Aihe: Vaihtoehto Roland micro cubelle
1 2 3 4 5
Mare552
28.03.2017 20:51:03
Olen kyllästynyt Rolandin Micro Cubeen.

Mitä vaihtoehtoja olisi Cubelle, siis vähän isompaa, vähän kalliimpaa ja vähän monipuolisempaa?

Transistorivahvari kai ainoa vaihtoehto sen takia koska käytän sitä aika paljon kuulokkeilla, putkivahvareita ei liene ole sellaisia joita voi kuulokkeilla soitella ilman keinokuormaa?
Ai tähänks riville?
V.M.V
28.03.2017 21:01:17
Katanaa koettaisin itse.
LepakonNahka
28.03.2017 22:22:28 (muokattu 28.03.2017 22:23:07)
V.M.V: Katanaa koettaisin itse.

Katana on hyvä, toinen kova ois varmaan, ja onkin, Yamaha THR10.
kohta alkaa kalman tanssi...
Metalkallo
29.03.2017 00:03:32 (muokattu 29.03.2017 00:04:54)
Yamaha THR10 ja Boss Katana on hyviä juu noihin tarpeisiin. Yamaha pienempi kotivahvistin ja Boss Katana hieman isompitehoisempi jolla voi vetää pienempiä keikkojakin luultavasti jos haluaa.
Vähemmän on nykyään enemmän
Tomtom
29.03.2017 09:45:40
Mulla on kotona pyörimässä Vox DA-5 joka lienee samantasoinen ja hintainen kuin cube. Soundillisesti pidän parempana kuin cube, mutta ei ole kyllä lähelläkään noita edellämainittuja. Jos puhutaan ns oikeista vahvistimista niin esim Koch Studiotonessa on sisäänrakennettu keinokuorma eli kuulokehommelit toimii. HInta sitten tietty eri luokassa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Vellu64
29.03.2017 15:56:39
Laittaisin vaihtoehdoksi myös Blackstar HT-1R nuppi ja siihen 1x12" kaappi.
Yhdistelmä antaa suht. helkkarinmoisen jytinän tarvittaessa, vaikka 1W kyseessä. Mutta hiljaiseen soittoonhan tuo on juurikin hyvä. Kannattaa kokeilla mutta suosittelen 12" kaappia, koska soundaa sillä ehkä parhaiten hiljaa soitettaessakin.
Emuloitu tms, kuulokeulosotto on, jota en itse tosin käytä, kun ei tarvitse mökän määrää rajoittaa. Broidi on soittanut tuota mun yhdistelmää ja itse vetelen rumpuja päälle. Olen kevytkätinen rumpali tosin. Kevyet bänditouhutkin onnistuu.
Monipuolisuudesta en tiedä. Rokkijuttuihin, marsumaailma tyylistä soundia. Jonkinlaiset puhtaatkin lähtee. Pedaaleista ei mielestäni tykkää, kuin jostain bluesdriveristä kevyellä säädöllä. Pedaaleja en tämän kanssa ole käyttänytkään, kun omiin juttuihin on perussoundit passanneet ja säröähän piisaa jos tarvitsee. Jonkinlainen puoliputkilaitehan se on.
Näitä on vastaavia muillakin merkeillä, mutta muistaakseni tämä on halvimmasta päästä näissä tämän tyylisissä 1W putki/puoliputkimalleissa.
Ei se Boss Katanakaan kyllä paskempi ollut, kun testasin kaupassa. On ainakin monipuolisempi kuin tämä HT-1.
blues guitar
29.03.2017 16:04:57 (muokattu 29.03.2017 16:20:24)

Kuulokesoitto edellyttää aina jonkinasteista mallintamista (kaiutinemulointi). Joten suosittelen jotain mallintavaa, jollet halua käyttää putkivahvistinta ja keinokuormaa.
Myös transistorivahvistin tarvitsee kuulokesoitossa kaiutinemuloinnin, jos haluaa että soundaa kuulokkeilla yhtään samalta kuin kaiuttimella.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Mare552
29.03.2017 19:09:51
blues guitar: Kuulokesoitto edellyttää aina jonkinasteista mallintamista (kaiutinemulointi). Joten suosittelen jotain mallintavaa, jollet halua käyttää putkivahvistinta ja keinokuormaa.
Myös transistorivahvistin tarvitsee kuulokesoitossa kaiutinemuloinnin, jos haluaa että soundaa kuulokkeilla yhtään samalta kuin kaiuttimella.

Minulla on myös Epiphone Valve special putkivahvistin.

Joskus rakensin siihen Uraltone- rakennussarjasta keinokuorman ja olikin hienot saundit, mutta korvat tuli pirun kipeeksi.
Otaksun kipeytymisen johtuvan niistä kuuloalueen ylittävistä äänistä, jonka kuulee vain ikävänä sihinänä.

Kokeilin kehitellä systeemiä jolla leikata ylätaajuuksia mutta en saanut toimivaa systeemiä. Sitten rakensin kuulokkeet huonommista elementeistä, mutta homma jäi kesken.

Eli hyvä ja toimiva ulkoinen keinokuorma Epiin olisi myös yksi vaihtoehto.
Ai tähänks riville?
blues guitar
29.03.2017 19:48:52

Mare552: Minulla on myös Epiphone Valve special putkivahvistin.

Varmaan toimis. Keinokuorma missä on hyvä kaiutinemuloitu kuulokelähtö, niin onnistuu myös kuulokesoitto.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Guitarfreak
29.03.2017 22:08:52
Mare552: Minulla on myös Epiphone Valve special putkivahvistin.

