![]() 31.03.2017 12:56:21 | |
---|---|
Tervehdys! Millaisia etuasteita käytätte kitaran ja efektien jälkeen, kun soitatte suoraan miksauspöytään? Olen ajatellut keventää keikkakamoja ja haluaisin soittaa muutamalla perinteisellä pedaalilla(pari säröä, kompura, delay, reverb, modulation) suoraan pöytään. Soitan tanssimusaa ja suomirokkia keikoillani, eli tuosta voi jo arvata puhtaan soundin olevan tärkeä kokonaisuudessa. En halua mitään mallintavia digihärppäkkeitä, mikäli niitä voin välttää. Mutta kaikki hyvät kokemukset otan vastaan. terv. Vesku | |
![]() 31.03.2017 13:58:51 (muokattu 31.03.2017 14:04:10) | |
Digitaalinen mallinnushärpäke. Fractal audio AX-8, ja elämä hymyilee. Vanhanliiton analoginen etuaste, vaikka Tech21 Sansamp suoraan pöytään kuulostaa todella ynseältä nykylaitteisiin verrattuna. Huomattavasti edullisempi ja pienikokoinen vaihtoehto olisi Atomic Amplifire. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 31.03.2017 14:14:46 | |
askomiko: Huomattavasti edullisempi ja pienikokoinen vaihtoehto olisi Atomic Amplifire. Tätä kyllä uskallan suositella. Ollut itsellä keikkakäytössä puolisen vuotta eikä moitteen sanaa löydy. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! | |
![]() 31.03.2017 16:09:21 | |
JHS Colourbox on tsekkaamisen arvoinen, itse ainakin tykkään kovin. | |
![]() 31.03.2017 16:53:06 | |
Jonkinlainen kaappimallinnos olis varmaan hyvä jos linjaan soittelee. Offtopikkia: sitä vaan, että miten sillä digitaalisuudella on enää väliä kun se kuitenkin päätyy läppärille. Vai onko täällä monikin joka äänittelee nauhoille? | |
![]() 31.03.2017 17:11:44 (muokattu 31.03.2017 17:12:23) | |
Gary Enfield: Jonkinlainen kaappimallinnos olis varmaan hyvä jos linjaan soittelee. No tämäkin. Tässähän on sitten vaihtoehtoja karvalakkimallin Mooer-pedaaleista Two Notes Torpedoihin. Tai sitten se digihärpäke jossa on vaffain-, efekti- ja kaappimallinnokset samassa paketissa. Offtopikkia: sitä vaan, että miten sillä digitaalisuudella on enää väliä kun se kuitenkin päätyy läppärille. Vai onko täällä monikin joka äänittelee nauhoille? Aloittaja puhui kyllä pelkästään keikkahommista. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! | |
![]() 31.03.2017 18:09:23 | |
arppah8: Aloittaja puhui kyllä pelkästään keikkahommista. Non niin puhui, offtopiikkiahan minä. Ehkä avaan oman ihmettelyketjun joskus. | |
![]() 31.03.2017 18:35:22 | |
Tää on kyllä niin mnettiä. Kaveri sanoo ettei digihärpäkkeitä kiitos, niin juuri niitä ruvertaan ensimmäisestä viestistä alkaen suoltamaan :-). Tämä johtuu kerettiläisestä suhtautumisesta yleisesti hyväksyttyä opinkappaletta kohtaan ja moisen esittäjä on käännytettävä oitis. No, minä käytän Koch Pedaltonea se on mielestäni hyvä. Itse tykkään myös passiivisista kaiutinsimulaatioista, joka kohta herättää koko joukon vastalauseita ja vaatimuksia kääntyä kannattamaan Torpedo Liveä :-D. Pääsinpähän kuitenkin sanomaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 31.03.2017 19:02:10 (muokattu 31.03.2017 19:02:43) | |
Omalle epämukavuusalueelle uskaltautuminen on usein kehittymisen välttämätön edellytys. Joku voi oikeasti tykätä pasiivisesta kaiutinsimulaatiosta ja kyllä sellaisellakin pärjää, mutta nää nykyiset digivehkeet vaan rulettaa aika monen niitä kokeilleen mielestä noin about sata-nolla. Olisko tosta (tai saman sarjan joku muu) kompromissiksi: http://www.soundtools.fi/verkkokaup … s-le-clean-dual-channel-preamp-info Mulla ei ole noista kokemusta, mutta jos kaappimallinnos on edes sinne päin mitä saman valmistajan digitaalisissa, niin voi olla hyväkin. "Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours." | |
![]() 31.03.2017 19:07:51 | |
hallu: Tää on kyllä niin mnettiä. Kaveri sanoo ettei digihärpäkkeitä kiitos, niin juuri niitä ruvertaan ensimmäisestä viestistä alkaen suoltamaan :-). Tämä johtuu kerettiläisestä suhtautumisesta yleisesti hyväksyttyä opinkappaletta kohtaan ja moisen esittäjä on käännytettävä oitis. No, minä käytän Koch Pedaltonea se on mielestäni hyvä. Itse tykkään myös passiivisista kaiutinsimulaatioista, joka kohta herättää koko joukon vastalauseita ja vaatimuksia kääntyä kannattamaan Torpedo Liveä :-D. Pääsinpähän kuitenkin sanomaan. Mutta kun ne ovat tätä päivää ja todennäköisesti paras vaihtoehto. Eihän tuo kysyjä niitä täysin tyrmännyt. Joten sanon Kemper....koska itselläni on se. :D ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... | |
