Aihe: Thomann musiikkiliike
1 2 3 4
apenaattori
22.03.2005 07:32:54
ootekkko koskaan tilannu kamoja thomannilta? Aattelin ittee tilata sielt vahvarin. Onko kokemuksia?
Skebaristi
22.03.2005 07:47:31

Aivan
erkkimörkö
22.03.2005 08:50:56
Täysin turhaa tilata sieltä. Tai ainakin näin olen kokenut, samat tavarat saa Suomesta halvemmalla. PALJON halvemmalla, hinta kun on vain neuvottelu kysymys. Siis näin ainakin kalliimpien tavaroiden kohdalla. Halvemmissa artikkeleissa ehkä sitten hinta ei putoa niin paljoa Suomen liikkeissä. Thomannilla hinta on aina sama. Siis ei neuvoteltavissa.
roudarit on kuninkaita
toyopet
22.03.2005 10:02:55 (muokattu 22.03.2005 10:04:43)
Täysin turhaa tilata sieltä. Tai ainakin näin olen kokenut, samat tavarat saa Suomesta halvemmalla. PALJON halvemmalla, hinta kun on vain neuvottelu kysymys. Siis näin ainakin kalliimpien tavaroiden kohdalla. Halvemmissa artikkeleissa ehkä sitten hinta ei putoa niin paljoa Suomen liikkeissä. Thomannilla hinta on aina sama. Siis ei neuvoteltavissa.

Riippuu tietysti mitä hakee. Jos ostaa samoja merkkivehkeitä, mitä Suomessakin kaupataan niin todellakaan ei hintaeroa ole. Mutta jos tyytyy niihin T-kaupan omiin tuotteisiin, joista osa on jopa hyviä (kopioita vai vaan eri merkki), niin sitten sitä hintaeroa alkaa tulla.

EDIT: niin ja kerran jopa yllätyin ostaessani tuotteita JKL:stä musiikkiliikkeestä ja sain halvemmalla kuin T-kaupasta. TOsin kyseessä oli pienet ostokset ja sen takia en vaivautunut mitään postimyyntiä harkitsemaan ja jälkikäteen vain vilkaisin, että mitä olisi maksanut T-kaupassa. Ei harmittanut yhtään.
Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa.
Herra Rapu
22.03.2005 10:19:13 (muokattu 22.03.2005 10:19:55)

Eilen jouduin ekaa kertaa turvautumaan Thomannin palveluihin. Suomesta kun ei saa (tai näin ainakin käsitin) TC:n G-majoria yksistään, mikä on aivan hanurista. Mitä järkeä on myydä laitetta johon tulee kuitenkin "kaupan päälle" 1/5 "päälaitteen" hinnasta maksava pikku MIDI-poljin. Me not likey. Vähän sama kun ostasit ylihienon Saabin, mutta sitä ei sais kun jollain ammarimodatuilla levikkeillä! :)

Sen mä ymmärrän, että uuden kitaran oston yhteydessä saa yhden plektran kaupan päälle. :)
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Leikari
22.03.2005 10:19:47
Riippuu tietysti mitä hakee. Jos ostaa samoja merkkivehkeitä, mitä Suomessakin kaupataan niin todellakaan ei hintaeroa ole. Mutta jos tyytyy niihin T-kaupan omiin tuotteisiin, joista osa on jopa hyviä (kopioita vai vaan eri merkki), niin sitten sitä hintaeroa alkaa tulla.

kysymällähän ne hinnat aina selviävät - kategorisesti ei kannata pitäytyä ostamassa vain yhdestä paikasta tms.

uudessa merkkitavarassakin ovat Thomannilla pystyneet omien/tuttavapiirin kokemusten mukaan myymään selkeästi/merkittävästi halvemmalla hinnalla (toimituskulut huomioon ottaenkin) kuin mitä Suomessa.

Tarjoustuotteet so. esim. poistomyyntimallit voivat olla hämmästyttävänkin edullisia - so. ilmeisesti esim. Thomann ostaa vaikkapa valmistajan loppuerän tms., jonka pystyy yksin jakelemaan markkinoille.

tuotteesta, asiakkaasta, myymälästä jne. riippuen saattaa suomalainen hinta olla edullisempikin - vertailu siis avainsana. Toisaalta on syytä muistaa, että hinnan ei pitäisi olla ainoa ostopaikan valintakriteeri. TUotetuen/takuukorjausten suhteen thomannissa ei ole ollut valittamista ainakaan merkkitavaroiden kanssa (t-tavaraa ei olla osteltu, joten ei kokemusta). Toisaalta myöskään kotimaisten liikkeiden palvelu tms. lisäarvo ei aina ole sentinkään lisähinnan väärtiä.

