Aihe: Warmoth
1
Khadar
12.02.2005 13:03:34
Torilla on ollu jo pitkään myytävänä Warmothin VIP mallinen sähkökitara (PRS kopio). Oon koittanut laittaa pikaviestiä ja sähköpostia, mutta myyjää ei kai kiinnosta päästä kitarastaan eroon, kun ei ole vastannut muuta kuin ensimmäisen kerran jälkeen, jolloin hän kehtotti kirjottamaan englanniks. Kun kaverista ei kerta kuulunut, niin menin Warmothin sivuille laskeskelee hintaa samantyyppisille osille. En ole ihan varma mitä kaikkea siihen nyt pitäisi ostaa, mutta ~850 dollaria tuli kokopaketin hinnaksi, kun laitoin kaiken mitä luulen tarvitsevani.

Bodyksi suunnittelin VIP26 mallia:
http://www.warmoth.com/showcase/sc_ … ar&menuItem=9&subMenuItem=1
"Unpainted Solid VIP Bodies", tämä ei varmaan vaadi enään mitään lakkaa erikseen pintaan, vaan on käypä sellaisenaan soittoon? Mitäs puita ovat Swamp Ash ja Koa?

Kauloja on kahta skaalaa, eli 24-3/4 in. ja 25-1/2 in. Onko väliä kumman noista laitan tuohon bodyyn kiinni? "Fretting included", eli nauhat kuuluvat kaulan hintaan ja ovat asennettu valmiiksi? Straight 12" Radius, Compound 10" - 16", mitäs arvoja nämä ovat? Vaatiiko nuo Warmothin kaulat jotain käsittelyä vai ovatko valmiita suoraan soittoon? Tuossa esimerkki kaula:
http://www.warmoth.com/showcase/sc_ … mp;subMenuItem=0&subMenuItem2=0

Onko tuossa kitaran kasaus vaiheessa jotakin, missä kannattaisi ottaa soitinrakentajaan yhteyttä? Virityskoneet, mikit ja tallat oon vaihtanut vanhempiin kitaroihini. Onko tuo satulan kiinnitys minkälainen toimenpide?

Kertokaa myös muita osiin ja kasaukseen liittyviä vinkkejä. Hinnoista, veroista, tulleista ja valmistajasta en tarvitse lisää tietoa.
Juzzu
12.02.2005 14:31:48
Mitäs puita ovat Swamp Ash = Suosaarnia
ja Koa? = Koa

Kauloja on kahta skaalaa, eli 24-3/4 in. ja 25-1/2 in. Onko väliä kumman noista laitan tuohon bodyyn kiinni?

Kummasta nyt pidät enemmän. Mä tykkään ehkä enemmän 24 3/4. Jos sun settis ei ole sovitettu tuohon, niin muista että tallan paikka sitten muuttuu tuon skaalan mukana. ja voi vaikuttaaa moniin muihinkin asioihin.

Straight 12" Radius, Compound 10" - 16", mitäs arvoja nämä ovat?

Otelaudan kaarevuuden säde. Kyllä siellä warmothin sivuilla ne selitetään, en jaksa itse hakea.

tuo 12" on koko matkaltaan 12-tuumanen, tuo muuttuvasäteinen taas on kaulan päästä 10-tuumainen ja radius kasvaa koko ajan siten että kaulan rungon päässä viimeisillä nauhoilla säde on jo 16 tuumaa. Soitettavuuden kannalta valkkasin itse tuon muuttuvan.

Kertokaa myös muita osiin ja kasaukseen liittyviä vinkkejä.

Mieti kaikki asiat kolmesti ennen kuin teet mitään.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)