Skeletor_ 13.04.2017 15:06:15 | |
---|
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta. |
Metalkallo 13.04.2017 17:34:10 | |
---|
Varmaan Marshall JCM800 tai JVM, tuo Peavey tai Mesa. Vähemmän on nykyään enemmän |
Vainottu 13.04.2017 17:43:06 | |
---|
Jos haetaan parasta niin itse lähtisin todennäköisesti hakemaan ratkaisua Diezelin valikoimista VH4 tai Herbert. Ainakin ne mitä olen päässyt testaamaan, kuulostaa järjettömän hyvältä. Ja kalliilta. Engl Invader/Savage toimii myös. Omassa omistuksessa olleista tuohon käyttöön on ehkä parasta saundia tarjonnut Framus Dragon. Cobra on myös hyvä, jopa parempi. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
Antti1 13.04.2017 18:51:11 | |
---|
Vainottu: Jos haetaan parasta niin itse lähtisin todennäköisesti hakemaan ratkaisua Diezelin valikoimista VH4 tai Herbert. Ainakin ne mitä olen päässyt testaamaan, kuulostaa järjettömän hyvältä. Ja kalliilta. Engl Invader/Savage toimii myös. Omassa omistuksessa olleista tuohon käyttöön on ehkä parasta saundia tarjonnut Framus Dragon. Cobra on myös hyvä, jopa parempi. Näistä puollan eniten VH4:sta, joskin siinä on sellainen vähän tiukempi ja kompressoidumpi, sekä keskiäänisempi ominaissoundi kuin Herbertissä. Cobra taas on paljon raaemman kuuloinen, sopivalla kaapilla yksi parhaista soundeista megajunttaamiseen. Bias vaan järkeviin lukemiin, jos se on tehtaan jäljiltä vielä. Invader on mun mielestä noiden rinnalla jotenkin hajuton ja mauton, Savage taas ohuemman ja keskiäänisemmän kuuloinen. Rectot tietty toimivat boostin kanssa, jos sen tyylisuunnan soundi maistuu ylipäätään. 5150 ja sen eri inkarnaatiot pääsevät about samaan lopputulokseen kohtuullisesti. |
Vainottu 13.04.2017 21:54:41 | |
---|
Antti1: Näistä puollan eniten VH4:sta, joskin siinä on sellainen vähän tiukempi ja kompressoidumpi, sekä keskiäänisempi ominaissoundi kuin Herbertissä. Cobra taas on paljon raaemman kuuloinen, sopivalla kaapilla yksi parhaista soundeista megajunttaamiseen. Bias vaan järkeviin lukemiin, jos se on tehtaan jäljiltä vielä. Invader on mun mielestä noiden rinnalla jotenkin hajuton ja mauton, Savage taas ohuemman ja keskiäänisemmän kuuloinen. Rectot tietty toimivat boostin kanssa, jos sen tyylisuunnan soundi maistuu ylipäätään. 5150 ja sen eri inkarnaatiot pääsevät about samaan lopputulokseen kohtuullisesti. Taisi olla juurikin sun VH4:n mitä tuli joskus pöristeltyä. :) Se on kyllä hienon kuuloinen vahvistin. Englit on muutenkin vähän mielipiteitä jakavia. Ne voi olla monet aika terävän kuuloisia. Itse kyllä tykkään. Ei jää jalkoihin bändin kanssa. :) Esim Blackmore toimii todella hyvin eikä ole kohtuuttoman hintainen laite. Rectot ei itselle oikeen toimi. Mä tykkään mun keskiäänistä. :D Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
Shredator 13.04.2017 22:04:28 | |
---|
Mörkömättöön on parhaat 6505, Engl Savage ja Mesa Dual Rectifier. Ja kaveriksi se kaikkein tärkein eli ts808. |
antikristus 13.04.2017 23:19:55 | |
---|
6505 + od-808 olis mun go to. Friedmania ois mielenkiintonen päästä kokeilee. Jackson-mies |
Skeletor_ 14.04.2017 15:27:01 | |
---|
Asiallista keskustelua. Mites Peaveyn 6505MH? Onko kokemuksia. Youtuben ääninäytteistä ei oikein kunnollista käsitystä tule. Hyvin tasapaksua ja saman kuuloista. Ainakin helppo roudattava. Mekkala tuskin riittää isompiin juttuihin. https://www.youtube.com/watch?v=fzB88WS_QM0Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta. |
antikristus 14.04.2017 15:36:59 (muokattu 14.04.2017 19:28:32) | |
---|
Jackson-mies |
LepakonNahka 14.04.2017 21:57:49 | |
---|
Jos olisin todellinen rahamies niin hommaisin nykyisen Laney Ironheartin rinnalle Bogner Überschallin, tiukkaa ja erottelevaa aivan äärimmäisillä norjasäröilläkin. Soitan A-vireisellä baritonilla. kohta alkaa kalman tanssi... |
Skeletor_ 14.04.2017 23:16:24 (muokattu 15.04.2017 01:15:50) | |
---|
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta. |
Skeletor_ 14.04.2017 23:22:27 (muokattu 14.04.2017 23:23:45) | |
---|
hevuorenmaa 15.04.2017 00:12:35 | |
---|
Mäkin komppaan mm. Savagea, tai juuri tuota videon Peaveytä, mutta huomautan myös että on olemassa Kerry Kinging JCM 800 Sig, ja toisekseen Morbid Angel vetää JCM 900:lla. Joku kevyempi vahvari voi erottua ehkä massasta ja kuulostaa soittajasta riippuen rankemmalta, riippuen mitä haetaan. |