Thomannin ansioksi on täällä usein todettu, että se on pakottanut kotimaiset musiikkiliikkeet tarkistamaan hinnoitteluaan - ilman Thomannia suomalainen muusikko vaeltaisi kyllä pimeämpien hintojen synkässä korvessa.
JuSu
22.03.2005 10:26:50
Jos ostaa samoja merkkivehkeitä, mitä Suomessakin kaupataan niin todellakaan ei hintaeroa ole

Näin yleensä, mutta toisinaan noista Saksan liikkeistä löytää jotain artikkeleita todella edullisesti. Itse juuri tilasin Musik Produktivilta kitarankieliä, kun olivat halpoja (Suomessa 9,50 euroa/satsi, Saksassa 3,50-4,00 euroa paksuudesta riippuen). Tietty kannattaa tilata sitten enemmän kerralla, niin lähetyskulujen osuus jää suhteessa pienemmäksi.

JuSu
Minä olen myyrä.
McNulty
22.03.2005 10:30:24
Kyllä ainakin Sakulandiassa ovat esim. Mesa/Boogiet olleet halvempia kuin Suomen Levytukussa... Levytukku tosin pääsi hyvin lähelle guitarbargainsin hintoja Ibanezien kanssa. (695e bargainsilla + 61e postikuluja / suomesta 780e)
erkkimörkö
22.03.2005 10:39:36
uudessa merkkitavarassakin ovat Thomannilla pystyneet omien/tuttavapiirin kokemusten mukaan myymään selkeästi/merkittävästi halvemmalla hinnalla (toimituskulut huomioon ottaenkin) kuin mitä Suomessa.

Thomannin ansioksi on täällä usein todettu, että se on pakottanut kotimaiset musiikkiliikkeet tarkistamaan hinnoitteluaan - ilman Thomannia suomalainen muusikko vaeltaisi kyllä pimeämpien hintojen synkässä korvessa.

Tuo jälkimmäinen pitää täysin paikkansa josta johtuukin, että ensimmäinen ei enää pidä paikkaansa. Useissa paikoissa missä olen hintoja kysellyt, olen saanut tarjouksena paremman hinnan kuin Thomannilla, ja tunnetusti saksalaiset eivät tingi hinnoistaan.

Esim Musamaailmassa heidän maahantuomat ESP/LTD kitarat ovat suurinpiirtein saman hintaisia kuin Thomannilla, jotku mallit 10-50€ kalliimpia jotku saman verran halvempia.
Ja samat kitarat muihin liikkeisiin Musamaailman kautta tilattuna saa paljon halvemmalla. Koska Musamaailma maahantuojana ei ala myymään ESP/LTD:tä halvalla.

Paljon halvemmaksi tulee kuin Thomannilla.
roudarit on kuninkaita
Beelsebub
22.03.2005 10:50:31

Näin minäkin tämän asian näen. Nykyään kun menee paikalliseen liikkeeseen jotain kysymään niin ovh hinnatkaan eivät ole paljoa T-kaupan hintoja korkeammat ja vakioasiakkaana hinta yleensä laskee (tuotteesta riippuen toki) jopa Thomanin hintojen alle.

Tosin tälläkin hetkellä minulla on tehty lista thomanilta ostettavista tavaroista odottamassa sitä että joku kaveri keksisi myös tilata sieltä jotain. Lähinnä tällaista kulutustavaraa ja pikku sälää niinkuin kielisettejä ja plekuja.
McNulty
22.03.2005 11:01:58
Thomannista johtuen juurikin Into-Luthman tiputti Epiphonen ja Gibsonin hintoja. Giban LP Standard tais tulla alas 200e ja epiphonet muutamista kympeistä 100e jne jne. Samoin myös EM Nordic / DLX Music laski Digitechien hintoja... ihme juttu kun eivät ole EHX:n hintoja laskeneet vaikka kotimaasta löytyy toinen kilpailija sillä saralla, nimittäin Custom-Sounds.

Mutta juu, kylläpä nuo keskieuroopan hinnat heijastuvat tänne pohjolan markkinoille myöskin.
Kimmo72
22.03.2005 12:46:12
Oftopikkia, mutta tän tästä nyt sai kun ei haku pelaa päivisin. Thomannista ja sieltä ostamisesta/tilauksesta on varmaan kymmeniä kirjoituksia täällä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Prome
22.03.2005 14:46:47
Ostin viime kesänä Marsun combon Thomannilta ja hyvin pelasi. Sitten tuli ilmeisesti joku kosketushäiriö, koska reverbi toimii nykyään silloin kun haluaa. Takuuasiat vaikeutuu huomattavasti ku pitäisi lähettää koko paska takaisin Saksaan ja sitten odotella niin maan perkeleesti, joten ennemmin tyytyy melkeinpä maksamaan Suomessa korjaushinnan.

Suosittelen Suomesta ostoa. Vaikka tuo combo olikin tuntuvasti halvempi Thomannilla, niin kyllä neuvottelemalla luulisi saavan hintaa sen verran alemmas, että on jo kannattavampaa ostaa Suomesta. Jos ei muuten niin noiden takuu- ym asioiden vuoksi.

Itse ostan jatkossa enintään efektit Thomannilta. Silloinkin vain jos hinnassa on huomattava ero.
Leikari
22.03.2005 15:19:07
Takuuasiat vaikeutuu huomattavasti ku pitäisi lähettää koko paska takaisin Saksaan ja sitten odotella niin maan perkeleesti, joten ennemmin tyytyy melkeinpä maksamaan Suomessa korjaushinnan.

tietysti isommassa romppeessa on useimmiten helpompi viedä tavara takaisin myyntiliikkeeseen, josta hoitavat eteenpäin. Takuutapaukset eivät kuitenkaan merkkitavarassa ole kovin yleisiä so. pientä vaivariskiä voi harkinnan mukaan ottaa.

Kaverillani oli kerran isomman tavaran takuupalautus Thomannille (uusi korkkaamaton tuli sillä kertaa tilalle) - asia hoitui nikottelematta ja ekstravaivasta T-kauppa laittoi hyvitystä.

Isoilla nettikaupoilla homma perustuu luottamukseen ja sitä siksi vaalitaan. Samoinhan toimii joku Stokkakin Suomessa - ko. putiikkihan kait vaihtaa "kaiken syytä kyselemättä". Asiakas halutaan pitää tyytyväisenä - tulee ostamaan toisen ja toisenkymmentäkin kertaa.
jussimus
22.03.2005 15:51:23
Thomannilta ei kannata tilata ainakaan Marsun tai Englin vahvareita, sillä Marsuja saa Toomannin hintoja halvemmalla ainakin Malmin DLX Musicista, ja Englejä saa ainakin Tampereen Soitinkeskuksesta Toomannia halvemmalla. Liikkeistä ostettaessa kuljetus on riskittömämpää, sekä pääsee myös tinkimään tai junailemaan kaikkia kaupanpäälle-juttuja.
Jucciz
22.03.2005 15:53:49
Olen tilannut lähinnä piuhoja, plektroja, liittimiä, kieliä, pedaaleja ja muuta ei-hajoavaa tavaraa, jossa laatu ei juurikaan heittele. Kitaroita ja vahvistimia en tilaisi ikimaailmassa, kun ostan ne muutenkin aina käytettynä. :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Distortion
22.03.2005 16:07:34
Ei oikeestaan mitään järkee tilata thomannilta, syitä:
-Sieltä tilatessa ei pääse testaamaan
-Hinnat eivät ole neuvoteltavissa
-Hinnat eivät postimaksun mukaanlukie poikkea juurikaan suomalaisten kauppojen hinnasta
-Pahimmillaan 3 kuukautta saa odottaa tilaamiaan kamoja.
ReBeat
22.03.2005 18:26:48

Ei oikeestaan mitään järkee tilata thomannilta, syitä:
-Hinnat eivät ole neuvoteltavissa

Njaa. Mun mielestä hinnan ei pidäkkään olla neuvoteltavissa vaan sen pitää olla valmiiksi kohdallaan ja ennenkaikkea TUOTTEEN HINNAN PITÄISI OLLA KAIKILLE ASIAKKAILLE SAMA. En sitten tiedä olenko vähemmistöä, mutta mua ärsyttää oikeastaan todella paljon sellainen perinne, että UUDEN tuotteen hintaa joutuu kyselemään ja sitten liike vetää sen jokaiselle yksilölle hatusta (sopivien rajojen sisällä). Asiakkaana arvostan Thomannin periaatetta, että hinnat ovat selkeästi näkyvillä ja ne ovat kaikille samat.
Ajatellaan nyt tälläistä esimerkkiä:
Menen musiikkiliikkeeseen ja saan jonkun tuotteen 100 eurolla. Jään sen jälkeen kärpäsenä katossa seuraamaan tilannetta. Päivän päätteeksi voin todeta, että joku toinen sai saman tuotteen 80 eurolla ja jollekin se myytiin "melkein sisäänostohintaan" 125 eurolla ja niin edelleen. Tuotetta on päivän päätteeksi myyty kymmenellä eri hinnalla. Tämä on asiakkaiden ERIARVOISTA KOHTELUA ja se on perseestä. Tinkaaminen on toki ikiaikainen perinne, mutta mun mielestä TINKAAMISEN EI TULISI KUULUA UUSIIN KAMOIHIN LIITTYVÄÄN KAUPANTEKOON, VAAN KÄYTETTYIHIN KAMOIHIN. Vaikka itse olisin se joka edellisessä esimerkissä sai tuotteen halvimmalla, niin en haluaisi tukea mainitunlaista asiakkaiden eriarvoistamista.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
konehes
22.03.2005 18:31:30
Eikös St. Paul`s Soundilta saa aina halvemmalla kuin Thomannilta. Sehän on sille kunnia-asia. Tuttu oli ostamassa sieltä jotain ja mainitsi, että tuote maksaa monta kymppiä vähemmän Saksassa. Oli saanut euron halvemmalla kuin Thomannilta:)
erkkimörkö
22.03.2005 18:43:38 (muokattu 22.03.2005 18:45:35)
Njaa. Mun mielestä hinnan ei pidäkkään olla neuvoteltavissa vaan sen pitää olla valmiiksi kohdallaan ja ennenkaikkea TUOTTEEN HINNAN PITÄISI OLLA KAIKILLE ASIAKKAILLE SAMA. En sitten tiedä olenko vähemmistöä, mutta mua ärsyttää oikeastaan todella paljon sellainen perinne, että UUDEN tuotteen hintaa joutuu kyselemään ja sitten liike vetää sen jokaiselle yksilölle hatusta (sopivien rajojen sisällä). Asiakkaana arvostan Thomannin periaatetta, että hinnat ovat selkeästi näkyvillä ja ne ovat kaikille samat.
Ajatellaan nyt tälläistä esimerkkiä:
Menen musiikkiliikkeeseen ja saan jonkun tuotteen 100 eurolla. Jään sen jälkeen kärpäsenä katossa seuraamaan tilannetta. Päivän päätteeksi voin todeta, että joku toinen sai saman tuotteen 80 eurolla ja jollekin se myytiin "melkein sisäänostohintaan" 125 eurolla ja niin edelleen. Tuotetta on päivän päätteeksi myyty kymmenellä eri hinnalla. Tämä on asiakkaiden ERIARVOISTA KOHTELUA ja se on perseestä. Tinkaaminen on toki ikiaikainen perinne, mutta mun mielestä TINKAAMISEN EI TULISI KUULUA UUSIIN KAMOIHIN LIITTYVÄÄN KAUPANTEKOON, VAAN KÄYTETTYIHIN KAMOIHIN. Vaikka itse olisin se joka edellisessä esimerkissä sai tuotteen halvimmalla, niin en haluaisi tukea mainitunlaista asiakkaiden eriarvoistamista.

Jos ei osaa tinkiä ja kilpailuttaa se on oma häpeä.
Jos kylässä on 2 musaliikettä, niin molemmat varmasti haluaa tehdä pisnistä maksavan asiakkaan kanssa.

Otetaan molemmilta tajoukset, kerrotaan tarjous toiselle ja otetaan taas vastatarjous jne. Tehdään tätä niin pitkään kuin kehdataan (itse en kovin pitkään kehtaa, 2 tarjousta per firma ja sit mun on aika päättää) ja näin saadaan halpa hinta. Tyhmä se on joka ensimmäiseen hintaan tyytyy. Ei kauppiaat kuitenkaan ala kuitenkaan tappiolla myymään.

Esimekki todellisesta elämästä

Liike1 Tarjous nro1: Kitara+nuppi hinta 2270€

Liike2 Tarjous nro1: Sama kitara+nuppi 2590€, kerrotaan ensimmäisen liikkeen tarjouksesta, hetki miettimistä --> hinta 2170€

Kohta lähdetään tekemään toista ja viimeistä tarjouskilpaa. Halvin liike voittakoon.
Köyhällä ei ole varaa maksaa siitä ylimääräistä mitä hinnassa on.

EDIT:typoja
roudarit on kuninkaita
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)