Aihe: Peavey C30 myyntikiellossa?
1 2 3 4
Pitkavirta
07.02.2007 11:15:45 (muokattu 07.02.2007 11:16:08)
Peavey Classic 30 : "Tällä hetkellä TUKES:in määrämä myyntikielto (sähköturvallisuutta vaarantava rakenneosa) "

Tietääks kukaan tosta, mikä siinä on?
"EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö
Insane Kane
07.02.2007 11:30:25
Ollu pitemmän aikaa jo... Olikohan muistini mukaan muuntajapropleemia....
Tee se itse, tai minä teen!
ulipalsternak
07.02.2007 19:09:00
Myinkin juuri omani pois. Luojan kiitos,ettei mitään sattunut. Seuraavaksi lähtee sähköhella. Siinä voi polttaa sormensa :D
sonata
08.02.2007 11:48:23

Itse asiassa se virallinen "vika" oli että epäiltiin että tinan seassa olisi elohopeaa tai jotain vastaavaa muuta ainetta :) ...notta näin...
moro
koponen
08.02.2007 12:18:00
Itse asiassa se virallinen "vika" oli että epäiltiin että tinan seassa olisi elohopeaa tai jotain vastaavaa muuta ainetta :) ...notta näin...

Juuei ole RoHS-direktiivillä mitään tekemistä tämän asian kanssa. Kyllä se syy on nimenomaan verkkomuuntajassa, joka on muuten CE-hyväksytty, muttei silti kelpaa TUKESille. Tästä taitaa olla jo oikeusjuttukin vireillä.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Twinkle
08.02.2007 12:22:25
Juuei ole RoHS-direktiivillä mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Jotenkin näyttää siltä, että RoHS:sta tehdään nyt sitten virallinen hyppykeppi kaikkeen siihen, kun pitää spekuloida jotakin tuotteiden ongelmia ja mahdollisia myyntikieltoja. Audioamatöörien propaganda on mennyt sitten varsin hyvin jakeluun.
superfly
08.02.2007 12:27:32
Luulisi että tuo olisi listattu Tukesin myyntikieltolistalla, mutta näin ei ole. Tai sitten en vaan osannnut hakea... Aika epämääräistä toimintaa.

http://www.tukes.fi/cgi-bin/myyntikiellot/main.cfm
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
ulipalsternak
08.02.2007 18:17:44
Eikös tota aparaattia myydä muissa maissa ihan normisti koko ajan?

Meitäkö tässä vaan holhotaan?
päänahka
08.02.2007 21:38:59

No jos sen Tukes on ainoana todennut määräykset täyttämättömäksi. CE-merkki laitteessa ei periaatteessa tarkoita yhtään mitään, se on vain valmistajan takuu siitä että eurooppalaiset standardit täytetään. Eli sen saa laitteeseen lyödä valmistaja jos siltä tuntuu, mutta silloin pitää varautua siihen, että joku tulee tuotteen testaamaan. En kyllä tiedä miten silloin toimitaan, jos laite ei täytäkään standardeja (paitsi että laite vedetään markkinoilta ja Hesarissa lukee että varoitus). Voihan olla, että tässä on joku prosessi vielä kesken, tai sitten laite ei vain täyttänyt jotain Suomen standardeja.
Up and down, that's how energy stays alive.
Pitkavirta
09.02.2007 07:59:40
Kiitos vastauksista.

Jännää, että ainakin Musamaailmassa toi oli myynnissä. Tosin suht halvalla. Kai ne haluaa siitä eroon.

Harmittaa vähän, ku oltiin etsimäs bändin kitaristille sitä ensimmäistä putkivahvariaan, ja classic 30 ois ollu just tarpeeks tuttu ja simppeli.

Tarvii vaan jatkaa löytämistä.
"EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö
thekimble
09.02.2007 08:33:47

Juu tuolla näyttää olevan infoa
Päämuuntajassa on näköjään ensiö- ja toisiokäämit "yhdessä" eli pelkän lakan varassa. Voi mennä isoa sähköä pikku puolelle kun kuumenee liikaa.
esim. plugin kautta kitaraan ja sieltä kynsille.
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex/create_rapex.cfm?rx_id=94

Electrical orchestra amplifier PEAVEY
Type/model: Classic 30/112.
Country of origin: United States.
Risk of electric shock.

The product poses a risk of electric shock because the electrical insulation in the mains transformer between the output wire of secondary winding and the primary winding is not sufficient. The output wire of secondary winding is connected over the primary winding and they touch each other. The secondary circuit is accessible through the terminals.

This product does not comply with the Low Voltage Directive and the European Standard EN 60065.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
narmo
09.02.2007 13:13:20
voe rähmä, että tääkin päivä piti vielä nähdä. haluuks joku ostaa Peavey Classic 30ni.. :p
Jebe-
09.02.2007 13:27:20
voe rähmä, että tääkin päivä piti vielä nähdä. haluuks joku ostaa Peavey Classic 30ni.. :p

Halvalla voin ostaa kun se laite on kerta vaarallinenkin :(
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
narmo
09.02.2007 13:42:54
:)

Tuolla kerrotaan, että vahvistimen..

Recall from consumers ordered by the authority.

Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa täällä Suomen maassamme, voiko noita palauttaa jonnekin/minne esim. kuitin kera?
ulipalsternak
09.02.2007 14:19:02
Halvalla voin ostaa kun se laite on kerta vaarallinenkin :(

Mä möin vahvarini kalliilla,kun ei sitä kaupastakaan enää saa.
rajamd
09.02.2007 14:32:58

20 euroa tarjotaan moisesta hengenvaarallisesta vermeestä. Myy äkkiä mulle ennenku saat sähköiskun!
Tympee Huttunen
09.02.2007 14:36:58 (muokattu 09.02.2007 14:41:14)

Se ei ole Stukesin vika, että muualla ei ole yhtä asiantuntevat valvontaviranomaiset. Hyvä homma, kun myyntikiellossa, KUN kerran aihetta on.
Niq
09.02.2007 14:38:58

Tämän perusteellahan maahantuoja on velvoitettu korvaamaan laite turvallisella versiolla tai maksamaan rahat takaisin. Tuo voi olla oikeastikin hengenvaarallinen.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Insane Kane
09.02.2007 14:51:28 (muokattu 09.02.2007 14:58:31)
Minä kun ymmärsin myyjän puheista että koskee noita uusia romuja....
Eli niitä ei olisi saanu myydä ulos kaupasta
Vihjasi myös että jos jossain näkyy myynnissä niin saa heristää sormea =)
Tee se itse, tai minä teen!
Jack_J
09.02.2007 15:11:29
Tämän perusteellahan maahantuoja on velvoitettu korvaamaan laite turvallisella versiolla tai maksamaan rahat takaisin. Tuo voi olla oikeastikin hengenvaarallinen.

Jepjep. Eiköhän mennä kaikki jonottelemaan c kolmikymppisien kanssa maahantuojan ovelle.
Kuinka kauan tuota styrkkaria nyt on tehty? Kymmenen vuotta? Ihme juttu että se vasta nyt laitettiin myyntikieltoon ja vielä ihmeempi juttu on että kukaan ei ole tähän hengenvaaralliseen vikaan vielä kuollut. Käsittääkseni tuona aikana styrkkariin ei ole lisätty kuin ritilä putkien eteen ja hieman kosmeettisia muutoksia.
Omani ostin käytettynä jo myyntikiellon voimaan astuttua eikä ole juurikaan puntti tutissut. Jos worst case scenariot pelottaa niin äkkiä vaan torille myymään.
"Liha on hyvää!" -Au Pair
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)