Aihe: Kuinka paljon kitaraan pitäisi sijoittaa?
1 2
riffi-rotta
20.03.2005 11:06:04
Olen soittanut kitaraa nyt 3 vuotta, ja keppinä on squier stratocaster (affinity). Se on aika lelu ja uusi pitäsi hankkia. Joten kuinka paljon kannattaisi ostokseen sijoittaa? Soitan aika paljon ja teen demojakin parin bändin kanssa, eli soundit voisi olla kiva saada kohdalleen.
Be Quick Or Be Dead!
Incarnation
20.03.2005 11:08:49
Olen soittanut kitaraa nyt 3 vuotta, ja keppinä on squier stratocaster (affinity). Se on aika lelu ja uusi pitäsi hankkia. Joten kuinka paljon kannattaisi ostokseen sijoittaa? Soitan aika paljon ja teen demojakin parin bändin kanssa, eli soundit voisi olla kiva saada kohdalleen.

Niin paljon kuin ilkeät rahaa pistää likoon.
Rest in peace Dime
Twist
20.03.2005 11:09:05
Paljonkas sulla on rahaa käytössä? Omasta mielestä alle 1000e kitaralla pärjää jo loistavasti.. Riippuen tietenkin mitä etsit? Pitääkö kitarassa jotain olla ominaisuuksia mitä tarvitset?
Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004
riffi-rotta
20.03.2005 11:13:42
No kitarassa pitäisi olla (ainakin tallassa) humbukkeri(t). Ja se saisi olla aika kevyt, eli ei mitään Les Paulia. Se saisi olla hyvin soitettava jne. Eli ei mitään erikoisuuksia tarvitse löytyä.
Be Quick Or Be Dead!
Guitaristi
20.03.2005 11:15:28

No kitarassa pitäisi olla (ainakin tallassa) humbukkeri(t). Ja se saisi olla aika kevyt, eli ei mitään Les Paulia. Se saisi olla hyvin soitettava jne. Eli ei mitään erikoisuuksia tarvitse löytyä.

Budjetti? Asiaa voisi auttaa jos kertoisit missä hintaluokassa liikutaan.
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli??
Kimmo72
20.03.2005 11:18:45
Semmosen öpaut ~1000 egee sijoittaisin. Enkä tietenkään voi olla suosittelematta Ibanezia, tai olisin Juudas.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
riffi-rotta
20.03.2005 11:19:31
Budjetti? Asiaa voisi auttaa jos kertoisit missä hintaluokassa liikutaan.

No sitä tässä vähän teiltä tiedustelen, mutta vähintään400€ ja korkeintaan noin 1000€.
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak.
Kapane
20.03.2005 11:26:39

Humppareilla jas kevyellä kopalla varustettuja suositelisin kokeileen Les Paul Studiota, Ibanez Rgeitä ja Schectereitä.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Incarnation
20.03.2005 11:27:28
Muita vaatimuksia? Kiinteä vai tremolo-talla?
Rest in peace Dime
BeeKoo
20.03.2005 11:27:41
Joten kuinka paljon kannattaisi ostokseen sijoittaa? Soitan aika paljon ja teen demojakin parin bändin kanssa, eli soundit voisi olla kiva saada kohdalleen.

Se on semmonen homma, että ne on kaupan sedät ja tädit sen verran hyvin valmistautuneet sinun varallesi, että ovat jo valmiiksi laittaneet niihin kitaroihin sellaiset laput tai tarrat, josta voi aina tarpeen tullen tarkistaa, paljonko siihen ostokseen kannattaa laittaa. Kun se vaan sattuu nyt olemaan semmoinen homma myös, että jos niitä kitaroita katselee sen hintalapun pohjalta, niin ei välttämättä tule ostaneeksi semmoista sopivaa kitaraa. Tai siis siinä käy niin, että tulee ostaneeksi ensin sen hintalappukitaran ja sitten jonkin ajan päästä myös sen mieleisen kitaran. Siispä suosittelen, että kokeilet kitaroita ja sitten kun mieleinen löytyy, niin makselet siitä sen uloskantamiseksi tarvittavan määrän rahaa. Mutta tosiaan kannattaa maksaa se hinta, mitä se kauppias on ajatellut, koska jos ei sitä maksa ja kantaa sen kitaran silti ulos kaupasta, niin saattaa tulla Mr. Securitas ja panna podipäkkiin.
Torniojaws
20.03.2005 11:29:59

Soitan aika paljon ja teen demojakin parin bändin kanssa, eli soundit voisi olla kiva saada kohdalleen.

Muistathan kuitenkin, että eniten itse soundiin vaikuttaa vahvistin. Kitara ei kuitenkaan niin hirveästi pääosaan soundista vaikuta, vaikka kyllä sekin hieman vaikuttaa. Huonokin kitara kuulostaa hyvältä hyvän vahvistimen kautta, mutta kalleinkin kitara kuuloistaa huonolta huonon vahvistimen kautta.

Näillä eväillä suosittelisin Schecteriä.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Twist
20.03.2005 11:32:03
Kannattaa myös tingata kitarasta!
Rest in peace Darrell "Dimebag" Abbott... Revolution is your name 1966-2004
riffi-rotta
20.03.2005 11:39:21
Muita vaatimuksia? Kiinteä vai tremolo-talla?

