Aihe: Kitaran modaus, eli maalaus, lakkaus jne..
1
hoqane
16.02.2005 20:58:59
Haluaisin vielä kerran keskustella muiden kanssa skitan maalauksesta ja lakkauksesta ja mikkien vaihdosta eli sanalla sanoen modauksista mitä itse olette tehneet. Mulla itsellä on menossa Kramer Barettan maalaus/lakkaus ja sitten vielä orkkis mikkien vaihto joko mulla jo oleviin EMG:n HZ4:n tai sitten täytyy laittaa Seymorin tai DiMarzion mikkiä peliin. Olis kiva kuulla muidenkin mielipiteitä/kokemuksia noista asioista.
Kimmo72
16.02.2005 21:15:22
Elektroniikka ja soitinrakennus ------------->
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Twist
16.02.2005 21:15:45
Elektroniikka ja soitinrakennus ------------->

Meinasin juuri kirjoittaa saman.
-Tango-
Invader
16.02.2005 21:34:23
Meinasin juuri kirjoittaa saman.

Ja mä, ennen teitä kumpaakaan mutta en jaksanut.
Tai sitten ei.
Ben_D
16.02.2005 21:38:48

Menee taas sellaseksi paskanjauhamiseksi, että... Siirtäkää joku tämä ketju toiselle alueelle niin nää saavat mielenrauhan.
Jormaz
16.02.2005 21:44:05
Olis kiva kuulla muidenkin mielipiteitä/kokemuksia noista asioista.

Kyllä tää tällä perusteella mun mielestä kitarakamoihin sopii.
Alkoholit-on-vaihtoehto
Mrezzye
16.02.2005 22:11:04

- Kaikista kitaroistani vuosien varrella olen siirtänyt volumepotikan pois heti siitä kielten alta, ettei oikean käden pikkurilli siihen hakkaa, jos ei ole jo alunperin ollut jossain minulle sopivammassa paikassa.

- Mikit on vaihtuneet yleensä aina. Joskus jopa useamman kerran, ennen kuin sopivat ovat löytyneet.

- Fernandesiini vaihdoin Original Floyd Rosen kitarassa olleen lisenssitallan tilalle. Hyvä siirto.

- Ulkonäköön en ole juurikaan puuttunut. Ostamani kirveet ovat olleet aika poikkeuksetta jo valmiiksi tosi komian näköisiä, enkä luota omiin pintakäsittelytaitoihini. Yhteen kitaraan olen kerran tarran liimannut.

- Kaulasta olen hionut joskus lakat pois takapuolelta.

Siinäpä tärkeimmät. Käy tämä tännekin palstalle, ihan sama mulle.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
J.Ahonen
16.02.2005 22:58:15
Eikös se ole ihan sama millä osastolla se kysymys on? Samat tyypit täälläkin pyörii. Asuuko porukka näillä palstoilla, kun jopa pysyvien aiheiden paljous häiritsee porukkaa, sairasta.
SoulMan
16.02.2005 23:10:58
Mun mielestä täällä on todella huvittavaa se että me ollaan niinkuin isossa talossa jonkinlaisissa kummallissa bileissä,
jossa jos sä kysyt keittiössä kaverilta että minkälainen auto sulla on?

Kaveri sanoo sulle että "hys hys, siitä meidän pitää mennä puhumaan autotalliin, täällä keittössä me puhutaan vaan ruoka-asioista"
Saman jutun sulle toistaa ainakin kolme muuta henkilöä ja muut nyökkäilee.

Lopputulos en se että sä juoksentelet ympäri taloa ja kaikki vahtii vitusti missä puhutaan mitä ja kellään ei ole kivaa.

Ehdotan yhtä uutta keskustelualuetta ja se olis virityskoneistot ja niiden kääntely.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
Hannu H.
16.02.2005 23:17:06

Parin edellisen kommentin esittäneille herroille kysymys.
Olisko sitte parempi et poistetaan kaikki alueet ja kaikki keskustelut olis sitten vaan yhessä pitkässä pötkössä? Sit olis kaikilla kivaa etenkin kun ottaa tänhetkisen haun ja otsikoinnin huomioon...

Asioista pitää puhua oikeissa paikoissa niiden oikeilla nimillä!

Itse asiaan:
Stratoon olen vaihtanut tavallisen valkosen pleksin tilalle semmosen helmiäispleksin. Myös kromipotikat ja mikinkuoret tuli laitettua (meni kyl överiksi... olen vaihtamassa valkosiks takasin...) Tallamikki on vaihtunu SD vintageksi. Tarttis kaulamikki vielä joskus vaihtaa, kun nuo mexico straton alkuperäset on aika surkeat.

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/kitarat/strato.jpg
tossa huono kuva...

Lespaan en sitten muuta modia ole tehny ku tallamikin vaihdon. SD JB siellä majailee...

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/images/kitarat/lespa.jpg
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
J.Ahonen
16.02.2005 23:38:14
Onhan se hyvä meininki että keskustelut on nyt edes jonkun verran koossa, onhan se hyvä että kitaroista puhutaan kitara aiheisilla palstoilla, mutta ei minua nyt saatana häiritse jos joku kysyy jostain kitaran maalaamisesta kitarakama puolella.
hanipai
17.02.2005 00:46:34
Täähän oikeastaan kuuluu tänne, koska hoqane kyselee, mitä modeja ootte tehnyt eikä sitä miten jokin tehdään.
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Jormaz
17.02.2005 05:28:44
Jos nyt sanoisin että mitä haluaisin tehdä, niin mulla on yksi Charvel Model 2 joka huutaa modausta. Jos osaisin, maalaisin siihen oikein komeat tiikerikuviot. Talla kaipais ehkä vaihtoa mutta ei viittis ostaa tallaa joka maksaa melkeen saman mitä maksoin tosta kitarasta. Toisaalta, jos jostain löytyis käytettynä vaikka Kahler Pro niin mikäs sen komeampaa. Otelauta ehkä kaipaisi kovertelua. Mulla on itse asiassa Model 4:n kaula josta nauhavälit on koverrettu 12-> mutta bodia en oo ehtinyt hommaamaan. Pitäis varmaan metästää, tosta sais oivan projektin.

Kyllähän nopeusmittarikin olis komea.
Alkoholit-on-vaihtoehto
hoqane
24.02.2005 21:02:38
Kiitoksia kaikille vastanneille. Kiva kuulla muiden kommentteja ja mitä olette tehneet. Tämä alue aina kiinnostaa ja itselläkin vieläkin tuo maalausprojekti ja mikkien vaihto sessio kesken :)
Sit pitäis aloittaa myös strato-projekti jossain vaiheessa. Liekö tämä modausvaihe nyt jäänyt päälle :)

PS:Jos tämä kirjoitukseni tällä palstalla joidenkin lukijoiden mieltä noin kovasti järkytti niin pyydän anteeksi :)
Invader
24.02.2005 21:49:07
Kiitoksia kaikille vastanneille. Kiva kuulla muiden kommentteja ja mitä olette tehneet. Tämä alue aina kiinnostaa ja itselläkin vieläkin tuo maalausprojekti ja mikkien vaihto sessio kesken :)
Sit pitäis aloittaa myös strato-projekti jossain vaiheessa. Liekö tämä modausvaihe nyt jäänyt päälle :)

Jeh, itselläni on ollut kitaran body odottamassa maalia jo yli vuoden(!), ei ole saanut vaan aikaiseksi.
Ei oikein osaa päättää millaiseksi sen maalaisi. Kaikenlaisia ideoita on päässä pyörinyt mutta suurin osa on tullut hylättyä liian hankalina toteuttaa (ainakin omalla osaamisellani). Viimeisimpänä ideana on vasaralakka. Sillä tulee ainakin aika erikoinen pinta. Pitää katsoa josko nyt vihdoin saisi hiihtolomalla jotain aikaiseksi tällä saralla.

Kyseessä on siis 7-kielinen Harley Benton. Puhaltelin siitä maalit pois vuosi sitten jouluna ja sieltä alta paljastui kolmen palan leppärunko. Potentiaalia siis on. Alunperin piti tehdä joku see-thru-väritys mutta oli niin rumaa puuta että sen sai unohtaa samantien.
Ainut asia mikä askaruttaa on se mitä tuo kaula on tykännyt vuodesta ilman kieliä.

Jos se on soittokelvottomaksi mennyt niin sou not, saapahan kokemusta maalailusta. Seuraavaksi olisi suunnitelmissa vaihtaa Jacksoniini rutkufloikan tilalle joko hardtail tai sitten vaikka schallerin floikka. Saas nähdä kauanko siinä projektissa menee tällä viitseliäisyyden tasolla mitä tuon benttonin kanssa on ollut. Jos tulee edes aloitettua. Kivahan sitä on suunnitella kaikkea.

PS:Jos tämä kirjoitukseni tällä palstalla joidenkin lukijoiden mieltä noin kovasti järkytti niin pyydän anteeksi :)

Turhaan anteeksi pyytelet. Melkein saisi tässä itse pyydellä, vaikken tuolla omalla heitollani sua kohtaan mitään pahaa tarkoittanut, lähinnä kuittailin noille muille :)
crack a nut and undulate!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)