Heipä hei! Olen nyt päättänyt hankkia putkinuppi ja 4x12 kaappiyhdistelmän. Valitettavasti en ole itse päässyt testailemaan kumpaakaan, eli olen näihin vaihtoehtoihin päätynyt ihan puhtaasti youtubevideoiten/soundiclippien perusteella. Olen vuosia sitten omistanut Engl Blackmore ja Screamer vahvarit, mutta niistä en saanut revittyä sellaista soundia, joka omaa korvaa miellyttäisi. Peavey 6505+ EL34 olis mielenkiintoinen ja huomattavasti halvempi laite, mutta taitaa olla sopivampi laite raskaampaan musaan. Musatyylini on kasarirokkia ja metallia tyyliin Gary Moore, Iron Maiden, Accept, EVH. Oma budjetti hankinnalle olis siinä 3000e, mutta pyrin selviämään halvemmalla. Diggailen kovasti vanhaa kunnon Hot rodded Plexisoundia, eli säröö ja kompressiota pitää saada vahvarista ulos. En välitä säröpedaaleista ym laitteista, mutta jonkinlaista reverbiä ja delaytä tulee varmaan käytettyä. Clean soundille mulla on yleensä ollu ihan eri EQ säädöt, kuin mitä crunch/särösoundeille, niin kanavien olis hyvä pelata silleen et vaihto onnistuu mutkitta. Oon pitänyt soitosta taukoo enemmän tai vähemmän viimeiset 6- vuotta. Tein paluun ja hommasin uutta kitaraa ja muuta pikku sälää, niin enää vahvarit puuttuu. |
SuperStrat4life: Heipä hei! Olen nyt päättänyt hankkia putkinuppi ja 4x12 kaappiyhdistelmän. Valitettavasti en ole itse päässyt testailemaan kumpaakaan, eli olen näihin vaihtoehtoihin päätynyt ihan puhtaasti youtubevideoiten/soundiclippien perusteella. Olen vuosia sitten omistanut Engl Blackmore ja Screamer vahvarit, mutta niistä en saanut revittyä sellaista soundia, joka omaa korvaa miellyttäisi. Peavey 6505+ EL34 olis mielenkiintoinen ja huomattavasti halvempi laite, mutta taitaa olla sopivampi laite raskaampaan musaan. Musatyylini on kasarirokkia ja metallia tyyliin Gary Moore, Iron Maiden, Accept, EVH. Oma budjetti hankinnalle olis siinä 3000e, mutta pyrin selviämään halvemmalla. Diggailen kovasti vanhaa kunnon Hot rodded Plexisoundia, eli säröö ja kompressiota pitää saada vahvarista ulos. En välitä säröpedaaleista ym laitteista, mutta jonkinlaista reverbiä ja delaytä tulee varmaan käytettyä. Clean soundille mulla on yleensä ollu ihan eri EQ säädöt, kuin mitä crunch/särösoundeille, niin kanavien olis hyvä pelata silleen et vaihto onnistuu mutkitta. Oon pitänyt soitosta taukoo enemmän tai vähemmän viimeiset 6- vuotta. Tein paluun ja hommasin uutta kitaraa ja muuta pikku sälää, niin enää vahvarit puuttuu. Bluetone Fried Eye ja siihen mätsäävä kaappi, saat just sitä mitä haluatkin ja kotimaisena käsityönä vieläpä. Heiltä saa vahvistimia myös testattavaksi tietyin edellytyksin. Kannattaa tsekata myös muut Bluetonet, siellä piisaa laadukasta saundia laidasta laitaan :-) Jos meinaat ostaa nettiklippien perusteella, niin silloin kannattaa tilata Thomannilta, jolloin voit rauhassa testats ja sitten palauttaa, jos ei ollutkaan omaan korvaan miellyttävä saundi. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
SuperStrat4life: Mielelläni testailen ennenkun teen lopullista päätöstä. En ole paikallisissa liikkeissä nähnyt kumpaakaan laitetta. Kiitosta Bluetone liidistä! Täytyy tsekata ne. Bluetonen paja löytyy Pitäjänmäeltä ja siellä pääsee helposti testaamaan valmiina olevia malleja. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |