Aihe: Kitara osamaksulla?
1
Speed of light
23.03.2005 06:48:18
Niin. Oletteko koskaan kuullut, että saako mistään musiikkiliikeestä kitaraa osamaksulla?

Rahoituksesta olen kyllä kuullut..
Vain soittamalla voi oppia!
Super-Jari
23.03.2005 07:04:36
Käy kysymässä kauppiaalta. Niin ainakin olen itse saanut osamaksulla.
Parhaat reenit on ne ku viritetään vermeet, sit juodaan kaffit ja syyään pullaa ja jutellaan levyistä. Sit vedetään Get On ja lähetään kotiin.
-RR4E
Ben_D
23.03.2005 07:20:38

Osamaksu tässä tapauksessa tarkoittaa Käyttöluottoa, Aktiiviluottoa tms. Korot ovat vaan aika suuret.
Billsner
23.03.2005 07:32:01
Niin. Oletteko koskaan kuullut, että saako mistään musiikkiliikeestä kitaraa osamaksulla?

Kuinka monista eristä on kyse? Parista paikasta oulussa tavaran olisi saanut kotiin maksamalla ensin puolet ja toisen puolen kuukauden päästä.

Rahoituksesta olen kyllä kuullut..

Mamma betalar on ehkä paras tietämäni rahoitus. Maksetaan takaisin aina kun on ylimääräistä.
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
Speed of light
23.03.2005 07:52:37
Kuinka monista eristä on kyse? Parista paikasta oulussa tavaran olisi saanut kotiin maksamalla ensin puolet ja toisen puolen kuukauden päästä.

Muutamasta erästä oli juurikin kysymys.

Mamma betalar on ehkä paras tietämäni rahoitus. Maksetaan takaisin aina kun on ylimääräistä.

Niin, toi on kylllä totta :)
Vain soittamalla voi oppia!
Santtu_123
23.03.2005 08:06:29

Käyttöluotto; 1000€ lainaa = 39€ / kk
2000€ lainaa = about 65 € / kk
Näin se menee, raha on halpaa ;P
pira
23.03.2005 08:12:57 (muokattu 23.03.2005 08:13:50)
Itse ihmettelen vähän, että miksi kauppiaat eivät myy osamaksulla? Esim. Amerikassa voi maksaa vuodessa kahdessatoista osassa kitaran. Luulis ihmisten ostavan enemmän kitaroita ja vahvareita tällöin, kun ei tartte olla koko summaa tai puolia kerralla maksaa. Ja korot on aika mitättömiä verrattuna johonkin Suomen käyttöluoton 16 %:n.
Välillä se polte meinaan on kova, että heräteostoksia tulisi ostettua enemmän ;).
Vibrato lähtee syrämmestä.
skebajaba
23.03.2005 08:24:51
juuri niinkuin ben_d sanoin, eli on noita ihme luottoja.
ne lähettää sieltä laskun jossa lukee minimi erä, voi siitä maksaa enemmänkin ja jos on laskettu että maksat 2 vuodessa takasin niin silloin tietenkin kun päräytät isomman summan niin ne korot yms. kulutkin samalla vähenevät.
OSTAN WHAMMY PEDAALIN TARJOA JOS ON TYHJÄN PANTTINA!!!
superfly
23.03.2005 08:43:50
Ikinä en oo mitään käteisellä ostanut, mutta Käyttöluotolla tms. ole mitään hankkinut juurikin noiden tolkuttomien korkojen takia. Ne eivät juuri maksamalla lyhene kun kuukausierät menevät lähes pelkästään korkoihin. Pankista kyselemään "oikeaa" lainaa niin saat helposti vähintään puolitettua nuo korot.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Mursuviiksi
23.03.2005 09:56:04
Käy kysymässä kauppiaalta. Niin ainakin olen itse saanut osamaksulla.

Kuin myös.
Moussaka on kamalaa.
weetube
23.03.2005 10:43:21
älä hyvä mies ainakaan siihen käyttöl. juttuun lähde!tulee per... kalliiks se kitara,tai mitä nyt ostaakin.
ne korot ...
porukoilta "iki" luottoo.
"Hätäkös tässä on,valmiissa maailmassa?"
Fortune
23.03.2005 11:25:58
Itse ihmettelen vähän, että miksi kauppiaat eivät myy osamaksulla? Esim. Amerikassa voi maksaa vuodessa kahdessatoista osassa kitaran. Luulis ihmisten ostavan enemmän kitaroita ja vahvareita tällöin, kun ei tartte olla koko summaa tai puolia kerralla maksaa. Ja korot on aika mitättömiä verrattuna johonkin Suomen käyttöluoton 16 %:n.
Välillä se polte meinaan on kova, että heräteostoksia tulisi ostettua enemmän ;).

No onhan se mukavampaa saada se koko myyntihinta heti kouraan kuin pelätä, tuleeko se kokonaan tipoittain. Kun kauppiaankin on makseltava niitä laskuja...

Osamaksusysteemin pyörittämisessä on oma vaivansa ja Käyttöluottojen jne. käyttö on riskittömämpää kauppiaalle. Ainakin oman kokemuksen mukaan nuo itse pykätyt osamaksut ovat niitä, että saa olla sormet ristissä ja toivoa, että rahat tulevat ja jos maksu ei onnistu osissakaan, saa takaisin pilalle käytetyn laitteen, jonka myyntiarvo on olematon.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
SoulMan
23.03.2005 12:36:07
Osamaksu-kitaroissa on jotenkin kylmempi saundi.
duane
23.03.2005 14:18:03
Kyllä mä oon sujuvasti hankkinut vuosien ajan tavaraa "maksa kun jaksat periaatteella...". Aina on kaikki tullut maksettua ja suurempia korkoja ei ole tullut... Paikallisliikkeen suosimisen etuja...
Roudarikin on ihminen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)