka Ormaa: "Varo ettet joudu imemään diilerisi jormaa!!"
varakeef
08.02.2005 14:10:06

Oletetaan että mä oon hankkinut kitaraan X, tuollaisen kotiturvavakuutuksen. Kitara pöllitään reenikseltä, ja teen rikosilmoituksen. Kuluu pari viikkoa ja saan vakuutukselta sovitun rahamäärän ja ostan uuden kitaran. Ja tästä pari viikkoa eteenpäin ja poliisi löytää minulta varastetun kitaran.

Homma menee näin: jos haluat vanhan kitarasi takaisin joudut palauttamaan vakuutuskorvauksen, luonnollisesti. Ellet halua kitaraasi takaisin, saat pitää rahat - tosin vakuutusetsivä saattaa hieman tutkia asian olosuhteita.

Vakuutusyhtiö ei missään oloissa lunasta sinulta uutta kitaraasi. Hiphei, sinulla on kaksi, mutta kitaroitahan ei voi koskaan olla liikaa.

Käyttämäsi ilmaisu "poliisi löytää minulta varastetun kitaran" on muuten hieman kaksimielinen. Jos varastettu kitara löytyy sinulta, olet ilmeisesti tehnyt vilppiä...
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
Jake24-25
08.02.2005 14:20:12 (muokattu 08.02.2005 14:22:54)
Kun tuo kuvatunkaltainen tilanne vaikuttaa kovasti vakuutuspetokselta, niin voi olla, että esittäisivät vaatimuksiaan rahojen takaisin saamiseksi.

Tuo tilanne voisi kyllä kieltämättä näyttää "hämärältä" ja vakuutusyhtiö epäilemättä kyllä tekisi kaikkensa saadakseen rahansa takaisin ja varmasti he tekisivät myös rikosilmoituksen poliisille. Luulen kyllä, että tämäntyyppinen tilanne (että vakuutuskorvauksen jo saanut henkilö saa soittimensa takaisin) on lähinnä hypoteettinen ellei kyse sitten todella ole suunnitellusta vakuutuspetoksesta. Mikäli kyse ei ole vakuutuspetoksesta niin uskon, että on äärimmäisen minimaaliset mahdollisuudet saada varastettu kitara takaisin mahdollisesti maksettujen vakuutuskorvausten jälkeen. En oikein usko poliisi etsivän soittimia mitenkään aktiivisesti, koska yksittäisten soittimien etsintä ei varmasti ole poliisin tehtävien tärkeysjärjestyksessä listan kärkipäässä. Lähinnä soitin voi löytyä siinä tapauksessa mikäli sitä on yritetty kanittaa ja panttilainaamon virkailija on ilmoittanut asiasta poliisille. Tämäkin mahdollisuus soittimen takaisin saamiseksi onnistunee vain siinä tapauksessa mikäli rikosilmoitus on tehty mahdollisimman nopeasti ja soittimen tuntomerkit ovat mahdollisimman monen panttilainaamon tai soitinliikkeen tiedossa. Veikkaanpa, että vain murto-osa varastetuista soittimista palautuu oikealle omistajalle ja useimmat kulkeutuvat ulkomaille, josta niitä on mahdotonta saada takaisin.
"Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T
weelie
08.02.2005 14:43:28
Moni kirjoittelee nettiin innoissaan mitä soittimia omistaa ja minkä arvoisia ne on. Harva kuitenkin tajuaa, että varkaat voivat aivan hyvin kerätä tietoa ja käyttää tilaisuuden hyväkseen.

No joo. Mielestäni se, että kertoo tarkalleen netissä sarjanumeroa myöten voi toimia myös vakuutusturvana. Tai jotain.

(Jos joku haluaa varastaa mun kitarani, niin kyllä on huonossa hapessa varkaidenkin saalisvainu. Tietysti ymmärrän että joillain on oikeasti iso kasa rahaa kiinni roinissa, mun soittimet on täysin korvattavissa seuraavasta palkasta.)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
kulmahiomakone
08.02.2005 15:26:11
-> ok. Siis "poliisi löytää varastetun kitarani" oli kai tarkoitus sanoa? Eikä "poliisi löytää minulta varastetun kitaran"?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)