T-Matti 04.04.2005 09:18:03 | |
---|
Kertokaahan viisaammat hyvät keinot laittaa Strato-kitaran maadoitukset/johdotukset kerralla kuntoon. Ei jaksa enää noita ylimääräisiä surinoita. Kiitos. |
Mrezzye 04.04.2005 09:21:46 | |
---|
Uudet mikit vaan kitaraan (DiMarzio HS-3 tms.), varsinkin jos on efektejä käytössä ja säröillä paljon soittelet. Ei niistä muuten pääse. Soundi kyllä vähän muuttuu. Metalliteipillä tai foliolla voi tietysti vuorata sitä elektroniikkaosastoa, mutta se on vain pieni apu. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Dr. Muff 04.04.2005 09:30:16 (muokattu 04.04.2005 09:31:23) | |
---|
Metalliteipillä tai foliolla voi tietysti vuorata sitä elektroniikkaosastoa, mutta se on vain pieni apu. Mielestäni se on parhaassa tapauksessa iso ja riittävä apu. Ainakin joillekkin, niinkuin minulle. Ihan hyödyllinen myös hurinattomien mikkien tapauksessa, jäähän sieltäkin potikat ja piuhat häiriöille alttiiksi.. Tuumasta toiseen. |
T-Matti 04.04.2005 19:16:03 | |
---|
Olisikos jossain joku "kädestä pitäen" ohje tuohon maadoitushommaan, hurinan poistoon ja foliointiin. Nim. Ummikko Kiitos |
PeLu 04.04.2005 19:52:49 | |
---|
|
Billsner 04.04.2005 20:00:49 | |
---|
Pannaas tähän samaan. Ongelmana on että vahvistin on maadoittamattomassa pistorasiassa olohuoneessa ja se hurisee aivan perkuleesti. Ainoat maadoitetut pistorasiat löytyvät keittiöstä ja vessasta. Pitääkö mulla sieltä vetää jakoroikka vain onko ongelmaan joku toinenkin ratkaisu? Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa. |
sihvoh 04.04.2005 20:43:27 | |
---|
Mielestäni se on parhaassa tapauksessa iso ja riittävä apu. Ainakin joillekkin, niinkuin minulle. Ihan hyödyllinen myös hurinattomien mikkien tapauksessa, jäähän sieltäkin potikat ja piuhat häiriöille alttiiksi.. Komppaan, itselläni on kokemusta Gibson P-94 mikkien kanssa puljaamisesta ja ainakin niiden kanssa on suojauksilla erittäin suuri vaikutus hurinan määrään. Hyvillä suojauksilla ne ovat hyvin siedettävät. Kokonaan hurinasta ei pääse. Straton ollessa kyseessä on tietysti mahdollisuus pistää haisemaan ja hankkia jotkin häiriöttämät mikit, Kinmanit, tms... Kinmanit ovat ainakin täysin häiriöttömät, tosin niidenkin kanssa on hyvä olla lisäksi kunnon suojaukset. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Shaft 04.04.2005 23:00:16 | |
---|
Väliasennot on mahdollista saada hyvinkin hurinattomiksi, mikäli keskipositiossa on RWRP-mikki. Huolellisella suojauksella yksikelaiset on muutenkin mahdollista saada melko hurinattomiksi. Tulokset riippuvat myös soittotilassa esiintyvien häiriöiden määrästä. |
J.Hollström 04.04.2005 23:17:44 | |
---|
Kertokaahan viisaammat hyvät keinot laittaa Strato-kitaran maadoitukset/johdotukset kerralla kuntoon. Ei jaksa enää noita ylimääräisiä surinoita. Kiitos. Minä kun taas ajattelen että se hurina on straton feature, se kuuluu siihen. Jos haluaa hurinattoman, niin pitää vaihtaa mikit. Mut soundi on sitten eri. Tietty varmaan jotain ihan hyviäkin apuja voi olla noista shieldailuista. Näytti vaan aikas työläiltä operaatioilta... Rock'n'roll forever man... |
Dr. Muff 04.04.2005 23:31:57 | |
---|
Minä kun taas ajattelen että se hurina on straton feature, se kuuluu siihen. Jos haluaa hurinattoman, niin pitää vaihtaa mikit. Mut soundi on sitten eri. Tietty varmaan jotain ihan hyviäkin apuja voi olla noista shieldailuista. Näytti vaan aikas työläiltä operaatioilta... Ominaisuus se on toden totta. Mutta ylimääräiset hurinat tappaa kyllä soundin tehokkaasti. Ei soi kovinkaan pitkään kun hurinat on kovemmat kuin kielien sointi. Kyllä noi suojaukset on minun mielestä ihan must, eikä se ole työläs saatika vaikea operaatio. Tuumasta toiseen. |
sihvoh 05.04.2005 00:16:31 | |
---|
Minä kun taas ajattelen että se hurina on straton feature, se kuuluu siihen... Joo tämä on totta. Kun pistin omaan Stratooni Kinmanit, tuli pitkään oltua tyytyväinen niiden häiriöttömyyteen. Seuraavaksi tuli vaihe, että ne kuulostavat "steriileiltä", mutta kyllä nyt loppujen lopuksi pitää todeta, että kyllä Kinmaneissa on "oikea" straton soundi vaikka niissä ei ole hurinaa mukana. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Billsner 05.04.2005 16:47:16 | |
---|
Pannaas tähän samaan. Ongelmana on että vahvistin on maadoittamattomassa pistorasiassa olohuoneessa ja se hurisee aivan perkuleesti. Ainoat maadoitetut pistorasiat löytyvät keittiöstä ja vessasta. Pitääkö mulla sieltä vetää jakoroikka vain onko ongelmaan joku toinenkin ratkaisu? Nostan. Kuuluiskohan tämä sittenkin tuonne elektroniikka ja soitinrakennuspalstalle? Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin silloin on sama olla hiljaa. |