piiroinenj 16.04.2004 13:25:24 | |
---|
Soudissa sanovat jotta olisi kilpailija TECH21. 10 wattiselle. Onko näin. Hintaeroa on aika railakkaasti. Rinkeli maksaa 72€ suomesta. Itehän se pitää mennä tekstaamaan kuhan joutaa. MONO SOUND |
vjvesa 03.03.2005 15:40:00 | |
---|
Ei menisi paljon kehumaan. Saundi ainakin les paulilla todella tumma, vaikka miten kääntäisi eq:ta ja laittaisi kaappimallinnuksen "pienelle". Yleisesti saundissa ei ole paljon kehumista, muovista ja pientä. Kyllä itse harkitsisin kotisoittoon jotain muuta pikkucomboa, vaikka halpa laite onkin. Drink or Die |
trih 03.03.2005 16:11:01 | |
---|
Ei menisi paljon kehumaan. Saundi ainakin les paulilla todella tumma, vaikka miten kääntäisi eq:ta ja laittaisi kaappimallinnuksen "pienelle". Yleisesti saundissa ei ole paljon kehumista, muovista ja pientä. Kyllä itse harkitsisin kotisoittoon jotain muuta pikkucomboa, vaikka halpa laite onkin. Mielenkiintoista. Itse sain aika eri kuvan kyseisestä pelistä. Soundi oli lämmin ja iso. Luultavasti kitarassa ja mikeissä eroa. Mulla oli EMG81 ja vanha epin lespa. Kotisoittoon kyllä liian äänekäs jos haluaa parempaa soundia. Ei se niillä piipitysvolilla oikein toiminu. Jos ei tarvi kaikua eikä mättösäröjä niin mielestäni aika mainio. Itse maksoin vain 50€. Behkullakin sitten hinnat noussu. Ja jos pelkkään kotisoittoon tarvii niin digipuolelta löytyy mainio Rolandin Microcube. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Stone 01.05.2017 13:56:23 | |
---|
Wanha vanha ketju, mutta hyvä että on... Ajattelin vaihteeksi hommata kotiin jonkun harjoitteluvahvistimen, joka ei kovin äänekäs, mutta ajaa asiansa. Käytännössä " fender" puhdas ja ~rock-blues särö. Microcube lienee varmin tapaus, joita 3 ollut ennestään ja ei ainakaan yhtään lujempaa siedä nämä "paperiseinät". Saa tarkkaan säätää volymet silläkin. Millainen tuo Behku GM108 olisi db tasoiltaan vs. Microcube?? "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
trih 01.05.2017 14:04:43 (muokattu 01.05.2017 14:05:23) | |
---|
Stone: Wanha vanha ketju, mutta hyvä että on... Ajattelin vaihteeksi hommata kotiin jonkun harjoitteluvahvistimen, joka ei kovin äänekäs, mutta ajaa asiansa. Käytännössä " fender" puhdas ja ~rock-blues särö. Microcube lienee varmin tapaus, joita 3 ollut ennestään ja ei ainakaan yhtään lujempaa siedä nämä "paperiseinät". Saa tarkkaan säätää volymet silläkin. Millainen tuo Behku GM108 olisi db tasoiltaan vs. Microcube?? Vanha topikki on tosiaan :D Kaiutinelementin elämään herääminen on käsittääkseni se ratkaisevin. GM108 elementti on varmaankin vanhan liiton pahvia eli vaatii enemmän hönkää = enemmän melua, että pahvi herää soimaan. Microcube ja nyttemmin kaikki muut vastaavat on varmasti suunniteltu nimenomaan hiljaisella kotivolalla toimimaan = pahvi herää pienemmällä teholla ja metelillä soimaan. Yamaha THR paljon kehuttu, itse en tykännyt sen metallisäröistä, muusta en tiedä :D |
Stone 01.05.2017 16:07:56 | |
---|
trih: Vanha topikki on tosiaan :D Kaiutinelementin elämään herääminen on käsittääkseni se ratkaisevin. GM108 elementti on varmaankin vanhan liiton pahvia eli vaatii enemmän hönkää = enemmän melua, että pahvi herää soimaan. Microcube ja nyttemmin kaikki muut vastaavat on varmasti suunniteltu nimenomaan hiljaisella kotivolalla toimimaan = pahvi herää pienemmällä teholla ja metelillä soimaan. Yamaha THR paljon kehuttu, itse en tykännyt sen metallisäröistä, muusta en tiedä :D THR tosiaankin on monesti mainittu. Sitä voisi joskus käydä testailemassa myös. Kiitokset näistä....microcube pitänee näköjään yhä pintansa omassa mittapuussani sen harvan kerran, jos kotona tartun kitaraan ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Artzi 03.05.2017 10:44:25 | |
---|
Behku ois myynnissä: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1255129 ;) Sillä pärjää kyllä makuuhuoneessa aivan täydellisesti... mutta totta puhuen Microcubessa on parempi soundi. Stone: Wanha vanha ketju, mutta hyvä että on... Ajattelin vaihteeksi hommata kotiin jonkun harjoitteluvahvistimen, joka ei kovin äänekäs, mutta ajaa asiansa. Käytännössä " fender" puhdas ja ~rock-blues särö. Microcube lienee varmin tapaus, joita 3 ollut ennestään ja ei ainakaan yhtään lujempaa siedä nämä "paperiseinät". Saa tarkkaan säätää volymet silläkin. Millainen tuo Behku GM108 olisi db tasoiltaan vs. Microcube??Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time. |
Kefiiri 03.05.2017 11:00:08 (muokattu 03.05.2017 11:01:17) | |
---|
Artzi: totta puhuen Microcubessa on parempi soundi. Miten kuvailisit noiden kahden sointieroa? Ketjussa on jotenkin ristiriitaisia näkemyksiä Behkun äänenlaadusta. En ole musiikin asiantuntija. |
Artzi 04.05.2017 10:37:10 | |
---|
Microcubessa on elävämpi ja harmonisempi soundi, siinä missä tuossa Behkussa on kylmempi ja kolkompi. Ite olen saanut Fuzzilla tuon behkunkin kuulostamaan ihan siedettävältä, ja jossain mallinnusasennossa siitä saa itsestäänkin ihan ok soundia juuri siihen makuuhuoneharjoitteluun. Kefiiri: Miten kuvailisit noiden kahden sointieroa? Ketjussa on jotenkin ristiriitaisia näkemyksiä Behkun äänenlaadusta. Ain't running from no one, got no one left behind. There's a million miles ahead of me, but I'm running out of time. |
hallu 04.05.2017 11:12:15 | |
---|
Artzi: Microcubessa on elävämpi ja harmonisempi soundi, siinä missä tuossa Behkussa on kylmempi ja kolkompi. Ite olen saanut Fuzzilla tuon behkunkin kuulostamaan ihan siedettävältä, ja jossain mallinnusasennossa siitä saa itsestäänkin ihan ok soundia juuri siihen makuuhuoneharjoitteluun. Behkuhan ei ole mallintava, vaan analoginen vahvistin microcuben tapaan. Behkussa lukee "Analog modelling", mutta siinä siis ei tapahdu ad/da muunnosta vaan se tarjoaa ihan aidon sähköakustisen ympäristön. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |