Maze_ 27.01.2005 23:20:32 | |
---|
Eli onko tällänen multiefektivehe Korg Toneworks AX 1500G kannattava ostos? Eli löytyykö sitää hyvä saundisia efekteitä? Irtooko siitä mehevät säröt jotka soveltuu hard rockin ja heavy metallin soittamiseen? |
Fide 27.01.2005 23:21:59 | |
---|
kokeileppa hakua... Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> |
LesPaul70 28.01.2005 08:12:21 | |
---|
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
waukku 01.02.2005 20:37:04 | |
---|
Saako tässä laitteessä esim.delayn ja wahin yhtä aikaa? How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all? |
Jankku 01.02.2005 20:41:31 (muokattu 01.02.2005 20:41:47) | |
---|
Saako tässä laitteessä esim.delayn ja wahin yhtä aikaa? Kyllä pitäsi saaha... En kyllä mene vannomaan. Ylös, ulos ja lenkille! |
biibob 01.02.2005 22:40:37 | |
---|
Ei saa delayta ja wahia yhtäaikaa. Echo kaiun saa, mutta delayta ei, niinkuin ei myöskään mitään muutakaan modulaatioefektiä, jos on pedaali käytössä muussa kuin volume tarkoituksessa. Säröt ovat sellaisia tilututs säröjä. Itse en tykkää yhtään. Ne ovat niin kompressoituja, ettei soittatatsilla ole mitään merkitystä. Särö vaihtoehtoja on mainosten mukaan paljon, mutta ne säröt eivät yllä oikeastaan muulle kuin hevi tasolle. Blues-säröä turha unelmoidakkaan. Modulaatioefektit ovat ihan hyvän kuuloisia, jos säätää oikein, tosin niissääkin on joku koneellisuus siinä soundissa. Nauhoitus ominaisuus on mukava lisä, mutta siinäkin on pari selkeää miinusta: nauhoitusaika on vain 16sek, joka tuntuu jäävän aina liian lyhyeksi, tosin kyllä tähän saa ihan hyvin joitain komppikiertoja, jos vaikka sooloja opettelee. Toinen haitta on, että mitään efektejä/kaikuja/pedaalia ei voi käyttää nauhoitusominaisuudessa. Siinä nyt jotain. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
waukku 02.02.2005 12:30:50 | |
---|
Kiitoksia biibobille...Taidan kyllä jättää ostamatta tuon vekottimen...Niinhän se vaan taitaa olla että multiefekteistä ei taida irrota kuin kylmää digitaali säröä...Sinkku pedaalt taas maksaa niin perhanasti. Hitto. How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all? |
-Prokitaristi- 08.02.2005 14:41:50 | |
---|
Osta BOSS ME-50 se o parempi siinä saa säröt, delayt, modulationit ja wahit samaan aikaan |
jpaa 08.02.2005 18:09:50 | |
---|
Kyllä ainakin miun AX1500G:ssä saapi wahin ja delayn yhtäaikaa päälle... Valittavana on kaksi erilaista delayta. Vehe on ihan näppärä, minun kotisoittoihin just käypänen. Voxin Tonelab SE:tä olen kyllä alkanu himoitsemaan.. Soittelen välillä trankun ja vanhan putkipelin kanssa ja sounditkin saan kyllä itelleni täysin mieleiset. Kokeilin Bossin ME-50:ä tuossa joku aika sitten omilla vehkeillä ja siitä voin sanoo että yhtään hyvää saundia en siitä vehkeestä saanu kummallakaan vahvistimella. |
biibob 08.02.2005 18:53:36 | |
---|
Kyllä ainakin miun AX1500G:ssä saapi wahin ja delayn yhtäaikaa päälle... Valittavana on kaksi erilaista delayta. Vehe on ihan näppärä, minun kotisoittoihin just käypänen. Voxin Tonelab SE:tä olen kyllä alkanu himoitsemaan.. Soittelen välillä trankun ja vanhan putkipelin kanssa ja sounditkin saan kyllä itelleni täysin mieleiset. Kokeilin Bossin ME-50:ä tuossa joku aika sitten omilla vehkeillä ja siitä voin sanoo että yhtään hyvää saundia en siitä vehkeestä saanu kummallakaan vahvistimella. Delayta ja wahia ei saa yhtä aikaa päälle. Wahin saa echon kanssa yhtäaikaa, mutta ei delayn. Echo ja delay ei myöskään ole sama asia. Niinkuin jo aiemmin sanoin ax1500g:ssä ei saa mitään modulaatio efektejä jos pedaalissa on käytössä joku muu kuin volume mode. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
jpaa 08.02.2005 19:58:23 | |
---|
Korjaa nyt vielä uudelleen jos olen väärässä mutta laudasta saa päälle wahin ja sen lisäksi Ambience osastosta joko stereo delayn tai ping pong delayn ja echot on vielä niiden lisäksi(siis joko kaiku tai delay). Näin ainakin minun laudassa. |
biibob 08.02.2005 21:44:34 | |
---|
Korjaa nyt vielä uudelleen jos olen väärässä mutta laudasta saa päälle wahin ja sen lisäksi Ambience osastosta joko stereo delayn tai ping pong delayn ja echot on vielä niiden lisäksi(siis joko kaiku tai delay). Näin ainakin minun laudassa. Sori nyt tunnustan täysin, että oli mun moka. Muistelin vain, että delay olisi vain modulaatio osastolla. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |