hanipai 12.02.2005 20:20:55 (muokattu 12.02.2005 20:21:22) | |
---|
Onkos noi Jackson japsi neck-thrut hyviä. Vai kannattaisko mieluummin hankkia joku 80-luvun jenkkikramer tai saman vuosikymmenen ESP? Ei mulla ainakaan jenkki Soloistiin oo varaa, mutta neck-thrusta en tingi paitsi ehkä Satrianin skitassa. Haen nyt kuitenkin vaihtoehtoa tuolle Iban JS1000:lle nimenomaan neck-thru-mallista, aidolla floyd rosella varustetusta skitasta. Vinkkejä. Joku noin 700$ käytetteävissä tai 750euroa ja käyetttynä tarkotus hankkia. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Jormaz 12.02.2005 20:28:39 | |
---|
SL3:han eroaa jenkistä siinä että otelauta on ruusupuuta, ei oo reunalistoja ja talla on mallia lisenssi, mikit on SD:n. Hmm.. mä kattelisin ehkä jonnekin Charvelin (esim. Model 6, 650) suuntaan. Oman 650:n ostin 500€:lla. Model 6 voi maksaa pikkasen enemmän. Ja tietty tsekkaa Carvinin DC-sarja! Saat varmasti 750:llä ja vähemmälläkin laatupelin. Mactep - Intro Golgotha |
hanipai 12.02.2005 20:34:34 | |
---|
SL3:han eroaa jenkistä siinä että otelauta on ruusupuuta, ei oo reunalistoja ja talla on mallia lisenssi, mikit on SD:n. Hmm.. mä kattelisin ehkä jonnekin Charvelin (esim. Model 6, 650) suuntaan. Oman 650:n ostin 500€:lla. Model 6 voi maksaa pikkasen enemmän. Ja tietty tsekkaa Carvinin DC-sarja! Saat varmasti 750:llä ja vähemmälläkin laatupelin. Tosiaan siin on JT580 LP Double Locking 2-Point Tremolo. No ei sit sitä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Hannu H. 12.02.2005 20:54:01 | |
---|
kramerin necktrough mallia uskaltaisin suositella, kun oma pacer imperialinikin (pulttikaulalla) on loistava soitin. "May the tone be with you" IHKK #19 |
Crossroad 12.02.2005 23:00:59 | |
---|
mulla on charvel model 6 ja jackson soloistin japseissa kasattu versio..nuo kaksi kitaraahan on lähes identtiset keskenään paitsi jacksonissa on ebony otelauta ja schallerin talla..molempiin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. |
Ze Kink 12.02.2005 23:24:54 (muokattu 12.02.2005 23:25:25) | |
---|
Carvineita voin kyllä suositella, samoin noita kasaricharveleita. Hyviä pelejä ovatten ne, eikä hinnalla pilattuja. Ja Kramerit ovat tietenkin loistavia myös. E: poistin vahingossa tehdyn lainauksen |
hanipai 13.02.2005 13:01:03 (muokattu 13.02.2005 13:23:01) | |
---|
Carvineita voin kyllä suositella, samoin noita kasaricharveleita. Hyviä pelejä ovatten ne, eikä hinnalla pilattuja. Ja Kramerit ovat tietenkin loistavia myös. E: poistin vahingossa tehdyn lainauksen Oon kyl harkinnut myös ESP LTD M-1000:tta, KH-2:sta, KH-602:sta.. Se SL-3 talla on kuulemma ihan surkee. Olikohan se Vellii, joka vertas sitä Iban huonoimpaan. Ei oo kyllä järkee laittaa huonoa tallaa kalliiseen skittaan. Vaatimuksena siis se aito floikka tai edes hyvä floikka. Iboista oon miettinyt RGT3020:stä. Hammetit olis ihan hyviä varman, mutta en mielellään ottaisi mustaa kitaraa, ei kuulemma sovi sisutukseen ja pöly näkyy herkästi; ne naiset:) Jackson SL-2:ssa on muuten orkkis floikka ja se on kai halvempi kuin SL-1? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
mungiisi 13.02.2005 13:32:37 | |
---|