![]() 31.03.2017 19:17:20 | |
Itse käytin useamman vuoden Tech 21 Leeds-pedaalia laudassani ja siitä Di-boxin kautta linjaan. Vallan pätevä värkki ja itse pidin kyllä soundeista kovasti ja monet kerrat keikan jälkeen soundia tultiin kehumaan. Myöskin monet miksaajat sanoivat että soundille ei tarvi tehdä mitään! Techin edessä minulla oli sitten säröt ja kaiut...eli ajattelin Techin spedua puhtaana vahvistimena jonka eteen laitan efektit :) Leevi - Routa (youtube) | |
![]() 31.03.2017 19:39:34 (muokattu 31.03.2017 19:40:37) | |
blues guitar: Mutta kun ne ovat tätä päivää ja todennäköisesti paras vaihtoehto. Eihän tuo kysyjä niitä täysin tyrmännyt. Joten sanon Kemper....koska itselläni on se. :D Kemperiä kehutaan ja se on epäilemättä hyvä, mutta se myös maksaa noin nelinkertaisesti tai ainakin kolminkertaisesti esimerkiksi tuohon mun Koch pedaltoneen verrattuna. Mitä tulee kaappisumuihin niin silloin kun niihin tutustuin, niin huomasin soundipolitiikan olevan vähän musagenresidonnainen. Varsinkin kaappisimuissa digitaaliset vei aika satanolla passiivisa kun mentiin säröissä lead/mättötasoille, kun taas kliinissä tai pikkubluesrosoista rokkirosoihin passiivinen toimi hyvin ellei erinomaisesti. Toisaalta ihan kliineissä melkeinpä ilman kaappimallia tuli parasta jälkeä. Kemperin suorituskyvystä en tiedä, mutta ainakin tietokoneella ajettava vahvistinmalli toimi kerrassaan loistavasti joissakin soundikonventioissa, mutta särön ja kliinin välisellä alueella en tosiaankaan ollut asiasta varma. Se tosin on myös se alue, jossa signaaliketjun jokainen osa-alue näkyy läpi eniten ja kaikki epämääräisyydet tai digitaaliset artefaktit saattavat pompata silmille. Minä en aina tiedä mistä ihmiset puhuu kun ne kehuvat jotakin tuotetta enkä sitä, että kuinka hanakasti porukat tulevat omista soundi-ihanteistaan ulos tutkimaan tilannetta laajemmassa yhteydessä. Itse huomasin arvioideni kääntyvän päälaelleen kun kokeilin soundeja joilla en juuri koskaan soita muuten. Sinusta minulla on semmeinen käsitys, että olet ihan oikea soittoniekka ja siksi annan arviollesi ihan erilaisen painon ja joutunen joskus ihan tosissani Kemperiin perehtymään. Eihän se sinällään haittaa, että porukat antaa erilaisia suosituksia siitähän on sitten aloittajalla mistä valita, mutta tässä ketjussa se vaan jotenkin hyppäsi silmille :-). Ehkä mä vähän provokatiivisen heiton tuohon väliin heitin.... älkää nyt ihan tosissanne sitäkään ottako :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 31.03.2017 19:49:45 | |
Elämä on paljon helpompaa (ja halvempaa) kun ei huomaa eroavaisuuksia analoginen/digitaalinen tai putket/trankku -välillä. Itse aina päädyn siihen mikä omiin em. eroa huomaamattomiin korviin kuulostaa parhaalta. Tuskin yleisökään huomaa mitään eroa, joten soittaa millä soittaa, nappaa ansaitun rahatukun kouraan ja baaritiskille mars. | |
![]() 31.03.2017 19:51:52 | |
Tässä muutaman vuoden takaa digihärpättimellä suoraan linjaan muutakin kuin matematiikkaheviä: https://youtu.be/POKPRCZ--q8 On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 31.03.2017 20:05:31 | |
askomiko: Tässä muutaman vuoden takaa digihärpättimellä suoraan linjaan muutakin kuin matematiikkaheviä: https://youtu.be/POKPRCZ--q8 Hienosti soitettu ja ihan uskottavat soundithan tuossa on, mutta onks se vähän etäinen? minä kaipaan sitä "naamassa" olevaa voimakasta läsnäolon fiilistä mikä tulee kun siihen eikä tehdä liikaa mitään tilamallinnuksia. En tiiä, musta tuntuu että mä olen aika yksin näiden mieltymysteni kanssa enkä oikein osaa selittää mitä ajan takaa, mutta ei se mitään. Tärkeintähän on että jokainen löytää itselleen sopivimmat kamppeet. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 31.03.2017 20:08:14 | |
