Aihe: Valve King paukkuu!
1
Icy-Sun
07.08.2007 11:52:46
Mistä johtuu että, kun vahvistimella alkaa soittaa, ja on antanut normaalisti putkien lämmetä ja ottaa standbyn pois päältä ja pitäisi kuulua normaali kitaran ääni, sen sijaan kaapista alkaa kuulua hirveää pauketta? Ja jos soittaa, pauketta kuuluu vain lisää. Framuksen kaappi ja Valve King-nuppi on kytketty oikein. Vahvistinta on käytetty tietääkseni oikeaoppisesti. Mistä pauke johtuu? Pauketta kuuluu ilman kitaraakin. Olisikohan esim. etuasteputket hajalla?
There ain't noway out tonight
McNulty
07.08.2007 12:52:29
Kyseessä on ihan samoja "pikkuvikoja" kuin Peaveyn Classic-sarjaisissakin. Halvalla kasattua kiinaosastoa vaivaa kovasti usein etusputkien ongelmat (milloin kuuluu helinää, milloin pauketta). Myös alimitoitetut muuntajat ja heikot factory-putket päätteessä eivät myöskään vakuuta ja miellytä monia.

Monesti olen VK-diggareille sanonutkin että ValveKing on kuin Classic 30/50, sillä erolla että Classicissa on parempi soundi :)

Samoin kuin Classic-sarjaan, saa myös VK-sarjaan suorittaa oston yhteydessä putkirempan, valitettavasti.
Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla mahdoton!
Antti1
07.08.2007 12:56:15 (muokattu 07.08.2007 12:56:49)
Eikä aina edes toi remppakaan auta tähän. Kaverin vahvistin jatkaa edelleen harvakseltaan kolinaa, rätinää, suhinaa ja pauketta (tosin niin hiljaa, ettei soiton aikana erotu). Sisältä löytyy tätänykyä kuitenkin ainoastaan vain laadukkaita ja varmasti ehjiä lasipötköjä.

En enää jatkossa tule suosittelemaan tätä hökötystä kenellekään, vaikka tästä putkien vaihtamisella ollaan hyvä soundi saatukin.
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
McNulty
07.08.2007 13:10:51
En enää jatkossa tule suosittelemaan tätä hökötystä kenellekään, vaikka tästä putkien vaihtamisella ollaan hyvä soundi saatukin.

Minä allekirjoitan tämän 100%
Etenkin sen jälkeen kun sain kokeilla rinnakain H&K Edition Tube 20W comboa ja ValveKingin 50W 112 comboa. Ok, mä myönnän että H&K on sen 100e kalliimpi, mutta kannattaa harkita paljonko se putkien kanssa tappelu VK:n kohdalla tulee kustantamaan ja kun se todellakin voi olla vain "lievää" parantelua eikä kokonaisvaltaista korjausta asiaan.

http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_112_gitarrencombo.htm
http://www.thomann.de/fi/hugheskett … r_edition_tube_20th_anniversary.htm

Tämähän nyt ei threadin auttajaa kauheasti auta, mutta mitä muutakaan voi todeta. Suosittelen että kokeilet uusilla etuasteen putkilla ja kun ne on sisällä niin laitat kädet tai sormet ristiin ja toivot parasta (siis sitä, että ongelma katoaa). Valitettavan usein näissä Peaveyn halvimmissa putkistyrkkareissa on näitä vikoja. Jos vahvistimellasi on vielä takuuta, niin pistä se ilman muuta takuuhuoltoon ja anna heidän selvittää siellä mistä ko. ongelma johtuu.
Mando
07.08.2007 13:37:37 (muokattu 07.08.2007 13:38:37)
Mistä johtuu että, kun vahvistimella alkaa soittaa, ja on antanut normaalisti putkien lämmetä ja ottaa standbyn pois päältä ja pitäisi kuulua normaali kitaran ääni, sen sijaan kaapista alkaa kuulua hirveää pauketta? Ja jos soittaa, pauketta kuuluu vain lisää. Framuksen kaappi ja Valve King-nuppi on kytketty oikein. Vahvistinta on käytetty tietääkseni oikeaoppisesti. Mistä pauke johtuu? Pauketta kuuluu ilman kitaraakin. Olisikohan esim. etuasteputket hajalla?

Mulla oli aikanaan Classic 50, johon ilmestyi saman tyyppinen vika; vahvistin rutisi ja paukkui omia aikojaan. Tosin rutina meni ohi n. 10 minuutin kuluessa. Syyksi paljastui pikaliitin, joita Peaveyn konehuoneesta löytyy luvattoman paljon. Lämmetessään tuo kyseinen liitin laajeni ja alkoi taas toimia.

Eli suosittelen käymään kärkipihtien kanssa kaikki pikaliittimet läpi ja tarkistamaan, että ne ovat tiukasti paikoillaan.

