Disguised 03.04.2005 00:16:33 | |
---|
Mihin kitaraan voi laittaa helkutin paksut kielet, pysyy C-vireessä ja jolla on myös oikeasti hyvä soittaa hevijynkkyä? (Jos on vaikea valita hyvistä, kerro mitä ei ainakaan kannata ostaa ns. alavirekepiksi.) Tarkoitus olisi myös vaihtaa virettä aika usein, joten kielilukolliset pelit ovat tässä suhteessa hieman hankalia. Onnistuukohan tuo virityksillä kikkailu millään sähkiksellä ilman ongelmia vai pitääkö skitta aina ns. säädättää kuhunkin vireeseen, jotta skaalat eivät mene pipareiksi? Kysyn, koska olen sähkiksistä hieman ulkona. Tähän asti olen soitellut teräskielisellä, jossa on helppo vaihtaa viritystä aina tarpeen mukaan. |
elbowski 03.04.2005 00:18:22 | |
---|
Varmaan joku Les Paul vois olla aika näpsäkkä, tuntuvat tykeiltä vielä matalemmillakin vireillä ja saundi sopii niihin. Se en ollut minä, se oli Pastilli??? IMIK #25 Ärlä #017 |
Risk 03.04.2005 00:23:19 | |
---|
Tommosiin örmyvireisiin vois sopia myös baritonikitara (tai 7-kielinen). |
SH1THEAD 03.04.2005 02:05:56 | |
---|
BC Richit. Ainakin omaa kokemusta on ollut Warlockin kanssa. Ennen oli paksut kielet ja vire pysyi, nyt normaalit ja vittu menee koko ajan päin helvettiä :D Kitara on lyömäsoitin ja siinä pitää olla helvetisti säröä. |
overtake 03.04.2005 02:10:35 | |
---|
Baritoni? Joku kiinteätallainen superstrato? Eikös In Flamesit soittele ihan Gibsoneilla (LP ja Flying V) ja C-vire tai joskus jopa drop-Bb vire niillä on. www.stonetabs.tk |
jannu 03.04.2005 02:52:58 | |
---|
Miten mä olen käsittänyt, että noissa perus Les Paulesissa ja SG:issä olis hiukka liika lyhyt scale tommosille doomivireille? Korjatkaa toki, jos olen vikaan astunut. Varmaan baritonimensuuria lähentelevä lienee paras vaihtoehto tämmöiseen toimintaan. "Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!" -vanttera |
hanipai 03.04.2005 08:24:13 | |
---|
Baritoni? Joku kiinteätallainen superstrato? Eikös In Flamesit soittele ihan Gibsoneilla (LP ja Flying V) ja C-vire tai joskus jopa drop-Bb vire niillä on. Pitkäskaalainen skitta sopii matalavireisyyteen paremmin, koska kielet ei oo niin lerput. Oliks ne nyt 27" skaalaltaan, kun lespat on 24,75" ja stratot 25,5". Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 03.04.2005 08:25:39 (muokattu 03.04.2005 08:27:46) | |
---|
Kaipa lespallakin voi soittaa matalalla vireellä, varmaankin tottumiskysymys, jos haluaa kuminauhoilla soitella :) Kiinteätallainen on just hyvä, jos usein vaihtelee virettä, se on siis välttämättömyys. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
zeme 03.04.2005 10:28:23 | |
---|
kyllä stratolla pystyy soittaa C-vireellä vaikka skaala onki 25'5. Itselläni on oma strato joskus käyny c-vireessä ja ei oo muuta vikaa ku siinä stratossa sattuu olemaan tolkuttoman huonot mikit(single coilit) nii se soundi muuttuu ihan paskaksi. Talla humppari auttaa asiaan. |
Kampuzzjeah! 03.04.2005 11:38:04 | |
---|
|
Guitaristi 03.04.2005 11:45:43 | |
---|
http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma. Pastilli?? |
Dinorocker 03.04.2005 12:00:30 | |
---|
Vaahtera body ja kaula/EMG:t. Mielenkiintoista...tai ainakin kun en baritoneista tiedä paskaakaan. =) Outrider |
kege 03.04.2005 12:37:08 | |
---|
Ei todellakaan kannata hommata baritonia jos vaihtelet virettä. Jos C-vire on alin mitä tarvitset niin sekin hoituu kun laittaa esim. 56-12 kielet normaaliskaalaiseen kitaraan ja pitäis olla ihan ok. Suosittelen että ostat kitaran joka ei ole ihan paska, sopii käteen hyvin ja jossa on humbuckeri tallassa, ei kai siinä muuta.. Kielilukko/kelluvatallaista kitaraa ei kannata ostaa jos et tarvitse sitä ominaisuutta. Kiinteä talla tuottaa paremman sustainin. |
Kassu 03.04.2005 13:03:27 | |
---|
Baritonikitara tuohon vireeseen, tai joku muutenvain pitkäskaalainen. |
Lego 03.04.2005 13:23:29 | |
---|
Mulla on telecaster aina välillä C-vireessä ja kielisetti on 10-46 eikä mitn ongelmia. Tosin mulla on vain välillä hetkellisesti tuo C-vire, muutoin D tai dropped-C. "Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut" |
k1mm0 03.04.2005 14:18:51 | |
---|
Minulla on Gibsonin Explorer dropatussa C-vireessä ja hyvin toimii. Paksut kielet vaan alle. Muutenkin taittuu tuolla kitaralla hyvin tuollainen raskas jynttäys. Kiinteätallaista kannattaa lähteä hakemaan, vireen vaihtelukin onnistuu helposti. Esimerkiksi jo mainitut LP:t tai vaikka sitten juuri tuo Explorer voisivat olla sopivia pelejä. Se on kyllä ihan epistä, kun kaveri on ollut paljon enemmän humalassa kuin itse, mutta silti itselle tulee hirveä krapula ja sille kaverille ei ollenkaan.
Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja |