jkarha 07.05.2025 13:44:40 | |
---|
Poika hankki ibanezin jossa on se lukittava tremolosysteemi. Ollaan nyt pari kertaa ihmetelty kun kielet on yhtäkkiä epävireessä ja näyttäisi siltä että syy on aina siinä että G-kielen (ja vain se) tallapala jolla intonaatio säädetään on liikahtanut eteenpäin. Yksi kieli kun löystyy niin vire menee muistakin. Minä tuon intonaation säädin ja olen ruuvit kiristänyt mielestäni riittävän tiukkaan kiinni. G-kielen säätö on taas oikeassa kohdassa mutta arvatenkin hetken kuluttua liikkunut. Onko ruuvissa / säätöpalassa joku vika, voiko se löystyä värinästä tai onko muita ideoita? Kyllä huonokin treenikerta aina hyvän työpäivän voittaa. |
jkarha 07.05.2025 13:57:10 (muokattu 07.05.2025 13:59:20) | |
---|
Huomasin että aiemmin on pitkä ketju Ibanezeista mutta en silti ihan tähän löytänyt vastausta Kyllä huonokin treenikerta aina hyvän työpäivän voittaa. |
Jeszse 07.05.2025 14:52:07 | |
---|
Oisko sen tallapalan ruuvin kierteet korkannu? Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
jkarha 08.05.2025 09:25:09 | |
---|
Kyllä siinä kierteet on kun saa kiristettyä takaisin. Tallapalan liikkuminen tapahtui ainakin kolme kertaa, jos vielä niin kokeilen jotain ruuvilukitetta tms. Ehkä liittyy tallan designiin tämä ja siihen etten tommoista ruuvia halua hampaat irvessä vääntää. Kyllä huonokin treenikerta aina hyvän työpäivän voittaa. |
Billsner 08.05.2025 11:56:52 | |
---|
jkarha: Kyllä siinä kierteet on kun saa kiristettyä takaisin. Tallapalan liikkuminen tapahtui ainakin kolme kertaa, jos vielä niin kokeilen jotain ruuvilukitetta tms. Ehkä liittyy tallan designiin tämä ja siihen etten tommoista ruuvia halua hampaat irvessä vääntää. Erikoiselta kyllä kuulostaa. Mikä Ibanez malli kyseessä ja onko siinä alkuperäinen talla? En kyllä lähtis mitään ruuvilukitetta laittamaan. Mulla on erillaisia floikallisia Ibanezeja pyörinyt aika monta tässä kahdenkymmennen vuoden aikana ja ei ole kyllä tuollaista ongelmaa koskaan ollut. Parista ruuvista on joskus kanta kulunut, että ei ole meinannut kuusiokoloavaimella enää saada niitä pois. Onneksi ovat halpoja Levytukussa. Supreme General Of Evil |
jkarha 11.05.2025 21:17:47 (muokattu 11.05.2025 21:21:10) | |
---|
Joo siis kitara on näitä malliston hiukan halvempia, Ibanez JEMJR-BK . Nyt on tallapala pysynyt paikoillaan ja kaikki muukin. Minä otan omaan piikkiini etten vissiin ollut uskaltanut kiristää sitä kunnolla vaikka pariinkin kertaan laitoin. En halua kyseistä sarjaa mustamaalata, tämä on varsin inspiroiva soitin. Kyllä huonokin treenikerta aina hyvän työpäivän voittaa. |
Otustelija 12.05.2025 12:43:51 | |
---|
jkarha: Joo siis kitara on näitä malliston hiukan halvempia, Ibanez JEMJR-BK . Nyt on tallapala pysynyt paikoillaan ja kaikki muukin. Minä otan omaan piikkiini etten vissiin ollut uskaltanut kiristää sitä kunnolla vaikka pariinkin kertaan laitoin. En halua kyseistä sarjaa mustamaalata, tämä on varsin inspiroiva soitin. Siis oliko kyseessä just se pieni ruuvi/pultti millä tallapala kiristetään kiinni siihen pohjalevyyn? Jem jr:n talla nyt on mallia scheisse muutenkin. Mun mielestä ainoastaan Edge ja Lo-Pro Edge ovat hyviä. Mulla yksi kitara missä Edge Zero ja onhan sekin ihan ok, mutta sitäkin pitää varovaisesti säätää koska niin pehmeää metallia joka puolelta, että tuntuu että kaikki pyöristyy samantien, jos edes väärällä ilmeellä katsoo. |
Billsner 12.05.2025 13:07:42 (muokattu 12.05.2025 13:51:59) | |
---|
Otustelija: Jem jr:n talla nyt on mallia scheisse muutenkin. Vanhemmissa taitaa ILT talla, mikä ei kyllä kovin häävi ole. Uudemmissa on joku itelle vieraampi malli. Taitaa mennä samaan luokkaan kuin Edge III ja vastaavat. Mun mielestä ainoastaan Edge ja Lo-Pro Edge ovat hyviä. Näissäkin omat hyvät ja huonot puolensa, mutta hyvin molemmat pitää vireen oikein säädettynä. Mulla yksi kitara missä Edge Zero ja onhan sekin ihan ok, mutta sitäkin pitää varovaisesti säätää koska niin pehmeää metallia joka puolelta, että tuntuu että kaikki pyöristyy samantien, jos edes väärällä ilmeellä katsoo. Itellä ihmeen hyvin toiminut tuo halppis Edge Zero II ~ kymmenen vuotta. Kerran olen joutunut vaihtamaan lukitusruuvit kuten tuolla ylempänä mainitsin. Uskalsin jopa ostaa toisen Iban missä on sama talla :D Supreme General Of Evil |