Aihe: Putki- vs trankkupääte PodXT pro:n perässä
1
Säätäjä
13.02.2005 11:11:13
Onko kukaan päässyt vertaamaan vierekkäin putki- ja trankkupäätettä mallintavan perässä? Löysin haulla monta kirjoitusta, jossa mallintaviin suositeltiin Rocktronin Velocityä tai muuta neutraalia transistoripeliä päätteeksi, mutta monellakaan ei tuntunut olevan kokemusta, miten mallintavat toimii puktipäätteen kanssa verrattuna trankkuun.
Pim pom.
sihvoh
13.02.2005 13:51:14 (muokattu 13.02.2005 14:04:41)
Itse olen kokeillut monia erilaisia vaihtoehtoja Guitarportin kanssa (POD XT tietokoneversiona) ja molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. En ota kantaan kumpi on parempi, koska tämä on kyllä makukysymys.

Perusero on seuraavaa:

1) Putkipääte ja kaappi

- Aktiivinen "filtteri" joka osallistuu soundin muokkaamiseen
- Päätesäröllä maukkaita soundeja joidenkin makuun

2) Puolijohdevahvistin (PA-tyyliin)

- Ei väritä ääntä - soundit tulevat kokonaan PODista

Elikkä vaihtoehdolla 1 on syytä vääntää kaappimallinus pois päältä ja käyttää PODia etuasteena, jolla boostaa tuota päätettä.

Vaihtoehdolla 2 on kaappimallinnus sitten oleellinen asia, joka vaikuttaa todella paljon soundiin.

Se mikä olisi hyvä juuri omaan käyttöön selviää vain testaamalla itse. Itse tykkäsin putkiradioista GP päätteenä, mutta ongelma on se, että luukuttaminen ei onnistu kerrostalossa. Nyt päätteen virkaa hoitavat aktiivikaiuttimet ja se on mulle ainakin nyt paras vaihtoehto.

Toki kokeilin putkivahvistimia myös kaappimallinosten kanssa, mutta lisäarvo aktiivikaiuttimiin on silloin kyllä aika lähellä nollaa. Se päätesärö oli se paras juttu putkipäätteen kanssa, mutta vaati luukuttamista.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)