No tykkään kyllä tremolo-kammesta, mutta kiinteässä on tietenkin hyvä sustaini ja pysyy vireessä paremmin. Että molemmat kelpaa.
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak.
Incarnation
20.03.2005 11:43:30
Tosiaan Schecter voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
Rest in peace Dime
käsi
20.03.2005 11:49:05

menes musaliikkeeseen ja alkaa testaileen kitaroita, joka kolahtaa suhun parhaiten osta se jos on varaa. jos ei ole varaa etsi samantyylinen ja soundinen kitara mutta eritekijältä niin hinta tippuu.

300-1000e välille saa kitaran joka kestää ja soundaa hyvin.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
PIM
20.03.2005 11:51:38
Soitan aika paljon ja teen demojakin parin bändin kanssa, eli soundit voisi olla kiva saada kohdalleen.

Tällä saat soundit kondikseen halvalla ja niitä soundeja löytyy joka lähtöön. Aivan erinomainen äänityskäytössä koska ei tarvitse tapella tavanomaisten hurinoiden ja napsahdusten kanssa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-177503.html
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Tami
20.03.2005 11:55:55

koska jos ei sitä maksa ja kantaa sen kitaran silti ulos kaupasta, niin saattaa tulla Mr. Securitas ja panna podipäkkiin.

Jaahas securitas on siis viimeinkin saanut sponssisopimuksen line6:n kanssa kuntoon..... ( huono)

Asiaan:
Olen samaa mieltä tuosta kitaran torniojawsin kanssa, eli ensin vahvistinpuoli kuntoon ja sitte vasta kitaran kimppuun. Toi Affinity, vaikka onkin halpa, niin kyllä sillä pärjäilee kunhan on vaan vahvistin/ efektiarsenaali kunnossa. Mä olen palannu fenkkukierroksen jälkeen squierkantaan, ja soitelen nykyään just tuollasella affinity squierilla. Minun on se fat-malli jossa on se humppari siinä tallassa, hyvin taipuu hevi ja humppa.

Kitara pitäis mun mielestä ostaa oman fiiliksen ja tarpeen mukaan eikä hintalapun mukaan. Kallis ei välttämättä ole itelle sopiva. Tietysti kalliilla kitaralla ansaitsee kunnioitusta kaveripiirissä, mutta ei se hyväksi soittajaksi tee.

Ehdotukseni kitarasta: Osta joku kitara joka miellyttää sinua = kaula on mielestäsi hyvä ja muutenkin perusteet kunnossa. Itselle tämmöinen vaihtoehto ois joku mexicostrato. Sitten siihen voit tarpeen mukaan ostaa parempaa rautaa aina tilin karttuessa ja uuden tarpeen ilmaantuessa. Hinta jää jokatapauksessa alle esim. just amerikan fenderin, ja saat ominaisuuksiltaan semmosen kitaran kuin haluat.

Toinen vaihtoehto on että ostat 2 kitaraa. Tuolla 1000e:n kattohinnalla saat jo kaksi melko hyvälaatuista käytettyä kitaraa, esim mex-straton ja sitten jonkun vanhemman hevikepin...

Tälleen mä menettelin tuon affinityn kanssa ja nyt se on mielestäni parempi kuin ne amerikan fenderit joita minulla on olut. Makuasioita kaikki tyynnnnni.
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
biibob
20.03.2005 11:59:28
Tällä saat soundit kondikseen halvalla ja niitä soundeja löytyy joka lähtöön. Aivan erinomainen äänityskäytössä koska ei tarvitse tapella tavanomaisten hurinoiden ja napsahdusten kanssa.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-177503.html

Ei, ei, jos ollaan hakemassa kitaraa niin koitetaan myös pysyä vain ja ainoastaan kitaroissa, tietokoneet ostetaan sitten kun niiden aika koittaa. Tuota lausetta kenenkään ei ole kyllä pakko ottaa tosissaan.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
kimurantti1
20.03.2005 12:11:47
No mulla on jo vähän aikaa ollut sellainen periaate, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa (tai halpaa). Eli jos olet todella sisällä soittoharrastuksessasi, niin miksi ostaa joku "välimuotokitara" jonka kuitenkin vaihdat muutaman vuoden päästä parempaan? Miksei saman tien ostaa kunnon kitara jota ei tarvitse enää vaihtaa? Säästyy ne "välimuotokitaran" rahat siinä.
Metronomi on basistin paras ystävä.
Billsner
20.03.2005 12:19:37
Kitaraan minun mielestä pitäisi sijoittaa niin paljon kuin tarvitsee. Joillekin se 150€ stratokopio kelpaa vallan mainiosti ja joillekin se ainoa oikea kitara on Gibsonin les paul. Se kai se tärkeintä mikä sopii sun käteen ja kuulostaa hyvältä eikä se hinta.

Vaikea mitään suositella kun et hirveästi ole kertonut mitä kitaraltasi haet (straton mallinen? warlock? sg? humpparit vai singlet?).
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)