Mites toi flyrig 5? Ite oon tommosta vähän miettiny varalaitteeksi keikoille. | |
![]() 31.03.2017 20:29:38 | |
Mulla on ollut nyt koeluontoisesti DigiTechin GSP1101 käytössä treeniksellä ja pari kolme keikkaakin sillä olen vetänyt, suoraan pöytään... | |
![]() 31.03.2017 20:32:25 (muokattu 31.03.2017 20:33:25) | |
hallu: Kemperiä kehutaan ja se on epäilemättä hyvä, mutta se myös maksaa noin nelinkertaisesti tai ainakin kolminkertaisesti esimerkiksi tuohon mun Koch pedaltoneen verrattuna. Mitä tulee kaappisumuihin niin silloin kun niihin tutustuin, niin huomasin soundipolitiikan olevan vähän musagenresidonnainen. Varsinkin kaappisimuissa digitaaliset vei aika satanolla passiivisa kun mentiin säröissä lead/mättötasoille, kun taas kliinissä tai pikkubluesrosoista rokkirosoihin passiivinen toimi hyvin ellei erinomaisesti. Toisaalta ihan kliineissä melkeinpä ilman kaappimallia tuli parasta jälkeä. Kemperin suorituskyvystä en tiedä, mutta ainakin tietokoneella ajettava vahvistinmalli toimi kerrassaan loistavasti joissakin soundikonventioissa, mutta särön ja kliinin välisellä alueella en tosiaankaan ollut asiasta varma. Se tosin on myös se alue, jossa signaaliketjun jokainen osa-alue näkyy läpi eniten ja kaikki epämääräisyydet tai digitaaliset artefaktit saattavat pompata silmille. Minä en aina tiedä mistä ihmiset puhuu kun ne kehuvat jotakin tuotetta enkä sitä, että kuinka hanakasti porukat tulevat omista soundi-ihanteistaan ulos tutkimaan tilannetta laajemmassa yhteydessä. Itse huomasin arvioideni kääntyvän päälaelleen kun kokeilin soundeja joilla en juuri koskaan soita muuten. Sinusta minulla on semmeinen käsitys, että olet ihan oikea soittoniekka ja siksi annan arviollesi ihan erilaisen painon ja joutunen joskus ihan tosissani Kemperiin perehtymään. Eihän se sinällään haittaa, että porukat antaa erilaisia suosituksia siitähän on sitten aloittajalla mistä valita, mutta tässä ketjussa se vaan jotenkin hyppäsi silmille :-). Ehkä mä vähän provokatiivisen heiton tuohon väliin heitin.... älkää nyt ihan tosissanne sitäkään ottako :-). Mielestäni näiden digileivänpaahtimien tarpeellisuus riippuu vähän siitä, kuinka monipuolista soundia tarvitsee. Esim. itsellä ne on täydellisesti unohdettu, koska mä en jaksa sitä säätämistä. Eli se on sinänsä ihan sama, miltä ne soundaa, ei kiinnosta. Enkä mä oikein ymmärrä, miten ns. yksinkertaisella putkivahvistimella ei pärjäisi soundien monipuolisuudessa. Pari spedua vielä ketjuun, niin loppu on miehestä kiinni, ei varmasti rajoita vehkeet ilmaisua. Toki se on aina helppo haukkua vehkeitä, kun ei soiton siipien alla noste riitä lentoon. ;) E. Ja itse siis unohduksen listalla on kaikki liikaa nappeja sisältävät, toteutustavasta riippumatta.. Less is more. | |
![]() 31.03.2017 20:39:27 | |
Laulava Kylätohtori: Mielestäni näiden digileivänpaahtimien tarpeellisuus riippuu vähän siitä, kuinka monipuolista soundia tarvitsee. Esim. itsellä ne on täydellisesti unohdettu, koska mä en jaksa sitä säätämistä. Eli se on sinänsä ihan sama, miltä ne soundaa, ei kiinnosta. Enkä mä oikein ymmärrä, miten ns. yksinkertaisella putkivahvistimella ei pärjäisi soundien monipuolisuudessa. Pari spedua vielä ketjuun, niin loppu on miehestä kiinni, ei varmasti rajoita vehkeet ilmaisua. Toki se on aina helppo haukkua vehkeitä, kun ei soiton siipien alla noste riitä lentoon. ;) E. Ja itse siis unohduksen listalla on kaikki liikaa nappeja sisältävät, toteutustavasta riippumatta.. No minäkin olen viimeiset pari päivää miettinyt miten saisin ostettua VibroChampini takaisin, jonka menin hätäpäissäni myymään :-D . Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 31.03.2017 20:39:48 | |
Laulava Kylätohtori: koska mä en jaksa sitä säätämistä. Vanhoille ihmisille uusien asioiden omaksuminen on vaikeaa. Vähän niinkuin vanhat mummot, kun tuli nuo laskujenmaksuautomaatit. Nuoremmille homma oli itsestään selvää, mutta vanhat jäärät jonotti pankkitiskeillä koska "aina on tehty näin" (narisevalla äänellä). Olet vanha, tee nuoremmalle sukupolvelle tilaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)