Jouni Antero 15.04.2017 09:28:18 | |
---|
Ei kuulu minun elämääni, mutta miksi ei marrrrr_allllin putki bassostäkki? Rumpuja täytyy soittaa siten, että virveliin osutaan säännönmukaisesti! |
jhlamm 15.04.2017 16:54:53 | |
---|
Riippuen millaista mörköilyä oikeasti haluaa. Monesti samankin valmistajan eri hevivahvistimen kuulostavat todella erilaisilta. Toinen on, että paljonko siihen haluaa syytää rahaa, mutta omat ehdotukseni ovat seuraavat (kaikki sellaisia joilla soittanut): Eng Invader - mielestäni kaikkein tykein soundi. Sopivan tiukka ja pureva. Kanavissa riittää valinnanvaraa ja menee jopa ilman sitä purkkia siinä edessä tiukentamassa. Sisäänrakennettu gate on iso plussa itselläni. Engl Blackmore - Sanoisin, että vähän kuin invader mutta sen pikkuveli. Ei ihan samaa jytää, mutta potkii hyvin. Halvempi kuin isoveljensä. Peavey 6505 (plussa tai ilman) - Taitaa olla se perusvahvari omasta mielestäni metallissa. Sillä on moni bändi levylle vetänyt ja niitä jostain syystä liikkuu todella halvallakin. Se tossa piivissä on, että se on omaan korvaan melko äänekäs/kiertoherkkä/kohinainen eli noisegatea hankkii sitten samaan kauppaan. Kliinit ei vakuuta, mutta kuka niitä käyttää. Mark DV 6 - tällä Killswitch Engagen pojat veteli aikoinaan. Omaan korvaani kivan pureva ja tiukka soundi, mutta ei kaikkia miellytä. Kaverini sanoin: jotain puuttuu, mutta ei osaa sanoa eli jakaa joidenkin mielipiteet. Bugera 6260 (tai vastaavat) - kyllä, se on oikeasti hintaisekseen kohtuullisen kova peli. Ainahan noista sanotaan, että on vikaisia ja muuta, mutta en omalla tai kaverien kohdalla ole yhteenkään vialliseen törmännyt. Ja suora kopiohan tuo on käytännössä Peaveyn 6505:stä ja hyvin siinä onnistuu. Ei aivan samanlaisia kuin esikuvansa, mutta ei niinkään huono- vaan erikuuloinen. Post Scrotum: Itse en ole syttynyt Mesan Dual Rectumfrierille. Jotenkin omaan mieleen oli löysä. Vaatii ainakin sen pedaalin eteensä. Tosin niin vaatii noista mainituista moni muutenkin. Jos joku Mesa niin stiletto deuce, se on rässiä. Tärkeämpänä jaaritteluna sanon, että parempi laittaa rahaa myös kaappiin. Mielummin halpa vahvari ja kallis kaappi kuin toisinpäin. Liian usein kaapin kohdalla säästellään, vaikka se vaikuttaa törkeän paljon siihen soundiin. ENGL, Mesa, Orange, Peavey... Se onkin sitten makukysymys. Budjettiluokassa Framuksen V30 kaapit. Oma suosikki on ENGL iso kaappi K100 ja V30 elementeillä X-asetelmassa. Toinen kova on Krank Rev kaappi, mutta en satavarma ole elementeistä. Muistaakseni Texas heat. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
JaaGeRMaisTeR 16.04.2017 22:56:34 | |
---|
Mitä nuita pikku vermeitä on testannut, niin nykyinen Laboga on omaan mieleen eniten. Eipä ole nuissa 15W kokoluokissa tullut parempaa vastaan ja onhan nuita tullut testattua stareista, engl ja mitä nuita nyt on. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
Skeletor_ 17.04.2017 00:39:08 | |
---|
Jouni Antero: Ei kuulu minun elämääni, mutta miksi ei marrrrr_allllin putki bassostäkki? Onkohan joku käyttänyt bassokamoja tähän tarkoitukseen? Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta. |
Antti1 17.04.2017 03:17:18 | |
---|
Skeletor_: Onkohan joku käyttänyt bassokamoja tähän tarkoitukseen? Jos tossa tarkoitettiin JCM 800 bassoversiota, niin siinä ei ole soundillisesti kuin hiuksenhieno ero kitaramalliin yläpäässä. Johtuu pitkälti siitä, että niissä on parin komponentin ero sisääntulossa, eikä mitään muuta. |
tommiot 17.04.2017 17:03:33 | |
---|
Antti1: Jos tossa tarkoitettiin JCM 800 bassoversiota, niin siinä ei ole soundillisesti kuin hiuksenhieno ero kitaramalliin yläpäässä. Johtuu pitkälti siitä, että niissä on parin komponentin ero sisääntulossa, eikä mitään muuta. Ööh? Just JCM800-sarjan bassonupeilla ei oo mitään tekemistä perinteisten 1959 tai 2203 -mallien kanssa etuasteen osalta. Aivan eri laitteita. JMP-sarjan bassonupit on lähes identtisiä, mutta JCM800 ei. |
Antti1 17.04.2017 19:42:55 | |
---|
tommiot: Ööh? Just JCM800-sarjan bassonupeilla ei oo mitään tekemistä perinteisten 1959 tai 2203 -mallien kanssa etuasteen osalta. Aivan eri laitteita. JMP-sarjan bassonupit on lähes identtisiä, mutta JCM800 ei. No anygays kumpi olikaan, niin jotakuinkin täysin samaa kamaa. |