Se olikin ainoa vika koko laitteessa; se oli mulla jotain 6-7 vuotta ja on ollut sen jälkeen seuraavalla omistajalla kovassa käytössä pari vuotta. Hyvin pelittää.
Master of Disguise
07.08.2007 13:42:45
Itselläni kanssa hajosi ValveKing viime keväänä. Yhtäkkiä alkoi soiton lomasta kuulumaan kovaa suhina joka voimistui ja voimistui. Sulake paukahti. Kokeilin sitten uutta sulaketta, mutta taas sama. Ei muuta kun takuuhuoltoon. Se on ollut siellä nyt jo pari kuukautta. Olen ottanut tästä opikseni ja ostan jatkossa laadukkaampia tuotteita.
McNulty
07.08.2007 13:45:54
Se olikin ainoa vika koko laitteessa; se oli mulla jotain 6-7 vuotta ja on ollut sen jälkeen seuraavalla omistajalla kovassa käytössä pari vuotta. Hyvin pelittää.

Täytyy tunnustaa että minullakin oli pitkään Peavey Classic 30 combo ja se oli vallan hyvä yksilö (ja siinä oli hyvä lämmin tone). Ei ollut vikoja... pienet helinätkin poistuivat kun vaihdoin sisään hyvät putket. Hyviä yksilöitä niiden huonompien seassa siis.

Itse ei kannata lähteä sörkkimään vaffarin sisään jollei tiedä mitä tekee. Ja ennen kaikkea, muista ottaa virrat pois ja sen jälkeen pitää virtakytkintä on-asennossa hetken, että komponenteista katoaa varaukset... ei pura suotta sormille :)
syndrome-
07.08.2007 18:53:08
Onneks on oma yksilö ollu ongelmaton. Samalainen ongelma kaverin voimapallossa ja käytti huollossa, meni etuset vaihtoon, asenti trimmerin ja helahoito makso kutakuinkin 100e.
pekurides
08.08.2007 00:22:52

kaiffarin valvekingissä oli uutena yksi JJ ja kaksi (jos nyt ihan oikein muistan) elektroharmonix etusputkea. Ei kiinalaisia sillä kertaa.

Tämä alle vuoden ikäinen, olisivatkohan piivillä panostaneet putkiin tai sitten maahantuoja, empä usko:)
Tunteella päin vittua.
Antti1
08.08.2007 09:50:43
Tosta JJ:stä en tiedä mitään, mutta EH:n putket niissä on vakiona sisällä. Makuasioitahan noi on, mutta mä en pidä soundillisesti EH:n putkia kovinkaan hyvinä. Tosi kova ja kylmä soundi mun mielestä, saa hyväänkin laitteeseen ripauksen Valvestatea mukaan. :)
mhaarala
08.08.2007 12:13:18
Minulla ei taas ole ollut mitään ongelmaa VK:n kanssa. Putkina Ruby Tubesit. Ei pauku eikä suhisekaan, soundipuolenkin olen saanut ihan kohtalaiseen kuosiin...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Icy-Sun
23.08.2007 19:32:47
Nyt tarvitaan lisää apua. Ilmenikin ettei Valve Kingissä ole mitään vikaa vaan se on tuossa Framuksen kaapissa. Kävin viemässä liikkeeseen ja toisella kaapilla soi komeasti. Vaihdoin piuhatkin, eikä auttanut.. Joten tapahtuma a + b = Kaapissa täytyy olla vika. Kysymys kuuluu.. mihin sen voisin Oulun alueella viedä, jotta saisin sen kuntoon. Alkaa pikku hiljaa nyppiä kun marsukin pimeni alta saman tien ja pitäisi saada sentään tuo puolistäkki kuntoon
There ain't noway out tonight
rosberg
23.08.2007 22:21:19
Mun mielestä se Valvekingi on hintaisekseen oikein mainio vehje. EH:n putket ei tosiaan ole mitään maailman mielettömämpiä, mutta hintaakaan niillä ei niin kauheasti ole.
Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista.
Ostetaan gibson explorer!!!
Antti1
23.08.2007 22:31:09
Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista.

Vuosien jälkeen joku sun kaltainen tulee ja tiivistää mun kymmenet virkkeet pieneksi lauseeksi... Sano mitä sanot, mutta tosta tuli mun allekirjoitus. :D
jon1
24.08.2007 09:14:23
Itelläni ei myöskään ole ollut koskaan mitään vikaa ValveKing nuppini kanssa, aina on hyvin pelannut.
"Näillä mennään juu.."
laroma
24.08.2007 11:03:10

Kyl noi Valve Kingit sun muut kiinaihmeet saa tuon pokerin tuplausmusan soimaan päässä ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)