![]() 09.04.2008 19:18:54 (muokattu 09.04.2008 19:27:18) | |
---|---|
Olin tuossa jo melkein tilaamassa kitaraa ja pikkuvahvistinta thomannilta, kun eksyin katsomaan playbackin hintoja (http://www.playback-europe.com) ja lonksahti leuat ammolleen. Settini on siis Ibanez RGR321EX-BK + Roland Microcube. Alla vertailua. Thomann: Kitara 348€ + Vahvistin 98€ + lähetyskulut 20€ = Yhteensä 466€ Playback: Kitara 276€ + Vahvistin 93€ + lähetyskulut 0€ = Yhteensä 369€ Eli playbackilta tilattaessa setti olisi n. 100 euroa halvempi. Miten on, onko porukka tilannut playbackilta tuotteita ja onko kommentteja vastaan tai puolesta? edit: muutamia threadeja tässä kolunneena jäi mielikuva ihan luotettavasta kaupasta, vähän ihmetyttää kuitenkin tuo kitaran alhainen hinta muihin liikkeisiin verrattuna | |
![]() 09.04.2008 19:27:35 | |
Playback tarvinnee luottokortin, Thomann ei. | |
![]() 09.04.2008 19:33:05 | |
Playback tarvinnee luottokortin, Thomann ei. eipä tarvitsekaan. tilisiirrolla onnistuu tilaus mainiosti! "Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca | |
![]() 09.04.2008 19:46:16 | |
Olethan kysynyt jo paikallisista musaliikkeistä tuollaiselle paketille hintaa? Täällä Oulussa ainakin pääsisi jo listahinnoilla alle Thomanin hintojen... Ei näin! >=) | |
![]() 09.04.2008 19:57:13 | |
Ja onks varmaa et toi ei oo mikää huijaus? Kerran kaveri tilas netist lentokone tarvikkeita edullisest, nii maksoi 300e eikä niitä sitten lopuksi tullut. No´saano tästä varmaan yleiset torut päälle... =) | |
![]() 09.04.2008 20:12:56 | |
Playbackillä taitaa olla vielä se 6 kk "kuherruskuukausi" menossa tullin kanssa, jonka aikana tavaraa saa tuoda maahan lähtömaan alvilla, eli loppuhinta huomattavasti alle Suomen 22 % alvin nostamien hintojen. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 09.04.2008 20:13:02 | |
Joo, kiinnostaisi tietää lisää tästä. On näköjään Marsun JVM-combo 200 euroa halvempi kuin T-kaupassa. Vaikka tuskin vahvistinta ulkomailta hankin, niin onhan tuo melkoinen ero Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 09.04.2008 20:16:35 | |
Itse tilasin tuossa n. kuukausi sitten POD X3 Liven Playbackista ja en voi muuta kuin kehua ko. kauppaa. Vastasivat nopeasti s-posti kyselyihini ja tilauksen tehtyäni sain todella yksityiskohtaista ajantasatietoa tilauksen etenemisestä. Lisäksi paketti saapui kotiovelle kahdessa vuorokaudessa! Maksuvälineenä käytin luottokorttia | |
![]() 09.04.2008 20:38:52 | |
Kiitoksia kommenteistanne! Minulla olisi myös lisäkysymys itse kitarasta. Muualla kitaran kohdalla lukee, että siinä on kaksi "EMG designed humbucker"-mikkiä kun taas tuolla playbackin sivuilla lukee inf1 + inf2 mikit. Olen täysin uusi seppä sähkökitararintamalla mutta minulle jäi sellainen kuva, että nuo emg designed humbuckerit ovat tämän hintatason kitarassa kuitenkin ihan hyvät. Ovatko nuo nimitykset vain erit vai onko kyseessä ristiriitaista informaatiota? :) | |
![]() 09.04.2008 20:48:33 | |
Kannattaa katsoa, onko heillä tuotetta saatavilla (jossain se näkyy, en muista missä) ettei tarvitse odotella. Itse tilasin kitaran ja homma meni ok (tosin jouduin odottelemaan). | |
![]() 09.04.2008 20:51:38 (muokattu 09.04.2008 20:52:41) | |