Osaako kukaan sanoa että onko tuo SL3 samaa sarjaa kun "vanhanajan" Professional soloistit yms? Ois meinaan ihan oiva keppi tollanen SL3, talla vaan uusiksi. |
hanipai 13.02.2005 13:45:59 (muokattu 13.02.2005 13:53:56) | |
---|
Osaako kukaan sanoa että onko tuo SL3 samaa sarjaa kun "vanhanajan" Professional soloistit yms? Ois meinaan ihan oiva keppi tollanen SL3, talla vaan uusiksi. Niin ja osaako kukaan sanoa, että kuinka helposti siihen saa original Floyd Rosen laitettua? Toinen kysymys liittyy tuohon kaulaan, että eroaako se paljon esim. Ibanezin wizard 2 kaulasta, miten? Oon testannut lähinnä vain pulttikaulasia Jacksoneja ja niissä otti päähän typerä kaulaliitos. neck thrussa ei olisi sitä ongelmaa. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
-K- 13.02.2005 15:24:08 | |
---|
Iboista oon miettinyt RGT3020:stä. Kitarapajalla olisi käytetty RGT3120. 2xpaf pro mikitys vaan ei meikäläistä sytytä. Ei suotta elämys. |
mungiisi 13.02.2005 16:29:08 | |
---|
Niin ja osaako kukaan sanoa, että kuinka helposti siihen saa original Floyd Rosen laitettua? Tiedän yhen tyypin joka on laittanut RR3:n original floikan ja hyvin mahtui, ei tarvinu tehä mitään puutöitä, eli sen perusteella tohon SL3:nkin tuo OFR menisi. |
hannlain 14.02.2005 09:57:19 | |
---|
Jep, mulla oli kanssa puoltoista vuotta sitten haussa neck-thru tuossa hintaluokassa ja KH-602:seen loppujen lopuksi päädyin. Testasin silloin myös tuon SL3:n ja lisäksi Schecterin C-1 FR:n (Schecter on itse asiassa liimakaulalla). SL3:n tiputti just epäily tuosta Jaskan oman lisenssi-floikan laadusta versus OFR, joka löytyy KH-602:sesta. Lisäksi KH:602:n kaula sopii paremmin omaan käteen. Jaskassa on hieman ohuempi kuin LTD:n kaulat. Yhtään Jaskan suuntaan ei valinta helpottunut, kun DLX Musicissa sitä testatessani myyjä laittoi sen kiinni johonkin mallintavaan vehkeeseen enkä mä siitä mitään kunnon soundeja saanu pihalle ;) Musamaailmassa taas pariin eri otteeseen testasin KH-602:sta. Ekalla kerralla vahvarina tais olle 5150 4x12 kaapin kanssa ja toisella kerralla Engl Screamer. Kyllä jytisi eikä valinta noiden välillä enää ollut vaikea. Noi SL2:set taitaa mennä aika paljon kalliimmiksi kuin ym. mallit. Ne on jo USA select seriestä, kun SL3:set on Jaappanissa tehtyjä. Ainakin torilla pariin otteeseen ollut käytettynä yksi SL2:nen mutta hintaa oli muistaakseni reilusti yli puoltoista tonnia. Ja Jacksonin hinnastossakin hinnat on SL1:n luokkaa. |
hanipai 14.02.2005 12:04:38 | |
---|
Jep, mulla oli kanssa puoltoista vuotta sitten haussa neck-thru tuossa hintaluokassa ja KH-602:seen loppujen lopuksi päädyin. Testasin silloin myös tuon SL3:n ja lisäksi Schecterin C-1 FR:n (Schecter on itse asiassa liimakaulalla). SL3:n tiputti just epäily tuosta Jaskan oman lisenssi-floikan laadusta versus OFR, joka löytyy KH-602:sesta. Lisäksi KH:602:n kaula sopii paremmin omaan käteen. Jaskassa on hieman ohuempi kuin LTD:n kaulat. Yhtään Jaskan suuntaan ei valinta helpottunut, kun DLX Musicissa sitä testatessani myyjä laittoi sen kiinni johonkin mallintavaan vehkeeseen enkä mä siitä mitään kunnon soundeja saanu pihalle ;) Musamaailmassa taas pariin eri otteeseen testasin KH-602:sta. Ekalla kerralla vahvarina tais olle 5150 4x12 kaapin kanssa ja toisella kerralla Engl Screamer. Kyllä jytisi eikä valinta noiden välillä enää ollut vaikea. Noi SL2:set taitaa mennä aika paljon kalliimmiksi kuin ym. mallit. Ne on jo USA select seriestä, kun SL3:set on Jaappanissa tehtyjä. Ainakin torilla pariin otteeseen ollut käytettynä yksi SL2:nen mutta hintaa oli muistaakseni reilusti yli puoltoista tonnia. Ja Jacksonin hinnastossakin hinnat on SL1:n luokkaa. Jostain luin, että jenkki-Jacksoneissa ois pyöreempi kaula kuin Japniversioissa ja siis myös paksumpi jonkin verran.KH-602 vois olla ihan hyvä joo. ESP LTD-mallistossa on muuten tosi vähän sopivia vaihtoehtoja ja värivalikoimat todella suppeita verrattuna SL jaskoihin. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hannlain 14.02.2005 14:15:43 | |
---|
KH-602 vois olla ihan hyvä joo. ESP LTD-mallistossa on muuten tosi vähän sopivia vaihtoehtoja ja värivalikoimat todella suppeita verrattuna SL jaskoihin. Itse asiassa ykköstoiveena mulla tuolloin oli ESP-LTD M-1000 Deluxe. Tekniikaltaan muuten sama kuin KH-602, mutta yhdellä volumella (KH-602:ssa molemmille mikeille oma volume). Ulkonäöllisesti olis vaan ollut huomattavasti paremman näköinen kuin KH-602, jonka pääkallo-inlayt ei nyt niin hirveän tyylikkäät ole ;) Tuota M-tonnia ei vaan missään päässyt livenä näkemään/kokeilemaan ja olisi joutunut kolme kuukautta odottelemaan jos olisi tilannut. Ja jos olis tilannut, olisi samalla pitänyt sitoutua myös se ostamaan :( Kun hintakin oli muutaman sata euroa kovempi kuin KH-602:sella en tuota M-1000 deluxea sitten lähtenyt kokeilematta tilaamaan. Noi Jaskatkin taitaa pääosin olla tilauskamaa. Ainakin puoltoista vuotta sitten DLX Musicissa oli silloin tällöin yksi kappale SL3:sia liikkeessä ja muita värejä olisi pitänyt odotella jonkin aikaa. Tarkkaa toimitusaikaa en nyt muista. |
mhaarala 14.02.2005 16:13:20 | |
---|
Turun Soitin Laineella on hyllyssä ainakin SL2... hinta tosin on siellä 2500:n huonommalla puolella. |
Ben_D 14.02.2005 16:58:43 | |
---|
Turun Soitin Laineella on hyllyssä ainakin SL2... hinta tosin on siellä 2500:n huonommalla puolella. Taitaa olla Amerikkamalli..Sen kyllä huomaa heti hinnassa.. |
hanipai 14.02.2005 17:16:58 (muokattu 14.02.2005 17:56:22) | |
---|
No tälläsen saat Saksan ebaystä Jackson USA Soloist SL1 CALIFORNIA SUNSET Custom SL-1 1129e Tää on custom-maalattu jenkki-Jackson. Usasta kun tilaa niin menee törkeenä muita maksuja. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
LaXu 14.02.2005 17:35:41 | |
---|
Japanissa myydään myös Jackson Stars nimikkeen alla Japanissa valmistettuja Jacksoneita. Jenkkimalleja spekseiltään vastaavalla kepukalla hintaa n. 1000€. Schallerin floikat noissa. Ainakin Ishibashin kautta pitäisi saada, heidän sivuillaan tosin ei ole kuin noita halvempia lehmusrunkoisia ja ruusupuisella otelaudalla varustettuja malleja, mutta luulisi noita kalliimpiakin saavan jos kysyy. Veroineen ja postikuluineen tuollaiselle tonnin kepukalle tulisi suunnilleen 1400€ hintaa, ei paha jos vertaa jenkki-Jacksonien reilun parin tonnin hintoja. http://www.jacksonstars.com |
apuri 14.02.2005 17:52:19 (muokattu 14.02.2005 17:56:28) | |
---|
|
-AK- 15.02.2005 00:50:04 | |
---|
JT-580 on aivan hyvä peli. Vuosien kokemuksella. |