Joskus rakensin siihen Uraltone- rakennussarjasta keinokuorman ja olikin hienot saundit, mutta korvat tuli pirun kipeeksi.
Otaksun kipeytymisen johtuvan niistä kuuloalueen ylittävistä äänistä, jonka kuulee vain ikävänä sihinänä.

Kokeilin kehitellä systeemiä jolla leikata ylätaajuuksia mutta en saanut toimivaa systeemiä. Sitten rakensin kuulokkeet huonommista elementeistä, mutta homma jäi kesken.

Bossin Katana/yamaha thr on aika hyvä tämmöseen mielestäni. Putkivahvistin on kotikäytössä yleensä liian tehokas... Katanasta kyllä tykkäsin ja siitä yamahan isommasta nupista :)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Mare552
30.03.2017 10:53:10
blues guitar: Varmaan toimis. Keinokuorma missä on hyvä kaiutinemuloitu kuulokelähtö, niin onnistuu myös kuulokesoitto.

Mikä on kaiutinemuloitu kuulokelähtö?

Epiphonessahan on kaiutin samanlaisella plugilla kuin kitarajohdoissakin, eli jos oikein käsitin, on olemassa keinokuormia minkä läpi kaiuttimien ääntäkin voi hiljentää silti saundin pysyessä hyvänä?

Mistä saisin ja mihin hintaan hyvän kaiutinemuloidun keinokuorman?

Ja se korvien kipeytyminen, putkivahvistin lienee päästää läpi sitä korkeata sihinää, onko noissa keinokuormissa suodatin näille ylä-äänille?

Siihen Ural Toneen en sitä sihinän poistoa osannut rakentaa.
Ai tähänks riville?
Kefiiri
30.03.2017 10:59:33
Onko varmaa että sihinä on korvien kipeytymisen syy? Aika voimakasta sihinää luulisi tarvittavan sellaiseen.
En ole musiikin asiantuntija.
blues guitar
30.03.2017 13:08:41

Mare552: blues guitar:

Liitin johon voi kytkeä kuulokkeet

Epiphonessahan on kaiutin samanlaisella plugilla kuin kitarajohdoissakin, eli jos oikein käsitin, on olemassa keinokuormia minkä läpi kaiuttimien ääntäkin voi hiljentää silti saundin pysyessä hyvänä?

Mistä saisin ja mihin hintaan hyvän kaiutinemuloidun keinokuorman?

Ja se korvien kipeytyminen, putkivahvistin lienee päästää läpi sitä korkeata sihinää, onko noissa keinokuormissa suodatin näille ylä-äänille?

Siihen Ural Toneen en sitä sihinän poistoa osannut rakentaa.

Viisaammat saavat kertoa enemmin keinokuormista. Itselläni ei niistä ole kovin paljon kokemusta.
Guitarfreak
30.03.2017 15:33:53
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
perttime
30.03.2017 16:48:33
Mare552:

...
Kaiutin vaikuttaa kitaravahvistimen soundiin. Kaiutinemulointi matkii kaiuttimen vaikutusta. Kuulostaa useimmiten paremmalta, kuin ilman.
Mare552
31.03.2017 00:50:57
Guitarfreak: https://m.thomann.de/fi/koch_amps_lb120ii8.htm

https://m.thomann.de/fi/koch_amps_dummybox_home.htm#

Siinä pari esimerkkiä

No onpas hintavia nuo keinokuormat. Taidanpa huomenna laittaa Boss Katana 50 tilaukseen.

Hintaan 205 €

Ehkä sitä keinokuormaa voi sitten joskus myöhemmin suunnitella.
Ai tähänks riville?
blues guitar
31.03.2017 07:07:32 (muokattu 31.03.2017 07:10:27)

Mare552: No onpas hintavia nuo keinokuormat. Taidanpa huomenna laittaa Boss Katana 50 tilaukseen.

Hintaan 205 €

Ehkä sitä keinokuormaa voi sitten joskus myöhemmin suunnitella.

Katana on varmaan hyvä vaihtoehto. Kyllä se putkivahvistimien kanssa pelaaminen yleensä hieman kalliimmaksi tulee.
calluna
31.03.2017 08:20:42 (muokattu 31.03.2017 08:21:45)
Juu, Katana, Marshall CODE, Fender Mustangit. Yamaha THR, näillä mä lähtisin.

Ja hetkinen, niinhän mä teinkin, mulla löytyy THR, joka on oikein mainio. Mut ei näistä se kaikkein monipuolisin.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Mare552
31.03.2017 17:29:10
Boss Katana 50 tilattu. Tulee tuohon matkahuoltoon, kuljetus 4 euroa, eli yhteensä 209 euroa.

Jään siis innokkaana odottamaan.
Ai tähänks riville?
Metalkallo
31.03.2017 17:50:40
Mare552: Boss Katana 50 tilattu. Tulee tuohon matkahuoltoon, kuljetus 4 euroa, eli yhteensä 209 euroa.

Jään siis innokkaana odottamaan.

Tuskin petyt, itsekin tuota katanaa välillä mietiskellyt. Jos sitten soundissa myöhemmin on jotain moitittavaa tai muutettavaa, mutta muuten tykkäät, niin kantsii silloin kokeilla eri kaiuttimia, kaiutin kun muuttaa soundia aika paljon.
Vähemmän on nykyään enemmän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)