Piti vähä otsikkoo lyhennellä, että sai sopimaan, mutta asia selvinnee kyllä. Nyt tarvittais osaavaa huolto/ korjausapua jukeboxin vahvistimen kanssa, ihan normi transistori stereovahvistin, jonka kyllä kunnon vahvistinseppä laittaa kuntoon, itse olen tehnyt kaiken voitavani ja se ei paljon ole elektroniikassa. Mun luottomies Vierula olis kova sana, hänhän työskenteli Nurmossa vuosikaudet ja tästä Karviasta oli nätti käydä siellä, mutta hän toimii nykyään Hämeenlinnassa..toki voisihan sen lähettääkin, mutta millä firmalla uskaltaa, ettei huku, tai riku :( Itse vika on sellainen, että lefti kanava särisee, välillä on ääni tosi suttuinen, niin, ettei oikein voi kuunnella. Helpot olen jo sulkenut pois, eli kaiuttimet ok, vaihdoin keskenään vasemman ja oikean kondensaattorit ja transistorit, ei vaikutusta, vika ei vaihtanut kanavaa, eli ko. komponentit kunnossa, myöskin tinasin kortin kaikki tinaukset uusiksi, hiukan tinaa lisäten, kauniita pyramideja tuli, muttei tulosta. Vielä mulla olis sellainen kokeilematta, että laitteen powerilla on kaksi järeän oloista metallikuorista transistoria, että kokeilisin vaihtaa niiden paikkaa, kuvittelisin, että ne ovat kanssa vasen ja oikea, kytkentäkaaviota ei luonnollisestikaan ole olemassa, joten aikamoista arvailuahan tämä on. Niin ja itse konehan on RoweAmi RI-3 "Jewel" vuodelta 1980 :) |
kaukopoika: Vielä mulla olis sellainen kokeilematta, että laitteen powerilla on kaksi järeän oloista metallikuorista transistoria, että kokeilisin vaihtaa niiden paikkaa, kuvittelisin, että ne ovat kanssa vasen ja oikea... Älä vaihda. Vehkeessä on varmaankin symmetrinen virtalähde (siis +, - ja 0). Tässä tapauksessa nuo tehotrankut ovat eri tyyppejä (toinen NPN, toinen PNP) ja kärvähtävät jos menet vaihtamaan. Varmistuu tietysti, jos kuorissa olevat tekstit ovat vielä luettavissa. Niin, ja virtalähteissä ei yleensä ole omia lähtöjä vas/oik kanaville. |
Mahtavaa, kiitos vinkeistä, joka maakunnasta näkyy löytyvän alan mesta, taidanpa soitella ne Seinäjoen paikan yhteystiedot ensviikolla, tästä kun tosiaan ajaa sinne vaan tunnin. Eikä Poriinkaan ole, kuin ihan vähän alle sata km, Tampereelle vähän toistasataa km. eli hyvän asian perässä kannattaa tuollaiset matkat kyllä ajella :) |