Playbackillä taitaa olla vielä se 6 kk "kuherruskuukausi" menossa tullin kanssa, jonka aikana tavaraa saa tuoda maahan lähtömaan alvilla, eli loppuhinta huomattavasti alle Suomen 22 % alvin nostamien hintojen. Yhteisöalueella maksetaan myyvän yrityksen maan alvia, ellei myyvä yritys myy tietyn suuruisella rahamäärällä vuosittain esim. justiinsa Suomeen, tai jostain muusta syystä hakeudu arvonlisäverovelvolliseksi Suomessa. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" | |
![]() 09.04.2008 20:52:37 (muokattu 09.04.2008 20:54:08) | |
Kiitoksia kommenteistanne! Minulla olisi myös lisäkysymys itse kitarasta. Muualla kitaran kohdalla lukee, että siinä on kaksi "EMG designed humbucker"-mikkiä kun taas tuolla playbackin sivuilla lukee inf1 + inf2 mikit. Olen täysin uusi seppä sähkökitararintamalla mutta minulle jäi sellainen kuva, että nuo emg designed humbuckerit ovat tämän hintatason kitarassa kuitenkin ihan hyvät. Ovatko nuo nimitykset vain erit vai onko kyseessä ristiriitaista informaatiota? :) http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgr321exbk.htm kuvan perusteella vois väittää että kitarassa on EMG johdannaiset. Ibanezin sivulta löytyy totuus? Vahva arvaus on että nuo mikit miellyttää tai ei miellytä. Jo muinaiset roomalaiset sotivat EMG:n puolesta ja vastaan... Yleensä nuo "designed"-romppeet on ihan ok varsinkin tuon hintaluokan kitarassa, mutta onhan niitä aina parempiakin (GAS) viddunääs | |
![]() 09.04.2008 21:04:34 | |
Itsellä myös hyviä kokemuksia playbackistä. Tilasin muutama viikko sitten kitaran sieltä. Torstaina tilasin, perjantaina oli maksu vahvistettu ja maanantaina paketti tuotiin kotiin. Team Shocker! | |
![]() 09.04.2008 21:15:33 | |
Voin myös suositella playbackia, tilasin Ibanez RG321:n tilisiirrolla ja kitara saapui nopeasti ja moitteettomassa kunnossa. | |
![]() 09.04.2008 22:01:34 | |
Kiitoksia kommenteistanne! Minulla olisi myös lisäkysymys itse kitarasta. Muualla kitaran kohdalla lukee, että siinä on kaksi "EMG designed humbucker"-mikkiä kun taas tuolla playbackin sivuilla lukee inf1 + inf2 mikit. Olen täysin uusi seppä sähkökitararintamalla mutta minulle jäi sellainen kuva, että nuo emg designed humbuckerit ovat tämän hintatason kitarassa kuitenkin ihan hyvät. Ovatko nuo nimitykset vain erit vai onko kyseessä ristiriitaista informaatiota? :) Tainnu tulla pikku moka Playbackin pojilla, ei ihme sillä useimmiten nuo halvemmat Ibanezit on varustettu juurikin noilla inf mikeillä. Lähes samaa kitaraa (rg321) myydään niillä (marginaalisesti) heikommilla mikeillä mikeillä, mutta itse omistin tuon RG321 aikoinaan ja olin ihan tyytyväinen. Eiväthän mikit ole mitkään maailmn parhaat, eihän tuon hintaluokan mikeiltä voi olettaakaan liikoja. Ja kitaroilla on myös muita eroja kuin pelkät mikit, käsittääkseni se RGR321 missä on nuo EMG design mikit on varustettu reverse lavalla ja erilaisella viimeistelyllä. RG321 on pehmeä (kolhuja ja naarmuja tulee todella helposti!) mattamusta maali tai "tavallinen" sininen (kova) maali. RGR321 on viimeistelyltään kiiltävä ja kovapintainen. Itse miettisin ovatko nuo pienet erot järkevä syy maksaa reilu 30€ enemmän noin marginaalista eroista. (okei, eihän tuo ole iso ero mutta nekin rahat voi säästää ja ostaa sitten paremman mikkisetin siihen rg321 malliin) Ja suosittelisin käymään paikallisessa musiikkiliikkeessä toteamassa kitaroiden erot ihan käytännössä ja tekemään päätöksen vasta sitten. Ja mitä ostopaikkaan tulee niin suosittelen Levytukkua/mikä paikallinen Ibanez myyjäsi sitten onkaan. Puuh mitä pätemistä taas. :/ Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... | |
![]() 09.04.2008 22:20:10 (muokattu 09.04.2008 22:52:09) | |
Ibanez RG321 - lisäkysymys - "EMG designed humbucker" vaiko "inf1 + inf2" ? ristiriitaista informaatiota ? Tai sitten viime vuoden malli ? Alempaa: Mulla oli kuitenkin ihan 'tieto' se että kyseisessä kitarassa olisi EMG designed humbuckerit. Kaupoilla on varastoissa viime (ja ehkä jopa edellis) vuoden malleja. Niistäkin täytyis hankkiutua eroon. Sekavaksi kyllä menee, kun nyt yksi paikka myy "samaa" mallia, toisilla mikeillä kuin joku toinen paikka. Jos laittasivat "2006 / 2007 / 2008 model" perään, olisi helpompaa. Kun viime vuonna hankin oman Cortin, oli vähän sama juttu. Cortin sivuilla kerrottiin yhtä, T-kaupan sivuilla toista. Sieltä saapui 2006 vuoden malli, joten ei ihme, ettei tiedot ihan täsmänneet. | |
![]() 09.04.2008 22:22:29 (muokattu 09.04.2008 22:30:32) | |
Tainnu tulla pikku moka Playbackin pojilla, ei ihme sillä useimmiten nuo halvemmat Ibanezit on varustettu juurikin noilla inf mikeillä. Lähes samaa kitaraa (rg321) myydään niillä (marginaalisesti) heikommilla mikeillä mikeillä, mutta itse omistin tuon RG321 aikoinaan ja olin ihan tyytyväinen. Eiväthän mikit ole mitkään maailmn parhaat, eihän tuon hintaluokan mikeiltä voi olettaakaan liikoja. Ja kitaroilla on myös muita eroja kuin pelkät mikit, käsittääkseni se RGR321 missä on nuo EMG design mikit on varustettu reverse lavalla ja erilaisella viimeistelyllä. RG321 on pehmeä (kolhuja ja naarmuja tulee todella helposti!) mattamusta maali tai "tavallinen" sininen (kova) maali. RGR321 on viimeistelyltään kiiltävä ja kovapintainen. Aika jännä, ibanezin sivutkin kertovat rgr321ex:n mikeiksi seuraavaa: INF1 (H) neck pu INF2 (H) bridge pu http://www.ibanez.co.jp/products/eg … =2008&cat_id=1&series_id=53 Eli mikähän sitten lopulta on se viimeinen sana? Mulla oli kuitenkin ihan 'tieto' se että kyseisessä kitarassa olisi EMG designed humbuckerit. Tuntuu hassulta jos oisivat vaihtaneet heikompiin? | |
![]() 09.04.2008 22:37:43 | |
Itse kyllä arvostan sitä kun tavaran voi maksaa sitten kun se ihan fyysisesti tulee,Thomannin tapauksessa kun UPS sen tuo.Ei tulisi itsellä mieleenkään maksaa jotain etukäteen kun ei noista koskaan tiedä. | |
![]() 09.04.2008 22:41:51 | |
Itse kyllä arvostan sitä kun tavaran voi maksaa sitten kun se ihan fyysisesti tulee,Thomannin tapauksessa kun UPS sen tuo.Ei tulisi itsellä mieleenkään maksaa jotain etukäteen kun ei noista koskaan tiedä. Kyllähän noille luottokortti kelpaa, ei tarvitse ennakkoa tai tilisiirtoa käyttää. | |
![]() 10.04.2008 08:45:39 | |
Toivottavasti Playback hoitaa paremmin mahdolliset takuuasiat kuin Thomann. Tilasin sieltä halvalla firewire-audiointerfacen läppärille ja interface kesti hurjat kaksi viikkoa, jonka jälkeen ei laitteeseen tule enää eloa. Takuuasiaa hoiti ensin joku suomea puhuva mies, mutta sen jälkeen tiedusteluihini on vastannut kaksi eri saksalaista henkilöä. UPS:n olisi pitänyt hakea rikkinäinen laite jo 2-3kk sitten, mutta mitään ei ole kuulunut. Thomannilta ovat vain sanoneet, että ovat muutamaan otteeseen pyytäneet UPS:ää hakemaan tuotteeni huoltoa varten. Nyt tiedusteluihini ei enää edes vastata mitään Thomannin päästä. LOISTAVAA ASIAKASPALVELUA!!1 :( Und hallo everyone I'm amazing check me out! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)